Stress Express, the real thing!

Stress Express, the real thing!

Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.

Flere vintre...
 

En overnatting i Alvesta

I oktober 2020 hadde kroppen begynt å fungere slik noenlunde igjen etter mer eller mindre sammenhengende sykdom siden høsten 2017. En av våre medlemmer...
 

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

[IT] GTS takes over services in southern Italy after operator bankruptcy

Kollapse
  •  

  • [IT] GTS takes over services in southern Italy after operator bankruptcy

    GTS takes over services in southern Italy after operator bankruptcy

    The logistics terminal Interporto Campano, 30 kilometres east of Naples, was forced to close its rail freight operator Interporto Servizi Cargo (ISC), at the beginning of 2023. However, there still seems to be hope for the terminal since GTS Rail, a rail freight company from Apulia, is intervening to ensure that operations can continue.

    GTS has, in fact, been already active in the terminal with three weekly connections from the Interporto Campano to their terminal in Segrate, near Milan. To try and make up for the departure of ICS, GTS is doubling the frequency of this service to six. The new schedule will be launched on Thursday, 26 January, and the plan is to handle 17,000 containers every year with this service. GTS can, in fact, count on convoys made up of 30 45-feet units.
    The rise and fall of ICS


    ISC stopped all its activities as of 1 January 2023 because of severe financial tension. Since June, the company requested access to the new procedure for a Negotiated Settlement. Negotiated Settlements in Italy allow a company that is nearing bankruptcy to name an independent expert to salvage the salvable. However, partnership agreements were not found, and the company was forced to halt all trains at the end of December 2022.

    The shutting down of ICS is expected to have a significant impact, considering that the company moved over 2,600 trains in 2021. The Interporto Campano terminal, moreover, plays an important role as a hub connecting the south with the north of Italy and, consequently, with the rest of Europe. A source from the terminal confirmed that other companies are interested in joining GTS and keeping trains going to and from the terminal. However, they could not specify which other companies.

    The Interporto Campano terminal

    The Inteporto Campano terminal in Nola was opened in 1999, covering an area of over 3 million square metres. The terminal is the only one in Italy with a highly-automated internal rail station equipped with 13 electrified double tracks. The Interporto Campano offers logistics services for more than 200 companies from different sectors. Among the terminal usufructuaries there are Fiat Chrysler Automobiles Italy (FCA), food giant AIA, and clothing brands Piazza Italia and Alcott.


    The Interporto Campano can count on an area of 200,000 cubic metres dedicated to storing refrgierated goods up to -30°C. Moreover, FCA, MSC, and Alstom chose the terminal in Nola as their logistics centre for the area. Another important aspect of the terminal is that it can deal with all It now remains to be seen if enough operators will follow GTS Rail’s steps to maintain the Interporto Campano at its usual levels.
      Å legge inn kommentarer er deaktivert.

    Trender

    Kollapse

    • [NO] Jernbanedirektøren: Tilliten til Bane Nor er ikke svekket
      Jernbanedirektøren: Tilliten til Bane Nor er ikke svekket

      Til tross for at Bane Nor onsdag meldte at åpningen av Follobanen igjen blir utsatt, sier jernbanedirektør Knut Sletta at tilliten til Bane Nor ikke er svekket.

      – Jeg har tillit til at de gjør det de kan for å få dette på plass og utbedre det som må utbedres for å få det på plass, sier jernbanedirektøren til NTB.

      Han sier han er opptatt av at passasjerene skal ha et godt og forutsigbart...
      27-01-23, 09:20
    • [NO] Follobane-entreprenør ble vurdert svakest på alt utenom pris
      Follobane-entreprenør ble vurdert svakest på alt utenom pris

      Da entreprenøren Obrascón Huarte Lain S.A. sikret seg en av de store Follobane-kontraktene i 2015, fikk de svakest evalueringsscore i konkurransen på alt utenom pris. For sin plan for delprosjektet i Ski, fikk entreprenøren kun 2 av 10 mulige poeng.


      Statsråden ber styret vurdere behov for Bane Nor-endringer etter Follobane-fadesen

      Styret må vurdere om det er behov for endringer og tilpasninger...
      25-01-23, 09:18
    • [CN] Chinese New Year aftermath; why it will be different this year
      Chinese New Year aftermath; why it will be different this year

      It is well known that Chinese New Year, the biggest festivity of the year in the country, creates a certain level of turbulence in the supply chain. This year however, it is coupled with an increasing number of COVID infections and an overall dip in consumer demand.

      The aftermath of the Chinese New Year, which becomes evident as soon as the festive nation resumes labour, is expected to be stronger this year....
      27-01-23, 09:37
    • [FR] Le Train selects 330 km/h Talgo trainsets for French open access services
      Le Train selects 330 km/h Talgo trainsets for French open access services

      FRANCE: Privately owned open-access start-up Le Train has selected Talgo to supply 10 Avril S106 high speed trainsets for its planned services from Bordeaux to Angoulême, Nantes, Rennes and Arcachon.

      Le Train was established in February 2020 by industrialist Tony Bonifaci with the aim of becoming the first private high speed operator in France. In 2021 it applied to regulator ART for powers to run...
      27-01-23, 09:33
    • [FI] På banavsnittet mellan Karis och Hangö avlägsnas riskträd från järnvägens skyddsområde från och med våren
      På banavsnittet mellan Karis och Hangö avlägsnas riskträd från järnvägens skyddsområde från och med våren

      Trafikledsverket börjar avlägsna riskträd längs banavsnittet Karis–Hangö våren 2023. Träd avlägsnas för att förbättra säkerheten. Avlägsnandet av trädbeståndet hänför sig till projektet för elektrifiering av järnvägen Hyvinge–Hangö och förbättring av plankorsningar.

      På banavsnittet mellan Karis och Hangö kommer man att avlägsna riskträd i järnvägens skyddsområde....
      27-01-23, 09:23
    Laster inn kalender...
    Laster inn kalender...
    Jobber...
    X