X

[NO] Hvorfra går Europatoget?

Kollapse
  •  

  • [NO] Hvorfra går Europatoget?

    Les dagens artikkel i VG her:

    https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...vi-europatoget

    • Svein Julton
      #1
      Svein Julton kommenterte
      Redigere en kommentar
      Interessant sett fra Oslo. Har sjekket litt hvordan jeg kommer kollektivt fra Tinn til Trollhättan for pizzatreffet i mai. Det tar 12 timer og koster rundt 600 kr med honnør. Fra Tinn til Oslo med buss og Oslo Halden med tog, ventetid der nesten 2 timer for toget til Trollhättan. Med bil ca. 5 timer.
      Ting tar tid, men man er jo pensjonist og har tid. Sien noen???
      Så må jeg ha to overnattinger i tillegg. Med bil bare en og mulighet for tax-free på ferga mellom S og S. Noe Vy ikke tilbyr ;-(

    • Ronny Maarud
      #2
      Ronny Maarud kommenterte
      Redigere en kommentar
      Det dus beskriver samsvarer ganske godt med hva jeg selv opplevde i forbindelse med at jeg hadde tenkt å ta toget TIL Moss i forbindelse med Pizzatreffen der.
      Den opprinnelige tidsplanen for Peppes treffen ble formet etter VY sine togtider til og fra Moss.

      For det første var det en tungvint bokningsprosess.
      Reisen ble inndelt i to strekninger: Trollhättan - Halden og Halden - Moss for å få "billigste" pris !
      Ytterligere fant VY sitt bookingsystem ut at jeg skulle bytte komfort sitteplass etter Halden.
      Det viste seg også at det var forskjellige priser avhengig av hvor jeg valgte å bestille billetter. Prisene på nettsiden, i appen eller på sj.se er ikke ensartet, og i de fleste tilfeller var det billigst via sj.se

      Det ble en utflukt med min gamle Opel i stedet.
      På grunn av det fikk jeg fotografert noen gamle hus, en bro, jeg fikk drukket kaffe på Høk Kro og jeg hadde trivelig selskap på turen.

      Dette hadde jeg ikke opplevd med VY !
    Å legge inn kommentarer er deaktivert.

Trender

Kollapse

  • [NO] Arbeid på jernbanen sommeren 2022
    Arbeid på jernbanen sommeren 2022

    Bane NOR skal jobbe på store deler av Østlandet i sommer. Det betyr flere stengte togstrekninger, og buss for tog.

    Hvor og når er det stengt?
    • Oslo S–Ski / Moss / Mysen / Rygge / Rakkestad er stengt fra 25. juni til og med 7. august for linjene L2, L2X, L21, L22 og R20.
    • Sandvika–Asker–Spikkestad er stengt fra 2. juli til og med 31. juli for linje L1.
    • Asker–Drammen–Gulskogen / Sande er stengt fra 2. juli til og med 31. juli for linjene
    ...
    26-05-22, 08:01
  • [CH] Contract for 286 multiple units for regional services: court ruled in favour of SBB.
    In October 2021 Stadler was awarded the contract for 286 single-deck multiple units. The Federal Administrative Court confirms the award of the contract to Stadler and has dismissed Alstom's appeal.
    ...
    25-05-22, 10:39
  • [DK] Toget er forsinket, men det kommer !
    Ændring i tidsplanen for Coradia Stream el-togsæt




    DSB’s leverance af 100 el-togsæt fra den franske togproducent Alstom forventes modtaget op mod et halvt år efter den oprindelige tidsplan.

    Det er en kombination af flere faktorer, der ændrer tidsplanen for togleverancen. Der er tilkommet en række ændringer på togets design, som er nødvendige, for at Danmark modtager de optimale togsæt i forhold til behovet. Hertil kommer den generelle usikkerhed...
    25-05-22, 14:51
  • [CH] Brenner Base Tunnel construction proceeds with major breakthrough
    The Brenner Base Tunnel moves closer to completion after the latest construction phase. The tunnel connecting the Italian town Fortezza with the Austrian border is finished. It will be part of the 64 kilometres long railway line that will connect Italy with Innsbruck in Austria as part of the massive infrastructure project.

    The tunnel between Fortezza and the Italian-Austrian border is a 24,1 kilometres long section. Last week, construction company Webuild connected two different tunnelling...
    24-05-22, 08:21
  • [SEA] Stena RoRo delivers extended E-Flexer RoPax to Stena Line
    On May 24, Stena RoRo delivered the first of two ordered extended E-Flexer ferries to Stena Line.
    She is the Stena Estelle and will operate on the Karlskrona – Gdynia line.
    Like all ships in the E-Flexer series, the new ferry is tailored to the customer's specific preferences and needs.


    In total, Stena Line will be operating five E-Flexer vessels, with two of them being the extended version. The fourth in the order has now been delivered. Compared to the basic design, the...
    25-05-22, 10:37
Laster inn kalender...
Laster inn kalender...
Jobber...
X