[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

[ES] Adif presents study on Granada railway gauge conversion

Kollapse
  •  

  • [ES] Adif presents study on Granada railway gauge conversion

    Adif presents study on Granada railway gauge conversion

    Spanish infrastructure manager Adif will switch the Granada-Almería section of the Mediterranean Corridor to the European standard gauge, as well as electrify the line and implement advanced signalling and communication systems. Last week, Adif president María Luisa Domínguez and Xavier Flores, general secretary of Infrastructure presented the results of a study on the section.

    The section is part of the Antequera-Granada-Almería line in the south of Spain and part of the Mediterranean Corridor of the Trans-European Transport Network (TEN-T). The upgrade of the railway line section should create a valid alternative to transport of goods via road. This is because transit times for rail transportation will be significantly reduced and therefore more appealing.

    The total investment for the Granada-Almería section exceeds 615 million euros. An additional 307 million euros will be allocated for renovation works on four sections, which should reduce transit time even further. The sections involved are Iznalloz–Moreda, Moreda–Huélago, Huélago–Benalúa and Fiñana–Gérgal.

    The Adif study confirmed the compatibility of the infrastructure with the possible reopening of the freight rail transport service for the Alquife mines in Almería.

      Å legge inn kommentarer er deaktivert.

    Trender

    Kollapse

    • [NO] SJT revisjon av Railcare - utkast til rapport
      SJT revisjon av Railcare - utdrag fra utkast til rapport

      Bakgrunn og mål

      Railcare T AB har tillatelse til å drive godstransport, unntatt transport av farlig gods, på hele jernbanenettet med unntak av Flåmsbanen, i medhold av jernbaneloven og tilhørende forskrifter. Sikkerhetssertifikatet er gitt varighet til 12. desember 2023. Tilsynet ble gjennomført som en revisjon og ble gjennomført på bakgrunn av SJTs fastlagte årsprogram for tilsyn. Revisjonen hadde som mål...
      17-08-22, 14:49
    • [NO] M4000 (M4) - nye t-banevogner til Oslo
      M4 - nye t-banevogner til Oslo

      Melding om nye t-banevogner
      Sporveien T-banen planlegger anskaffelse av nye t-banevogner. Vogntypen skal gi økt kapasitet i
      tillegg til dagens MX3000-flåte. Den nye vogntypen har fått betegnelsen «M4000» og kortformen «M4».

      a) Organisering
      Kontaktperson for Statens Jernbanetilsyn er
      • XX, sikkerhetskoordinator i M4-prosjektet
      • YY, fungerende sikkerhetssjef for t-banen

      Det vises også til...
      17-08-22, 12:08
    • [CH] RBS starter godkjenningsprosedyren for depotet i Bätterkinden
      Regionalverkehr Bern-Solothurn - RBS starter godkjenningsprosedyren for depotet i Bätterkinden

      foto:Oversikt over det nye anlegget: Bätterkinden stasjon med nytt stasjonstorg og to fullverdige plattformer. Depottilgangen med støybarriere og en undergang for ikke-motorisert trafikk. I bakområdet er det en støybarriere med trær. Depotbygningen ligger mellom potetsenteret og energisenteret. I stedet for konvensjonelle ballastspor, vil uteområdet bli designet med grønne spor, med...
      17-08-22, 09:23
    • [GB] Kan London underground bli fylt av flomvann?
      London on red alert for a flash flooded Underground

      The Mayor of London, Sadiq Khan, has warned Londoners to expect the worst if this week’s weather forecast is accurate. The South East of England is on alert for severe thunderstorms and heavy rain, after a prolonged dry spell has left the parks parched and a hose pipe ban in place. Most seriously though, the Mayor fears for the integrity of the Underground – the oldest subterranean railway network in the world.

      Flash...
      17-08-22, 08:44
    • [CZ] Czech Railways extends reservation period by moving from paper to digital
      Czech Railways extends reservation period by moving from paper to digital

      Czech Railways is extending the pre-sale period for reservations from closing two hours before departure to 30 minutes by means of a test for several train services, made possible by digital improvements and displays installed in passenger cars.

      Closing the seat reservations 2 hours before departure was necessary because reserved seats had to be marked with paper tickets with the reservation on it....
      17-08-22, 08:35
    Laster inn kalender...
    Laster inn kalender...
    Jobber...
    X