Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....

Postvogna er en del av Jernbane.Net's dokumentasjonsider hvor du viser fram dine bilder og annet jernbanerelatert stoff!
Dersom du vil hjelpe oss med å dokumentere jernbanen, er du velkommen til å registrere deg her hos oss !

Only registered users logged in are able to participate in the Postvogna forum.
Once logged in, you can together with others, help us in our efforts to build our common historic railway image database.

Jernbane.Net
 
  • Filter
  • Tid
  • Besvart
  • Vis
  • Nye emner
Fjern alt
nye innlegg
Finner ikke noe innhold
Vis mer
 
  • Filter
  • Tid
  • Vis
  • Nye emner
Fjern alt
nye innlegg
Logg inn på kontoen din for å se tråder og innleggene du abonnerer på
Innholdsliste Emner Innlegg Siste innlegg
Postvogna
Jernbanetelegram om toggangen !

Som navnet på forumet lyder:
Jernbanetelegram om toggangen handler om løst og fast som opptar oss som er interessert i kollektivtrafikk, og da særlig den som går på skinner.

Nyheter vil du finne under forumavdelingen #Artikler, eller på #Jernbane.Net Twitter.
Her fører vi den generelle og uhøytidelige praten om vår hobby !
Dine reiseopplevelser i tekst og bilder deler du med oss andre, under vår #Trainspotting side.

Emner: 649 Innlegg: 2,490
649 2,490
Supportforumet - Skinnesmia

Skinnesmia bruker vi som Supportforum, der vi forsøker å hjelpe hverandre dersom vi oppdager feil, mangler, eller ikke helt forstår hvordan vi bruker funksjonene i forumavdelingene. Det er helt sikkert noen som kan gi deg svaret, dersom du lurer på noe om oppsettet i vårt forums alle avdelinger.


We use Skinnesmia as a Support Forum, where we try to help each other if we discover errors, deficiencies, or do not fully understand how we use the functions in the forum departments. There is definitely someone who can give you the answer, if you have any questions about the layout of all our forums.
Emner: 77 Innlegg: 362
77 362
Trainspotters Corner
Train and Railroad Photos

Utviklingen av lokomotiver og vogner hender i høyt tempo, det som var high tech jernbanemateriell i går, er dagens veterantog. Dagens moderne jernbanedrift er snart helt uten grenser! Tidligere hadde vi nasjonale bestemmelser og typer rullende materiell, ser vi i dag en stigende internasjonalisering.

Siden landegrensene er i ferd med å viskes ut i jernbanedriften i Europa, er det ingen grunn til at vi på Jernbane.Net skal beholde grensene.
Ordet er derfor fritt, uansett nasjonalitet på jernbanemateriellet !


Today's modern railway operations are soon without limits! Previously, we had national regulations and types of rolling stock, today we see increasing internationalization.

Since the national borders are being erased in railway operations in Europe, there is no reason for us at Jernbane.Net to keep the borders.
The word is therefore free, regardless of nationality on the railway equipment!

Emner: 972 Innlegg: 3,288
972 3,288
Emner: 61 Innlegg: 191
61 191
Baneavdelingen med Signalposten
Banevedlikehold
Her finner vi plassen for alle gule maskiner som vi ser langs jernbanelinjene i inn og utland.
Emner: 9 Innlegg: 35
9 35
Signaler - ETCS - ERTMS


Jernbanen i Norge og resten av Europa er i ferd med å gå over fra optisk signalering, til digital signalering. Utbyggingen skjer for tiden i rask takt i store deler av Europa. I denne avdelingen er vi grenseløst interessert i togsikring systemer, spesielt det gamle systemet, som snart må vikeplassen for det digitale.


The railway in Norway and the rest of Europe is in the process of switching from optical signaling to digital signaling. The development is currently taking place at a rapid pace in large parts of Europe. In this department, we are interested in train safety systems, especially the old system, which will soon have to give way to the digital.

Emner: 33 Innlegg: 171
33 171

Videoteket viser nå: Toalettpapirbanen fra Alvhem til Edets Bruk

Kollapse

Nyeste artikler og nyheter !

