[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

[PL] Poland invests in railway line Szczecin to German border

Kollapse
  •  

  • [PL] Poland invests in railway line Szczecin to German border

    Poland invests in railway line Szczecin to German border

    To achieve more efficient transportation of goods between Szczecin Główny and Germany, Polish railway manager PKP PKL will modernise the railway line to the Polish-German border. Works on the line including a second track as well as electrification and should be finished by the end of 2025. Contractor Databout was selected for the design works.

    The railway line from Szczecin Główny in Western Pomerania to the Polish-German border eventually leads to Berlin. Comprehensive modernisation of the entire section on the Polish side is planned, with the addition of a second track on the previously single-track sections. In accordance with an agreement between PKP PLK and its German counterpart DB Netz, the two infrastructure managers will cooperate in the coordination, preparation and implementation of projects for the development of the Berlin-Szczecin railway connection, and the section Szczecin Gumieńce to the German border will be electrified.

    Thanks to the new track, catenary network and signalling equipment, trains will travel safer and faster on the section, passenger trains with a maximum speed of 160 kilometres per hour, and freight trains at 120 kilometres per hour. to increase the safety of the railway as well as the nearby road and pedestrian traffic, the existing rail-road crossings will be replaced with collision-free intersections. In place of the Cukrowa Street crossing, the construction of a railway viaduct, a crossing under the tracks and the reconstruction of parallel roads are planned.

    More capacity at stations

    Three new stops for passenger will be realised, in Szczecin Pomorzany Południowy, Warzymice, Przecław, and a new station in Kołbaskowo. The Szczecin Gumieńce station will be adapted to accommodate freight trains with a length of 750 metres, and an extra platform for passenger trains will be built. The new platforms will be higher, which will make it easier for passengers to get on and off the trains, and people with reduced mobility will benefit from ramps and guidance paths.

    The selected contractor for the design work is the Polish Databout, financed from PKP PKL’s budget for around 1.9 million euros (PLN 9 million). Completion of the design works and the start of construction works is planned for mid-2024. The works on the railway line is planned to be completed by the end of 2025. The completion of the entire project of the German-Polish connection is scheduled for the fourth quarter of 2027.



      Å legge inn kommentarer er deaktivert.

    Trender

    Kollapse

    • [NO] SJT revisjon av Railcare - utkast til rapport
      SJT revisjon av Railcare - utdrag fra utkast til rapport

      Bakgrunn og mål

      Railcare T AB har tillatelse til å drive godstransport, unntatt transport av farlig gods, på hele jernbanenettet med unntak av Flåmsbanen, i medhold av jernbaneloven og tilhørende forskrifter. Sikkerhetssertifikatet er gitt varighet til 12. desember 2023. Tilsynet ble gjennomført som en revisjon og ble gjennomført på bakgrunn av SJTs fastlagte årsprogram for tilsyn. Revisjonen hadde som mål...
      17-08-22, 14:49
    • [NO] M4000 (M4) - nye t-banevogner til Oslo
      M4 - nye t-banevogner til Oslo

      Melding om nye t-banevogner
      Sporveien T-banen planlegger anskaffelse av nye t-banevogner. Vogntypen skal gi økt kapasitet i
      tillegg til dagens MX3000-flåte. Den nye vogntypen har fått betegnelsen «M4000» og kortformen «M4».

      a) Organisering
      Kontaktperson for Statens Jernbanetilsyn er
      • XX, sikkerhetskoordinator i M4-prosjektet
      • YY, fungerende sikkerhetssjef for t-banen

      Det vises også til...
      17-08-22, 12:08
    • [CH] RBS starter godkjenningsprosedyren for depotet i Bätterkinden
      Regionalverkehr Bern-Solothurn - RBS starter godkjenningsprosedyren for depotet i Bätterkinden

      foto:Oversikt over det nye anlegget: Bätterkinden stasjon med nytt stasjonstorg og to fullverdige plattformer. Depottilgangen med støybarriere og en undergang for ikke-motorisert trafikk. I bakområdet er det en støybarriere med trær. Depotbygningen ligger mellom potetsenteret og energisenteret. I stedet for konvensjonelle ballastspor, vil uteområdet bli designet med grønne spor, med...
      17-08-22, 09:23
    • [GB] Kan London underground bli fylt av flomvann?
      London on red alert for a flash flooded Underground

      The Mayor of London, Sadiq Khan, has warned Londoners to expect the worst if this week’s weather forecast is accurate. The South East of England is on alert for severe thunderstorms and heavy rain, after a prolonged dry spell has left the parks parched and a hose pipe ban in place. Most seriously though, the Mayor fears for the integrity of the Underground – the oldest subterranean railway network in the world.

      Flash...
      17-08-22, 08:44
    • [CZ] Czech Railways extends reservation period by moving from paper to digital
      Czech Railways extends reservation period by moving from paper to digital

      Czech Railways is extending the pre-sale period for reservations from closing two hours before departure to 30 minutes by means of a test for several train services, made possible by digital improvements and displays installed in passenger cars.

      Closing the seat reservations 2 hours before departure was necessary because reserved seats had to be marked with paper tickets with the reservation on it....
      17-08-22, 08:35
    Laster inn kalender...
    Laster inn kalender...
    Jobber...
    X