[SE] Värmlandstrafik AB månedskort
I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
En liten utflukt til Astilleros Españoles
Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
Med JC 57783 til Roma med tørrfisk
En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
[SE] Det er lenge til SJul
Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !
Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.
Det var dette med Jernbane og kaffe da.
Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X
[DE] How can Germany keep up with the rising demand for coal?
Kollapse
-
[DE] How can Germany keep up with the rising demand for coal?
How can Germany keep up with the rising demand for coal?
The German rail transport infrastructure is struggling to keep up with the increasing demand for alternative fuels, especially coal, to replace gas. The German government is working on solutions, namely the prioritisation of coal transportation.
Demand for coal has experienced a sharp increase since the start of the war in Ukraine and the consequent rise in gas prices. Steag, a German power producer, highlighted that, if coal rail transportation is not prioritised, it will be difficult to ensure sufficient capacity. However, companies that do not deal with coal, including Hupac, are concerned about the impact that coal prioritisation may have on their current schedules.
Steag’s problems
Daniel Mühlenfeld, the press spokesman from Steag, said that the company is facing “difficulties in obtaining sufficient train capacities for our Saarland power plants”.
One of the main problems he highlighted is that there is an obligation to have sufficient coal stock for 30 days. This law is creating additional difficulties because “the deadline is the same for all hard-coal fired power plant operators, therefore lots of transport capacity will be needed within a short period of time”.
Another cause for such problems may be found in the ongoing works on the Rhine-Alpine Corridor and the Scandinavian-Mediterranean Corridor. Mühlenfeld commented that “delays caused by construction work at one place often cause further problems within the whole system. This is even more so if some hundred additional freight trains will be needed to bring great amounts of hard coal to the plant sites within a relatively short period of time”.
One of the possible solutions pointed out by Mühlenfeld would be delivery by barge. However, this would not be possible for all places such as for example, the Saarland power plant.
Prioritising coal transportation
The German government is working on a plan to adjust the rail network in the short term. The idea is to prioritise the transport of sources of alternative fuels through the allocation of free train paths, when available.
Another solution would be to give priority to coal trains over passenger trains. However, Peter Westenberger, General Manager of the European Railways Network, emphasised that the process of prioritising coal rail transportation will take time.
“The problems with railway grid infrastructure are not expected to be solved within the next few years. Therefore, transport logistics will continue to be a complex undertaking. We are convinced that prioritisation for coal transport is feasible and the stress due to the coal stock obligations can be reduced,” Mühlenfeld added.
On the other hand, the prioritisation of coal may be detrimental to other rail freight companies that do not necessarily deal with coal. Sources from Hupac, which does not transport coal, say that the company is concerned about the impact that the prioritisation would have.
Despite understanding that this is a national problem, Hupac underlines that prioritising coal transport may have negative consequences on existing contracts and booked container trains. Hupac mentioned that it is necessary to have a transparent public debate to help fix the problem.
Also read:Å legge inn kommentarer er deaktivert.
Trender
Kollapse
-
Tågföretagen: Almedalen inspirerade med diskussioner och möten
Politikerveckan i Almedalen var i år fem dagar i stället åtta och ”bara” strax över 2 000 evenemang. Det blev en intensiv vecka i Visby för Tågföretagen, även om Almedalsvckan i år var mindre än före pandemin. Efter uppehåll de senaste två åren till följd av pandemin och med blick mot ett kommande val i september var dagarna fyllda av värdefulla samtal och intressanta seminarier. Tågföretagen hade en...-
Forum: Samferdselspolitikk
17-08-22, 15:17 -
-
Peter Viinapuu blir ny vd för Infranord
Henrik Löfgren slutar med omedelbar verkan på Infranord och Peter Viinapuu tillträder som interim vd från och med 15 augusti.
Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Infranord är marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge med en omsättning om cirka 4 miljarder och 1 750 medarbetare. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och...-
Forum: Infrastruktur / Teknikk
17-08-22, 15:12 -
-
Southampton – Fawley branch a step closer – but it doesn’t go to Fawley
Network Rail, the British infrastructure management agency, has launched a consultation on plans to reintroduce passenger services on the moribund freight-only railway between Southampton Central, Marchwood and Hythe, in Hampshire. Campaigners however will be slightly disappointed that the proposals only go halfway down the peninsula, and are not slated to reach Fawley town itself.
Network Rail is inviting...-
Forum: Infrastruktur / Teknikk
17-08-22, 15:09 -
-
Railcare förnyar ramavtal med Network Rail
Railcare har tecknat ett nytt ramavtal med Network Rail som gäller i två år framåt. Network Rail har det övergripande ansvaret för anläggning och underhåll av stora delar av det brittiska järnvägsnätet.
Det nya ramavtalet är i allt väsentligt lika som tidigare. Samtliga Network Rails avdelningar och fem geografiska banområden har möjlighet att använda sig av ramavtalet och kan avropa tjänster kontinuerligt....-
Forum: Infrastruktur / Teknikk
17-08-22, 15:02 -
-
Full fart framåt! Den nya E-Flexerfärjan Stena Estelle sätts i trafik 4 september
Större kapacitet och bättre effektivitet på rutten mellan Karlskrona och Gdynia när de två största E-Flexerfärjorna hittills sätts in under 2022
Stena Lines senaste tillskott till företagets fartygsflotta – Stena Estelle – har redan seglat runt halva jordklotet. Efter att i juni ha lämnat det varv i östra Kina där den byggdes, har färjan passerat Singapore, Indien, Mellanöstern...-
Forum: Godstrafikk
17-08-22, 14:57 -
Laster inn kalender...

Jernbane.Net Statistikk
Kollapse
Emner: 1,543
Innlegg: 5,608
Medlemmer: 118
Aktive medlemmer: 78
Velkommen til vårt nyeste medlem, Bjørn Sandvoll.
Hva skjer
Kollapse
Det er for øyeblikket 7 entusiastiske entusiaster online. 3 medlemmer og 4 gjester.
De fleste brukere noen gang online var 119 kl. 08:41 den 16-03-22.