Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
 

[NO] Hva skal man med fem slike ?

Hva skal man med fem slike i Norge ?
2 er vel allerede bevart, men tre til ?
Kan det være den ultimate lykken ?


...
X

[IN] Indian Railway's wheel plant tender stokes debate 

Kollapse
  •  

  • [IN] Indian Railway's wheel plant tender stokes debate 

    Indian Railway's wheel plant tender stokes debate

    With India’s state-owned and the newly built wheel and axle facility at Rae Bareli continuing to remain tied in bureaucratic tangles, Indian Railways (IR) is facing the prospect of relying on bulk imports of forged wheels and axles for at least the next two years. Srinand Jha reports.

    INDIA has traditionally imported a fraction of its overall requirement for forged wheels, choosing to rely on cast wheels produced at state-owned manufacturing facilities in Bengaluru and Bela. In recent years, however, demand has spiked following bulk orders for 90,000 wagons and 400 Vande Bharat EMUs in addition to ongoing orders for more electric and diesel locomotives, metro trains and cranes.

    Earlier this month IR issued a tender inviting private parties to set up a wheel factory with an annual manufacturing capacity of 80,000 wheels. In exchange, IR will commit Rs 6bn ($US 77.9m) to orders from the plant while the successful bidder will retain the rights to export wheels and axles to other countries. In contrast with the Rae Bareil plant, the manufacturer will not be required to share the technology with IR engineers.

    Nevertheless, the new plant is unlikely to begin production before 2024, meaning that IR will continue to need to import wheels. “We are looking at countries including Russia, Japan, France and the East European,” a ministry official said.

    China is another source. The spike in demand and the drying up of supplies from war-hit Ukraine led IR to alter its “Ban China” policy in May, placing an order for 39,000 forged wheels from Hong Kong-based Taiyuan at marginally higher rates. These wheels will be used by the LHB coaches under construction at the Chennai-based Integral Coach Factory as well as other production units. The move reverses the policy that emanated from a border dispute between the two countries and under which IR cancelled a tender for the manufacture of 44 T-18 or Vande Bharat trains in August 2020.

    The Rae Bareli factory, which was built last year at a cost of Rs 23bn, is also not living up to expectations.

    The plant has an annual manufacturing capacity of 100,000 forged wheels, but fewer than 1000 wheels have been manufactured so far following disputes between Rashtriya Ispat Nigam Limited (RINL) - a public sector undertaking of the Ministry of Steel which owns the factory site - and German equipment suppliers.

    RINL is India's only forge wheel manufacturer and previously operated a plant at Kulti near Asansol. IR has engaged in efforts to lease out the facility to private parties, but talks have not progressed because of IR's reluctance to commit to an assured purchase.

    “The matter needs to be urgently sorted out,” says former IR general manager, Mr Sudhanshu Mani. “India has already made a huge investment in setting up the Rae Bareli factory, which alone can largely meet IR's requirement. The decision to set up another plant does not appear justified, based on the current level of rolling stock manufacturing.”

      Å legge inn kommentarer er deaktivert.

    Trender

    Kollapse

    • [CH] Godstransport i Sveits: "Mer jernbane for mer gods" – SBB ønsker å vokse i sin kjernevirksomhet innen gods
      Godstransport i Sveits: "Mer jernbane for mer gods" – SBB ønsker å vokse i sin kjernevirksomhet innen gods

      SBB vil fortsette å fokusere på godstransport i fremtiden og utvide den. De ønsker «mer jernbane for mer gods» og skaper med «Suisse Cargo Logistics» grunnlaget for effektiv, automatisert og bærekraftig logistikk i Sveits. Innen 2050 kan 60 prosent mer gods transporteres med jernbane.

      Transporten av store og tunge varer er stadig avtagende, transporten...
      02-10-22, 13:55
    • [DK] Nå kører hele S-banenettet nu med ny digital teknologi
      Banedanmark har i forrige weekend taget det nye signalsystem i brug på de tre sidste strækninger på S-banen. Dermed kører hele S-banenettet nu med ny digital teknologi, der vil sikre passagererne mange flere tog til tiden.

      De millioner af passagerer, der hvert år tager S-toget i København, kan se frem til færre forsinkelser og aflysninger på grund af signalfejl. I weekenden blev de tre sidste S-togsstrækninger til hhv. Frederikssund, Høje Taastrup og Køge nemlig koblet på...
      01-10-22, 18:59
    • [EU] [GB] ALLRAIL blasts Eurostar’s reasoning for strategy change
      ALLRAIL blasts Eurostar’s reasoning for strategy change

      The Alliance of Passenger Rail New Entrants in Europe (ALLRAIL) has highlighted Eurostar’s recent change in strategy as one of the reasons why policymakers need to act swiftly to ensure competition through the Channel Tunnel.

      Eurostar recently announced changes to its service offering, and in a letter explaining its reasoning to the UK parliament’s Transport Select Committee it said it cannot respond to high demand....
      01-10-22, 09:40
    • [EU] CER urges Brussels to reduce price on low-cost energy and protect railways
      CER urges Brussels to reduce price on low-cost energy and protect railways

      The Community of European Railway and Infrastructure Companies (CER) stresses that railways need to be shielded from “skyrocketing” electricity prices in order to ensure the financial viability of the sector. It proposes a further reduction of proposed price cap for low-cost electricity.

      The European Commission is contemplating capping the price of wind, solar and nuclear to 180 euro per megawatt...
      01-10-22, 09:35
    • [DE] German long-distance timetable change brings higher ticket prices
      German long-distance timetable change brings higher ticket prices

      Germany’s new long-distance timetable will come into effect on December 11. According to Deutsche Bahn (DB), tickets prices will increase by an average of 4,9 percent as a result of unprecedented cost increases.

      DB says it currently faces its steepest increase in costs in the last 50 years, mainly as a result of elevated energy prices. Following a price adjust of an average of 4 percent for regional transport,...
      01-10-22, 09:30
    Laster inn kalender...
    Laster inn kalender...
    Jobber...
    X