[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

[DE] Strikes, storms and construction: rail struggles to find its way to German ports

Kollapse
  •  

  • [DE] Strikes, storms and construction: rail struggles to find its way to German ports

    Strikes, storms and construction: rail struggles to find its way to German ports

    Rail terminals in the ports of Hamburg and Bremerhaven are reaching full capacity leading to unforeseen train delays of up to 48 hours and cancellations. The situation results from a combination of port strikes, storm-related infrastructure problems, and planned construction work. “Many of our rail assets are blocked,” says METRANS.

    The current situation regarding German ports is problematic, not only due to global supply chain hurdles caused by the pandemic and the war in Ukraine. For instance, a month ago, the port of Hamburg announced that it wouldn’t accept any export trains until further notice due to limited track capacity, already delayed trains, and reconstruction works. As a result, rail freight companies had to cancel numerous services, while in combination with some public holidays, the closure’s aftermath could be felt for weeks.

    On top of that, the port strikes in Germany arrived a few days later. In early June, German dock workers’ associations called their members to a national strike that escalated in mid-June, causing havoc to the whole supply chain and all transport modes. The backlog of services rendered by the strikes was intensified by some impairments caused by a storm on 30 June and a traffic stop to and from Northern German ports by DB Netze on 2 July for unknown reasons. On top of that, a planned closure of the Elba Valley on 4 July worsened things even more.

    Assets blocked-whole network impacted

    The situation seems to be getting out of hand currently. According to METRANS, the rail operator that uses the ports of Hamburg and Bremerhaven heavily, the situation in the CTA Hamburg terminal, which has reached its capacity limits, affects traffic to other terminals too.

    However, this is not the only problem. The operator stressed that “many of its rail assets are blocked in the ports causing a substantial lack of equipment,” affecting especially the train services to/from Rotterdam and Duisburg, which operate with a delay of up to 48 hours. “We may be even forced to cancel some of the import and export trains,” said the company.

    In total, METRANS informed that operational restrictions significantly impact train traffic between North German ports and Czechia, Slovakia, Austria, Poland, Hungary, and last but not least, the German hinterland.


    Also read:
      Å legge inn kommentarer er deaktivert.

    Trender

    Kollapse

    • [ES] The downside of Spain’s free train ticket
      The downside of Spain’s free train ticket

      When Germany introduced its 9-euro ticket, train stations were packed and trains overflowing with passengers. Spain will offer free tickets, and local transport associations fear the worst. Can the trains actually handle the additional passengers? And what will be the consequences for public transport?

      “The Renfe trains in Catalonia are already crowded. There will be a problem in September“, says Jordi Porta of Public Transport...
      13-08-22, 09:50
    • [SE] [DK] Trafiken på Øresundsbron snart återhämtad – dansk fritidstrafik och godstrafik lyfter

      Trafiken på Øresundsbron snart återhämtad – dansk fritidstrafik och godstrafik lyfter


      Øresundsbrons trafik och intäkter under det första halvåret närmar sig nivåerna från 2019 – med i genomsnitt 16.631 passager per dag var cirka 85 procent av brotrafiken tillbaka. Øresundsbro Konsortiets resultat före värdeförändring blev 471 miljoner DKK, vilket är 152 miljoner DKK bättre än samma period i fjol. Jämfört med 2019 är det en minskning med 93 miljoner DKK.

      –...
      13-08-22, 09:46
    • [NO] Norse Atlantic Airways har sin første flygning fra Oslo til New York via London
      Norse Atlantic Airways har sin første flygning fra Oslo til New York via London

      I dag åpnet Norse Atlantic Airways sin nye rute mellom Oslo og New York JFK via London Gatwick. Selskapets kunder tilbys dermed flere valgmuligheter til konkurransedyktige priser.



      Den nye ruten åpner for at reisende kan bestille enveis flygninger med Norse Atlantics moderne Boeing 787 Dreamliner fra Oslo til London fra 360 kroner. De daglige flygningene går fra Oslo om morgenen...
      13-08-22, 09:42
    • [DK] Kør gratis med letbane og bybusser i weekenden 13. og 14. august
      Kør gratis med letbane og bybusser i weekenden 13. og 14. august

      Den 31. juli blev Odenses nye bynet lanceret. Med bynettet bliver en lang række busruter omlagt for sikre et stærkt samspil mellem bybusser og letbane.

      For at markere det nye bynet har FynBus, Odense Kommune og Odense Letbane besluttet at give alle mulighed for at afprøve byens nye transportlinjer – uden at skulle tænke på rejsekort og billetkøb.

      Derfor er der GRATIS kørsel med letbanen og med...
      13-08-22, 09:37
    • [ NO] SJT: Sikkerhetsrapport for jernbane 2021
      Sikkerhetsrapport for jernbane 2021

      Opplysninger og tall i denne rapporten er basert på innrapporterte hendelser fra virksomhetene etter gjeldende internasjonale lovverk og den nasjonale definisjonen på jernbaneulykker, alvorlige jernbanehendelser og jernbanehendelser.

      1 Sikkerhet i tall

      Statens jernbanetilsyn (SJT) fokuserer på virksomhetenes ansvar for å drive sikkert. Statistikk over uønskede hendelser brukes systematisk til å følge opp virksomhetene...
      12-08-22, 16:48
    Laster inn kalender...
    Laster inn kalender...
    Jobber...
    X