Kollapse

  • [GB] [CH] Stadler presented its IPEMU Merseytravel Class 777 at InnoTrans today.
    Stadler presented its IPEMU Merseytravel Class 777 at InnoTrans today.

    ‘IPEMU’ stands for ‘independently-powered electric multiple unit’, in reference to the trains’ battery packs.

    The opening words were spoken by Ralf Warwel, Marketing & Sales Director for Stadler UK & Ireland.

    The official presentation was also attended by Metro Mayor for the Liverpool City Region Steve Rotheram. He was pleased to be at the official presentation, he said,...
    24-09-22, 08:49
  • [GB] Misnøye med Avanti - krav om tap av kontrakt
    Avanti restores some services, but pressure continues

    Avanti West Coast is restoring some of the trains which were withdrawn last month, but one group of business leaders and politicians is calling for its government contract to be withdrawn.

    Avanti said there would be further improvements in December. For now, AWC is adding back 70 services a week on the routes between London, the West Midlands and Manchester, with a further uplift in mid-December, when there will be more...
    24-09-22, 08:39
  • [SE]
    Banarbete mellan Örnsköldsvik och Sundsvall påverkar Norrtågstrafiken

    Från och med den 26e september till och med den 7e oktober kommer Trafikverket att utföra banarnbeten mellan Örnsköldsvik och Sundsvall. Banarbetet kommer leda till en bättre trafiksituation på sikt men under perioden kommer många pendlare att påverkas.

    Resenärerna rekommenderas att gå in på Norrtågs hemsida för att få aktuell information om en specifik avgång. Under trafikinformation och...
    24-09-22, 08:28
  • [FR] France aims for better rail capacity management following disputes
    France aims for better rail capacity management following disputes

    France is rethinking the processes of train capacity allocation in its railway network. After some disputes between rail operators and the infrastructure manager SNCF Réseau, the Transport Regulatory Authority of France (ART) opened a consultation round to establish an “incentive scheme encouraging both applicants and SNCF Réseau to make better use of the capacity”.

    ART also explained that for transparency...
    23-09-22, 17:47
  • [NO] Regjeringen tror på stans i privatiseringen av jernbanen – også etter 2023
    Regjeringen tror på stans i privatiseringen av jernbanen – også etter 2023

    Nye EU-regler krever at Norge må benytte anbud på togtrafikken etter 2023. Men regjeringen har fått «konstruktiv tilbakemelding» fra EU om mulig unntak.

    – Vi har gitt tydelig uttrykk overfor EU-kommisjonen om hva som er regjeringens syn på kravet til konkurranseutsetting, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) til NTB.

    Og fortsetter:

    – Vi har fått konstruktiv...
    23-09-22, 17:43

Trafikkinformasjon - Norge - Danmark - Sverige

Kollapse

Nytt til bildegalleriene !

Kollapse
Seneste opplastninger
Dagens bilde
dgens bilde
Stillverk Vf. Tidligere bomvokter og Stillverk Vo
Fotograf: Svein Julton

Tidligere Dagens Bilder

Ukens Bilde
DR 132 295-7 på Stralsund Hbf
Fotograf: "Arne Arvidsson

Tidligere Ukens Bilde

Jernbane.Net på Twitter

Kollapse

Booking.Com

Kollapse

Trender i Forum og Nyhetsbildet !

Kollapse

Tagger fra Nyhetsidene

Kollapse

amtrak (11) banenor (32) ertms (10) finland (10) fornebubanen (17) london (12) norwegian (16) oslo (10) renfe (11) russia (12) sas (14) sjt (12) snälltåget (10) stadler (19) stockholm (19) sveits (10) tyskland (15) tågföretagen (14) ukraina (20) vytog (11)

Nyeste innlegg i alle forum !

Kollapse

Nyeste Blogg Poster !

Kollapse

Grupper

Kollapse

Dagens fødselsdager

Kollapse

Laster inn kalender...
Laster inn kalender...
Jobber...
X