Di4.651 forlater Fauske med tog 472. Gammelt NSB-rød passer til slike dramatiske lysforhold like bra som 2000-tallets «NSB-mosaikk» med sølv, rød og oransje... Kunne ikke tenke om noen omgivelser der VY-kamuflasjegrønn kunne gjøre et like inspirerende bid, 19.9.2019
4 / 6
Koordinater
Desimal:
67.263990, 15.399630
DMS:
67°15'50.4" N , 15°23'58.7" E
Plassering i våre gallerier:
Norge >
Diesellokomotiver >
Di 4 Norges Statsbaner / NSB >
Di4 651 - NSB / Norske tog / SJ Nord
>
«N-NOR» Di4 651 [2019]
Warning: Array to string conversion in
/var/www/jernbane.net/public_html/bo/tech_info.php on line
148
Ytterligere info / Historikk:
BBC/Henschel 32436 1981
92 76 0304 651-1 N-NSB
Testkjøring med Di 4 mellom Trondheim og Dombås
Det ble torsdag 28 mai 2026 gjennomført en testkjøring med Di 4-lokomotiv mellom Trondheim S og Dombås.
Toget bestod av fem personvogner, tilsvarende vognsammensetningen som normalt benyttes i dagtogene på Nordlandsbanen.
På strekningen til Dombås gikk Di 4 651 fremst i toget.
Formålet med testkjøringen er ikke kjent, men det antas at den var knyttet til prøving eller kontroll av ett eller begge lokomotivene.
Etter ankomst tilbake til Trondheim S ble vognstammen satt igjen på stasjonen, før Di 4 651 og Di 4 655 kjørte videre til Marienborg.
Lokomotivene ble blant annet fotografert ved Skansen holdeplass og ved innkjøringen til Skansen tunnel på vei tilbake til verkstedområdet.
Stem på bildet:
Si noen hyggelige ord til fotografen, eller bare sett en stjerne eller flere !.
Velg vurdering: Skala: 1 = Svært dårlig, 2 = Du kan bedre, 3 = Godkjent, 4 = Godt jobbet, 5 = Veldig bra, 6 = Fremragende.
Bruk piltaster og Enter for keyboard.
Gjennomsnitt: 4.3 ★ (4 stemmer)
Stemmegiving er tilgjengelig for Premium-brukere. Resultater vises for alle brukere.
Pedersen
Korbacher