Stress Express, the real thing!

Stress Express, the real thing!

Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.

Flere vintre...

En overnatting i Alvesta

I oktober 2020 hadde kroppen begynt å fungere slik noenlunde igjen etter mer eller mindre sammenhengende sykdom siden høsten 2017. En av våre medlemmer...

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....

Det man finner under plattformene, det finner man under plattformene !

Antagelig bor det en liten nerd i meg også, som så mange andre av oss jernbane entusiaster. Det er faktisk ganske bra å være litt nerdig i...

En liten utflukt til Astilleros Españoles

Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

[DE] German long-distance timetable change brings higher ticket prices

Kollapse
  •  

• [DE] German long-distance timetable change brings higher ticket prices

German long-distance timetable change brings higher ticket prices

Germany’s new long-distance timetable will come into effect on December 11. According to Deutsche Bahn (DB), tickets prices will increase by an average of 4,9 percent as a result of unprecedented cost increases.

DB says it currently faces its steepest increase in costs in the last 50 years, mainly as a result of elevated energy prices. Following a price adjust of an average of 4 percent for regional transport, long-distance trains will become close to 5 percent more expensive. DB does however point out that the increase remains well below the current inflation rate of some 8 percent. While entry-level prices will remain stable, the flexible tickets will become close to 7 percent more expensive.

Entry-level prices will remain stable at 17,90 euros. The same goes for seat reservation costs. The flexible tickets, however, will become close to 7 percent more expensive. All but two of DB’s so-called BahnCards, or seasonal passes for certain routes, will increase in price by around 4,9 percent.

As before, long-distance trains will be excluded in plans for a 9-euro ticket successor campaign, which was announced earlier this month. The government has not yet decided on a price for the monthly pass, but has indicated a price range of anywhere between 49 and 69 euros. Berlin is targeting a “timely” introduction of the new scheme.

Å legge inn kommentarer er deaktivert.

Trender

Kollapse

• [NO] Hvilket EL 14 lok bør bevares som museumslok?
      Hvilket EL 14 lok bør bevares som museumslok?

Jernbanemuseet har tilskrevet Cargo Net med nettopp dette spørsmålet:

"Vi har sett på et utvalg av 14-lok og funnet at 2166, 2168 og 2170 er de tre individene som er i best stand i dag. Kan dette stemme? Vi bør sikre oss det beste loket ved utrangering/utfasing. Det er også ønskelig å sikre siste del av driftshistorien rundt disse lokomotivene hos dere i CN. Med tanke på å holde lokomotivet driftsklar*, bør vi sikre...
      30-11-22, 19:08
    • [NO] Onrail satser bredt...
      Onrail satser bredt...

Det er kjent at Onråil har ønske om å kunne tilby turisttog på Raumabanen. Interesserte har fundert en stund på hvilke materiell selskapet skal disponere til slik trafikk. Me lokene har ikke 1000v uttak til lys og varme til et slikt tog. Onrail har sporet opp en finkevogn tilhørende Jernbanemuseet som for tiden er plassert på Eina. Denne vogna må ha revisjon/reparasjon før den er trafikkdyktig.

Jernbanemuseet synes det var en "vinn-vinn"...
      30-11-22, 18:49
    • [NO] Ringeriksbanen og E16 videreføres som fellesprosjekt - Nye Veier overrasket
      Ringeriksbanen og E16 videreføres som fellesprosjekt - Nye Veier overrasket

Regjeringspartiene og SV er enige om å gå videre med Ringeriksbanen og E16-utbygging som et samlet prosjekt. I Nye Veier er de overrasket over U-svingen....
      30-11-22, 10:22
    • [DE] Route between Hanover and Berlin closed for at least another two weeks
      Route between Hanover and Berlin closed for at least another two weeks

The railway between Hanover and Berlin will probably not be released for traffic until mid-december, Deutsche Bahn (DB) has said in its latest update. This would mean a another setback of at least two weeks for the section where earlier this month two freight trains collided.

The site of the accident between Hanover and Stendal had been under the authority of the local fire brigades since November 17...
      30-11-22, 10:26
    • [NO] Meråkerbanens potensial skal vurderes for fremtiden
      Meråkerbanens potensial skal vurderes for fremtiden

Det er avholdt møte mellom Jernbanedirektoratet og Swecos konsulenter om en vurdering av Meråkerbanens potensial for økt trafikk i fremtiden

Resyme fra oppstartsmøte:

Innhold i togtilbud
      o JDIR bekreftet at stoppesteder som Sweco skal forutsette i tilbudskonsept er det de samme som i dagens togtilbud. I tillegg skal togene stoppe i Nälden, øst for Østersund o Togtilbud

1: Sweco legger...
      30-11-22, 18:37
    Laster inn kalender...
    Laster inn kalender...
    Jobber...
    X