Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
 

[NO] Hva skal man med fem slike ?

Hva skal man med fem slike i Norge ?
2 er vel allerede bevart, men tre til ?
Kan det være den ultimate lykken ?


...
X

[DE] Germany’s 9 euro ticket did not take (enough) cars off the road

Kollapse
  •  

  • [DE] Germany’s 9 euro ticket did not take (enough) cars off the road

    Germany’s 9 euro ticket did not take (enough) cars off the road

    Germany’s much-lauded 9 euro ticket, which enables people to make unlimited use of public transport, has mostly resulted in additional journeys. It has not, as was hoped, resulted in people leaving their car at home, preliminary findings show.

    Since the introduction of the 9 euro ticket in June, attention has been mostly focussed on ticket sales and passenger numbers. And by those metrics, the ticket certainly got off to a flying start. And while data did show a major increase in the number travellers on regional railway lines, preliminary research also shows that people have not shifted to rail from the road. It means that the 9 euro ticket might not have the desired climate impact.

    A full evaluation of all the relevant data has yet to be concluded but the preliminary findings are in line with previous studies on the modal shift, rail expert Christian Böttger at the Berlin University of Applied Sciences (HTW) was quoted as saying by German press agency DPA. “Based on previous studies, only a slight shift from the road to public transport of at best two to three percent can be seen.”

    A recent survey by German transport association VDV in the area around Munich seems to confirm that picture, as only three percent participants said they had left their car favour of public transport. While there was no major shift to rail, metro, tram or bus in Munich, there was, however, a “dampening effect” on traffic in the city. In June, traffic fell by around 3 percent, according to traffic data specialist TomTom. Indeed, this was the case in several major German cities after the introduction of the 9 euro ticket, DPA reports.

    Several researchers have indicated that the public transport network’s capacity is key its success, but therein lies the problem. Immediately after the introduction of the 9 euro ticket in June, reports came out of overcrowded trains and platforms, partly due to the number of people taking their bicycles. Deutsche Bahn quickly had to rescind that offer.

    Further reading:
      Å legge inn kommentarer er deaktivert.

    Trender

    Kollapse

    • [CH] Godstransport i Sveits: "Mer jernbane for mer gods" – SBB ønsker å vokse i sin kjernevirksomhet innen gods
      Godstransport i Sveits: "Mer jernbane for mer gods" – SBB ønsker å vokse i sin kjernevirksomhet innen gods

      SBB vil fortsette å fokusere på godstransport i fremtiden og utvide den. De ønsker «mer jernbane for mer gods» og skaper med «Suisse Cargo Logistics» grunnlaget for effektiv, automatisert og bærekraftig logistikk i Sveits. Innen 2050 kan 60 prosent mer gods transporteres med jernbane.

      Transporten av store og tunge varer er stadig avtagende, transporten...
      02-10-22, 13:55
    • [DK] Nå kører hele S-banenettet nu med ny digital teknologi
      Banedanmark har i forrige weekend taget det nye signalsystem i brug på de tre sidste strækninger på S-banen. Dermed kører hele S-banenettet nu med ny digital teknologi, der vil sikre passagererne mange flere tog til tiden.

      De millioner af passagerer, der hvert år tager S-toget i København, kan se frem til færre forsinkelser og aflysninger på grund af signalfejl. I weekenden blev de tre sidste S-togsstrækninger til hhv. Frederikssund, Høje Taastrup og Køge nemlig koblet på...
      01-10-22, 18:59
    • [EU] [GB] ALLRAIL blasts Eurostar’s reasoning for strategy change
      ALLRAIL blasts Eurostar’s reasoning for strategy change

      The Alliance of Passenger Rail New Entrants in Europe (ALLRAIL) has highlighted Eurostar’s recent change in strategy as one of the reasons why policymakers need to act swiftly to ensure competition through the Channel Tunnel.

      Eurostar recently announced changes to its service offering, and in a letter explaining its reasoning to the UK parliament’s Transport Select Committee it said it cannot respond to high demand....
      01-10-22, 09:40
    • [EU] CER urges Brussels to reduce price on low-cost energy and protect railways
      CER urges Brussels to reduce price on low-cost energy and protect railways

      The Community of European Railway and Infrastructure Companies (CER) stresses that railways need to be shielded from “skyrocketing” electricity prices in order to ensure the financial viability of the sector. It proposes a further reduction of proposed price cap for low-cost electricity.

      The European Commission is contemplating capping the price of wind, solar and nuclear to 180 euro per megawatt...
      01-10-22, 09:35
    • [DE] German long-distance timetable change brings higher ticket prices
      German long-distance timetable change brings higher ticket prices

      Germany’s new long-distance timetable will come into effect on December 11. According to Deutsche Bahn (DB), tickets prices will increase by an average of 4,9 percent as a result of unprecedented cost increases.

      DB says it currently faces its steepest increase in costs in the last 50 years, mainly as a result of elevated energy prices. Following a price adjust of an average of 4 percent for regional transport,...
      01-10-22, 09:30
    Laster inn kalender...
    Laster inn kalender...
    Jobber...
    X