Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
 

[NO] Hva skal man med fem slike ?

Hva skal man med fem slike i Norge ?
2 er vel allerede bevart, men tre til ?
Kan det være den ultimate lykken ?


...
X

[EU] SJ's night train carriages should be cleared for Denmark before year-end

Kollapse
  •  

  • [EU] SJ's night train carriages should be cleared for Denmark before year-end

    SJ’s night train carriages should be cleared for Denmark before year-end

    The authorisation for SJ to also use its EuroNight passenger coaches in Denmark is likely to arrive before the end of the year, the European Union Agency for Railways (ERA) said in a reaction to RailTech.com on Thursday.

    Swedish operator SJ ran its first night train between Stockholm and Hamburg earlier this month. As it was still awaiting approval for its carriages in Denmark, SJ was forced to shorten its train. It only ran a number of couchette carriages; the sleeping compartment carriages had to be eliminated. SJ was forced to cancel booked tickets as a result. The constraints were also noticeable at a service level, with the operator only able to offer snacks and beverages.

    In a separate reaction to RailTech, SJ said it is still offering daily departures, albeit only with its couchettes.

    “We confirm that the Agency has received a request for authorisation of a vehicle type related to passenger coaches on 14/07/2022, that concerns an Extension of Area of Use to Denmark (including the long tunnels)”, ERA told RailTech.com. “Upon submission, the Agency immediately assigned an assessment team and started the collaboration with the NSA DK in order to assess the file.”

    “The legal framework stipulates that the authorisation of a vehicle type should be issued within a maximum of 5 months, detailing the timeline of the process as follows: one month for assessing the completeness of the application file (completeness phase), and 4 months for assessing the application (assessment phase).” According ERA, the assessment phase has been ongoing since August 22.

    “The Agency is fully committed to providing its best service to the European citizens and to the entire sector, and we will do our best effort to provide as soon as possible a decision, when reasonable assurance is achieved on the fulfilment of the legal obligations of the different actors participating in the process”, ERA adds. It stresses, however, that it is reliant on “the other entities involved in the design, manufacture, verification and validation of the vehicle and/or vehicle type”, to also do their part.
      Å legge inn kommentarer er deaktivert.

    Trender

    Kollapse

    • [CH] Godstransport i Sveits: "Mer jernbane for mer gods" – SBB ønsker å vokse i sin kjernevirksomhet innen gods
      Godstransport i Sveits: "Mer jernbane for mer gods" – SBB ønsker å vokse i sin kjernevirksomhet innen gods

      SBB vil fortsette å fokusere på godstransport i fremtiden og utvide den. De ønsker «mer jernbane for mer gods» og skaper med «Suisse Cargo Logistics» grunnlaget for effektiv, automatisert og bærekraftig logistikk i Sveits. Innen 2050 kan 60 prosent mer gods transporteres med jernbane.

      Transporten av store og tunge varer er stadig avtagende, transporten...
      02-10-22, 13:55
    • [DK] Nå kører hele S-banenettet nu med ny digital teknologi
      Banedanmark har i forrige weekend taget det nye signalsystem i brug på de tre sidste strækninger på S-banen. Dermed kører hele S-banenettet nu med ny digital teknologi, der vil sikre passagererne mange flere tog til tiden.

      De millioner af passagerer, der hvert år tager S-toget i København, kan se frem til færre forsinkelser og aflysninger på grund af signalfejl. I weekenden blev de tre sidste S-togsstrækninger til hhv. Frederikssund, Høje Taastrup og Køge nemlig koblet på...
      01-10-22, 18:59
    • [EU] [GB] ALLRAIL blasts Eurostar’s reasoning for strategy change
      ALLRAIL blasts Eurostar’s reasoning for strategy change

      The Alliance of Passenger Rail New Entrants in Europe (ALLRAIL) has highlighted Eurostar’s recent change in strategy as one of the reasons why policymakers need to act swiftly to ensure competition through the Channel Tunnel.

      Eurostar recently announced changes to its service offering, and in a letter explaining its reasoning to the UK parliament’s Transport Select Committee it said it cannot respond to high demand....
      01-10-22, 09:40
    • [EU] CER urges Brussels to reduce price on low-cost energy and protect railways
      CER urges Brussels to reduce price on low-cost energy and protect railways

      The Community of European Railway and Infrastructure Companies (CER) stresses that railways need to be shielded from “skyrocketing” electricity prices in order to ensure the financial viability of the sector. It proposes a further reduction of proposed price cap for low-cost electricity.

      The European Commission is contemplating capping the price of wind, solar and nuclear to 180 euro per megawatt...
      01-10-22, 09:35
    • [DE] German long-distance timetable change brings higher ticket prices
      German long-distance timetable change brings higher ticket prices

      Germany’s new long-distance timetable will come into effect on December 11. According to Deutsche Bahn (DB), tickets prices will increase by an average of 4,9 percent as a result of unprecedented cost increases.

      DB says it currently faces its steepest increase in costs in the last 50 years, mainly as a result of elevated energy prices. Following a price adjust of an average of 4 percent for regional transport,...
      01-10-22, 09:30
    Laster inn kalender...
    Laster inn kalender...
    Jobber...
    X