Antagelig bor det en liten nerd i meg også, som så mange andre av oss jernbane entusiaster. Det er faktisk ganske bra å være litt nerdig i blant, da oppdager man alt som oftest noe som ikke naboen din har oppdaget. Jeg vet ikke helt hvorfor mange har "radaren" i funksjon stort sett konstant. Jeg har ikke engang tenkt å fordype meg i teorier rundt det faktum at mange ser mye, men mange ser intet. Jeg tenker heler ikke fordype meg så veldig i hvem som har det best, den som oppdager, eller den som bruker sorteringsfilter det meste av tiden.
Uansett så har det seg slik at jeg sto i Seterstøa på Kongsvingerbanen på vei til eller fra Årnes. Husker ikke eksakt, men vi sto der med vår FIAT Y1 og ventet på et kryssende tog da jeg oppdaget skinnene som var brukt som fundament under plattformen i spor 1.
Skinnen til høyre mener jeg å huske at opprinnelig kom fra Norsk Hovedjernbane. Vi hadde for mange år siden en spørsmålsrunde rundt dette.
Siden det nå dessverre er slik, at den tråden ble diskutert under vår Parsimony Forum periode, så er det dessverre slik at ingen av oss som var administratorer da den perioden tok slutt, hadde noen som helst tanker om å spare dette forumet som et arkiv på nettet.
Jeg er derfor ganske overbevist om at om 5 - 6 år når vi leter etter noen oppslag vil ha nytte av at det ble tenkt på å spare vårt Phorum som gikk i pensjon i februar 2022.

Filosofien rundt skinnene under plattformen på Seterstøa, og overgang fra gammelt til nyere forumversjoner må derfor være: Kast INTET, man vet ikke når det kan komme til nytte !
For det gjør det en dag, det er jeg ganske overbevist om.