Heretter kjøres kun mandag - onsdag og fredag, og kun til Veitvet, unntaksvis kjøres lørdager til Helsfyr. !
Stress Express, the real thing!
Stress Express, the real thing!
Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.
Flere vintre...
Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.
Flere vintre...
En overnatting i Alvesta
I oktober 2020 hadde kroppen begynt å fungere slik noenlunde igjen etter mer eller mindre sammenhengende sykdom siden høsten 2017. En av våre medlemmer...
Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste...
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste...
En sightseeing på BW Cottbus - Guben
Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen...
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen...
Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !
Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.
Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.
Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen...
Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen...
Så ble sluttsignalet tent !
SÅ var det slutt !
Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
Nicht öffnen, bevor der Zug hält
Nicht öffnen, bevor der Zug hält !
I tidligere tider, en svært passende henstilling.
Dagens tog er noe mer sofistikerte. På...
I tidligere tider, en svært passende henstilling.
Dagens tog er noe mer sofistikerte. På...
[SE] Värmlandstrafik AB månedskort
I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
En liten utflukt til Astilleros Españoles
Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
Med JC 57783 til Roma med tørrfisk
En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
[SE] Det er lenge til SJul
Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !
Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.
Det var dette med Jernbane og kaffe da.
Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X
-
Light Rail - Trams Nå tar Sporveien flere grep for å spare strøm.
Nå tar Sporveien flere grep for å spare strøm.
Heretter kjøres kun mandag - onsdag og fredag, og kun til Veitvet, unntaksvis kjøres lørdager til Helsfyr. !Tagger: Ingen
-
Opprinnelig postet av Svein Julton Se innleggPå vei ut fra Oslo i dag med DFDS til Køben, ser det ikke ut som om det er nødvendig å spare på strømmen. Alle juletrær til Oslo kommune lyser, pluss pluss pluss.
Rent personlig så får dem gjerne kjøre med minus 3 grader i stedet for 20 pluss på sine T-Banetog å trikker.
Et tankekors angående denne strømsparingen i det offentlige som ikke mange har tenkt over, det er at kunst og andre kulturelle bevaringsverdige objekter faktisk kan skades dersom temperaturen senkes for mye. Det er noe som heter mugg og sopp, det er kjekke saker å få inn i kirkerommet i bygd og by, eller i kunstgallerier i både offentlige bygg, men også i hus og heim.
I blant er det lovlig å bruke det som normalt er inne i hodet, og det anbefales å kunne turnere to tanker samtidig.
Kommentar
-
Opprinnelig postet av Knut Andvord Se innleggSette ned temp i pass avd på t-banen fungerer nok greit. Men hva med sporvogn der fører sitter i samme rom som kundene. Blir kjapt mere sykdom av slikt vil jeg tro.
Kommentar
-
Opprinnelig postet av Knut Andvord Se innleggSette ned temp i pass avd på t-banen fungerer nok greit. Men hva med sporvogn der fører sitter i samme rom som kundene. Blir kjapt mere sykdom av slikt vil jeg tro.
Sporveien har villet åpne opp igjen for blant annet billettsalg, men førerne ved fagforeningene insister på beholde avstengingen.
På SL 95 så er fremre dør nå merket med adgang for blinde, svaksynte og andre handicappede, men hvis den åpnes, kommer man bare til førerplassen.
Som passasjer kledt for utetemperaturen, er det bare en fordel at det er kjølig inne på T-banetog, trikk og buss.
Kommentar
-
Knut Andvord kommenterte
24-11-22, 00:23
Nå er det svært få busser i Ruter sitt nedslagsfelt hvor fører kan justere temp i passasjer avd. Så Karachi temp kan du legge frem andre steder. En totalt idiotisk kommentar faktisk, rent av rasistisk.
Til saken vil jeg bemerke at det er svært vanskelig å komme med bemerkninger som man selv synes er humoristiske, mens andre kan oppfatte dette som støtende i internettbaserte forum, eller i E-poster. Det samme gjelder personer som snakker rett ut fra leveren, uten å pakke inn det man ønsker å formidle i tykke lag bomull for at det skal passe alle andre.
Internett er vanskelig på den måten.
Alvor, Ironi og humor er vanskelig å uttrykke med det skriftlige ord !
- Liker 1
Kommentar
-
Det er helt greit, hvis det er noen som kan bli støtt av den setningen - så er det bare å fjerne den, var ikke vondt ment fra min side.
Vi var mange nasjonaliteter ombord på skipene jeg har arbeidet på, og ønsket temperatur på arbeidsplass og lugar speilet ofte forholdene i hjemlandet, der nordmenn/svensker og kanadiere foretrakk å ha det adskillig kaldere enn resten av mannskapet.
Som passasjer, så kjennes det ut som om det er stor forskjell i temperatur på bussene i Oslo om vinteren - fra skikkelig kaldt selv med ytterklær på, til noe som føles nær badstue.
Spesielt batteribussene virker kalde om morgenen, det er kanskje slik at de ikke har så mye overskuddsvarme å bruke til å varme opp passasjerdelen uten å trekke ekstra strøm fra batteriene.
Kommentar
-
Knut Erik, jeg tror de fleste er helt klar over at det ikke lå noen bakenforliggende rasistiske motiver i denne setningen din, som jeg fjernet.
Humor er vanskelig når man ikke ser hverandre over bordet, det samme er ironi.
Samtidig er det vanskelig å leve uten begge deler !
Det er lett å glemme det, når vi skriver til hverandre !
-
Hva skjer
Kollapse
Det er for øyeblikket 8 entusiastiske entusiaster online. 4 medlemmer og 4 gjester.
De fleste brukere noen gang online var 119 kl. 08:41 den 16-03-22.
Jernbane.Net Statistikk
Kollapse
Emner: 2,661
Innlegg: 10,442
Medlemmer: 145
Aktive medlemmer: 94
Velkommen til vårt nyeste medlem, Erik Eie.
Kommentar