Stress Express, the real thing!

Stress Express, the real thing!

Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.

Flere vintre...
 

En overnatting i Alvesta

I oktober 2020 hadde kroppen begynt å fungere slik noenlunde igjen etter mer eller mindre sammenhengende sykdom siden høsten 2017. En av våre medlemmer...
 

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

Det man finner under plattformene, det finner man under plattformene !


Antagelig bor det en liten nerd i meg også, som så mange andre av oss jernbane entusiaster. Det er faktisk ganske bra å være litt nerdig i...
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

[GB] Bridge bashing remains Britain’s national sport

Kollapse
  •  

  • [GB] Bridge bashing remains Britain’s national sport

    Bridge bashing remains Britain’s national sport

    Foster’s Bridge in Ketton finally got certified for traffic after being out of action for most of the month due to a particularly damaging bridge strike. After all, when half the structure comes crashing down around your ears, that’s pretty damaging. It might not be quite up there with the Ever Given grounding in the Suez, but the social and economic impact of that moment of inattention will be substantial and had everyone up the creek for three weeks.

    Yet, statistics show that on the day the bridge will be given back to traffic, five more bridges on Britain’s railway network could potentially be hit by trucks resulting in delays or detours for passengers and freight operators. For the most part, these rapid unplanned disassemblies will go completely unnoticed by all but the most local news media. The irony of bridge bashing is that it’s so common these days it doesn’t even make the inside pages.

    Wise Up, Size Up

    The message “delayed due to bridge strike” is probably right up there in the unwelcome messages charts, alongside “insufficient funds to complete transaction” or “your call is important to us”. So why, then, are we tolerating a ridiculously high number of bridge bashings on Britain’s railways? The answer is: we’re not. It’s Network Rail’s number one pain in the abutments, and the infrastructure agency has been actively pursuing a campaign of awareness and attitude adjustment for years.

    Britene satser på humor i sin siste kampanje mot "Bridgebashing" :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=4vJYnZ5hL7w


      Å legge inn kommentarer er deaktivert.

    Trender

    Kollapse

    • [UG] African Development Bank supports Uganda rail link renewals
      African Development Bank supports Uganda rail link renewals

      UGANDA: The African Development Bank has approved a US$301m financing package to support the ongoing renovation of Uganda Railways Corp’s metre-gauge main line between Kampala and the Kenyan border at Malaba.

      The mix of loans and grants was approved by AfDB Group’s board on November 30; the package has also been endorsed by Uganda’s cabinet and parliament.

      As well as the 221 km line from the...
      10-12-22, 09:44
    • [DE] German rail network gets another 1 billion for modernisation
      German rail network gets another 1 billion for modernisation

      The Federal Ministry for Digital Affairs and Transport (BMDV) and Deutsche Bahn (DB) will direct an additional 1 billion euros towards the modernisation and digitisation of the German railways. Around 2.7 billion euros is now earmarked for investment.

      The overarching goal of the plan is to rollout ETCS across the country. In tandem, old non-ETCS compatible interlockings will be replaced by digital ones. A uniform...
      10-12-22, 09:39
    • [ES] Operail: if we don’t transport Russian cargo, we will lose more next year
      Operail: if we don’t transport Russian cargo, we will lose more next year

      The Estonian state-owned rail freight company Operail is at odds with its owner, the Estonian state, over the possibility of transporting cargo originating from Russia or Belarus. The company wants to be able to this, as it has already lost half of its volumes this year.

      Operail last week announced that it plans to transport nickel from Russia to Finland, as the FInnishnational railway undertaking...
      10-12-22, 09:34
    • [NO] Kobberstad fortsetter som Luftfartsdirektør
      Lars Kobberstad fortsetter som luftfartsdirektør og leder av Luftfartstilsynet


      Pressemelding | Dato: 09.12.2022

      Nr: 144/22

      – Lars Kobberstad gjør en god jobb som luftfartsdirektør i en bransje preget av internasjonalisering, ny teknologi, sterk konkurranse og en usikker verdenssituasjon. Det er derfor en god nyhet at han skal fortsette det gode arbeidet som er blitt gjort med å skape en sikker og framtidsrettet luftfart, sier samferdselsminister...
      09-12-22, 16:24
    • [SE] Vi hoppas på det bästa men rustar för det värsta
      Vi hoppas på det bästa men rustar för det värsta

      Stora händelser i omvärlden, energibristen och covid-19-pandemin har påverkat transportsektorn på ett genomgripande sätt och fortsätter att göra det. Dessa oförutsedda game-changers har förändrat vårt sätt att arbeta, umgås och leva. Vi har sett en ökad digitalisering och ett alltmer ökande intresse för tågtransporter.

      Mer självorsakade utmaningar, såsom Trafikverkets skifte till ett inte i alla delar helt...
      09-12-22, 16:21
    Laster inn kalender...
    Laster inn kalender...
    Jobber...
    X