Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål etter siste rundturen til Stockholm som fast ansatt Serviceledare som tituleringen var.
Personlig likte jeg best tittelen "Tågmästare a.k.a, TBFH" om jeg absolutt ville bruke tittel på arbeidsplassen.

For veldig mange gikk jeg jo oftest under navnet "Cognacteur" hvilket det også står i telefonkatalogen her i Svea Rike.
På snakk om telefonkataloger og yrkestitler, her om dagen så jeg en Tågvärd som titulerte seg Järnvägstjänsteman.
Fint skal det være selv om halve røva henger ute ????

Siden vi er inne på dette med kallenavn og titler så ble kallenavnet Cognacteur unnfanget pået Rc6 lokomotiv under opphold i Ed i et NSB tog mellom Göteborg og Oslo S.
Dette var på den tiden NSB og SJ samarbeidet om den trafikken.
Så kom jo Linx på banen, og nå er det nye som vi vet Vy er !

Kjært barn mange navn !

Ting forandrer seg med årene, men det som ikke har forandret seg, det er måten jeg blir møtt på av mine tidligere kolleger. Det er alltid smil og gode hyggelige ord når vi treffes enten kort på plattformen her i Trollhättan, eller om jeg tar en snartur til Stockholm eller Göteborg.
Sist jeg var i Göteborg fikk jeg tid til å besøke SJ Lounge.
Har man Svart Prio eller reiser på første klasse, får man jo kaffe og annet smått og godt servert under besøk i disse SJ Loungene. Velkomsten ble så hjertelig at kaffen ble kald, men jeg fikk i stedet den store sightseeingen i lokalene på kjøpet. Arbeidsmiljøet for disse som jobber mot kunder i Lounge og på plattformer har bli veldig veldig bra, i forhold til bare for en tre - fire år siden.

Det gir en masse varme å bli møtt på den måten, lang tid etter min siste tur.

Bildet ble tatt den 30 juli 2019, noen få dager senere satt hustruen og jeg å dinglet med beina på et tog lengre syd i Europa, og det gjorde vi i månedene tre til ende.
Det er dog helt andre historier.

Klikk på bildet for større versjon

Navn: 1617730753_20190730_Siste_teamet.jpg
Visninger: 5368
Størrelse: 145.3 KB
ID: 1625