Stress Express, the real thing!

Stress Express, the real thing!

Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.

Flere vintre...
 

En overnatting i Alvesta

I oktober 2020 hadde kroppen begynt å fungere slik noenlunde igjen etter mer eller mindre sammenhengende sykdom siden høsten 2017. En av våre medlemmer...
 

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

[SE/DE] SJ till Hamburg

Kollapse
 
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg

  • [SE/DE] SJ till Hamburg

    Nu går det att boka SJ till Hamburg från 1 sep.
    3-bädds sov 1 klass verkar saknas i utbudet (vid sökning just nu).
    Tåget går till Hamburg Altona.
    Byte till t ex Basel SBB visas i flera säljsystem med ank Altona och avg Hbf trots att t ex tåg 71 går från Altona.
    På bahn.de och på sbb.ch blir det rätt.
    Ingen raketforskning gjord, bara lite lätt knappande.
    Både SJ och Snälltåget går 1 sep. Var det så som det var tänkt?

  • #2
    Opprinnelig postet av Carl Olof Mossberg Se innlegg
    Både SJ och Snälltåget går 1 sep. Var det så som det var tänkt?
    Jeg er ikke så sikker på at det er tenkt så mye overhode i forbindelse med SJ sitt tog i forhold til Snälltåget sine tog.
    Førstnevnte er jo et rent politisk prosjekt.
    Jeg har jo sagt en del om dette i en tråd i Postvagnen og jeg ser ingen større grunn til å gjenta det her, men jeg kan legge en lenke for den som eventuelt er interessert i fakirnetter på tog.

    Jeg er sannelig glad for at det snart går å fly direkte fra Landvetter til HH med to forskjellige selskap !

    Hilsen Ronny


    @cognacteuren's TWITTER.
    Tidligere bildeserier i Postvognene.
    Über Cognacteuren på Flickr.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

    Kommentar


  • #3
    Hade inte SJ rättigheten att köra en viss antal dagar utanför den upphandlade trafikperioden?

    Kommentar


    • Ronny Maarud
      Ronny Maarud kommenterte
      Redigere en kommentar
      Det er godt mulig det er på det viset Sören.

      Opprinnelig lå det sterke politiske føringer til grunn for hele dette opplegget.
      Det svenske Miljøpartiet så for seg togtrafikk med nattog fra Stockholm til Brussel, vice versa.
      Etter noe tids forvirret debatt, så ble det en kompromissløsning, der man endte opp med Hamburg som endepunkt.

      Når det svenske nyordet "FLYGSKAM" kom på moten, kom denne togtrafikken opp på dagsorden under Regeringen Löfven for alvor.
      Det vi ser her er et politisk substitutt, for å kunne vise til en liten politisk gevinst for MP.

      Jeg håper og tror at dette ikke er skattekroner rett ut av vinduet !

      I min verden er denne trafikken like surrealistisk som bygging av svenske Höghastighetsbanor !

    • Ronny Maarud
      Ronny Maarud kommenterte
      Redigere en kommentar
      Jeg forsøkte å bestille plasser i sovevogn for noen dager sider, det gikk IKKE.
      Disse er fortsatt ikke lagt inn i bokningsdialogen !
Jobber...
X