[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

[GB] Network Rail fined 1.4 million pounds for breach of employee safety

Kollapse
  •  

  • [GB] Network Rail fined 1.4 million pounds for breach of employee safety

    The UK infrastructure agency, Network Rail, has been fined 1.4 million pounds (1.65 million euro) following serious safety failings. The regulator, the Office of Rail and Road, brought the prosecution following life-changing injuries to an employee.

    Network Rail was been fined for a health and safety breach after the investigation by the ORR found failings that led to a worker being crushed between the conveyor of a 25 tonne ‘Superboss’ ballast distributor and Kubota people carrier on 19 September 2018.

    Permanent disability
    The incident happened on a 19-mile stretch of track between Crewe and Chester in North West England. The ORR investigation led to the regulator prosecuting Network Rail under the Health Safety at Work etc. Act 1974. Network Rail was fined after pleading guilty at Chester Magistrates Court on 11 May.

    The worker suffered catastrophic and life-changing injuries to his legs and spine, causing permanent disability. A second worker suffered minor injuries to his wrist and shoulder from the collision. ORR found failings in Network Rail’s management of the worksite, including poor planning, failure to provide adequate supervision of the works, poor communication at all levels and failure to provide adequate information, instructions and training to safety-critical staff.

    Injuries sustained were horrendous
    District Judge Sanders on sentencing Network Rail stated the subsequent accident was a result of many layers of failure within Network Rail. Judge Sanders said there was a lack of clarity in planning, insufficiently robust supervision, and operating failures by Network Rail. “The injuries sustained to a Network Rail employee were horrendous and have had a devastating impact on him and his family, to whom we offer our heartfelt sympathies”, said ORR’s Chief Inspector of Railways Ian Prosser. “The incident was caused by totally inadequate supervision of the task at all levels. “Nobody was making sure that those under their supervision had been following safe working practices, which led to this incident that could easily have been avoided.”

    The Office of Rail and Road is the economic and safety regulator of Britain’s railway – including light rail, trams and heritage. As the health and safety regulator for the rail industry, they deliver advice and enforcement to help ensure the safety of both passengers and workers. Network Rail was fined £1.4 million for breaching s.2(1) and (2) of the Health and Safety at Work etc. Act 1974 (“HSWA 1974”)y failing to ensure the provision of such information, instruction, training and supervision as is necessary to ensure, so far as is reasonably practicable, the health and safety at work of his employees contrary to s.33(1)(a) of the HSWA 1974.

      Å legge inn kommentarer er deaktivert.

    Trender

    Kollapse

    • [NO]
      Nå monteres de nye kranene på Alnabru - men i byggeperioden er kapasiteten sterkt redusert

      Nå bygges det store, klimavennlige kjemper som kan øke godstransporten på bane. Kranene kutter kostnader og er klare til innsats i oktober.

      Ifølge pressemeldingen fra Bane Norer to østerrikske Künz-produserte kraner under oppføring. Kranene er semiautomatiserte, kan fjernstyres og skal raskt kunne løfte kontainere fulle av varer om bord på et godstog.
      Østerrikerne overtar jobben...
      01-07-22, 15:17
    • [NO] Avinor fyller 75 år
      Avinor fyller 75 år
      ...
      01-07-22, 15:12
    • [NO] All kollektivtrafikk utslippsfri i Oslo i 2023
      All kollektivtrafikk utslippsfri i Oslo i 2023

      Kollektivtrafikken i Oslo blir utslippsfri innen utgangen av 2023, fem år før målet, og har tatt et stort skritt på veien mot å kunne tilby utslippsfri kollektivtransport i hele Ruters område i løpet av 2028.

      Bakgrunnen er at Ruter har inngått to nye kontrakter etter å ha gjennomført bussanbud i Oslo øst. Unibuss og Nobina er de nye operatørene og de 137 bussene vil være elektriske.


      – Oslo...
      01-07-22, 15:03
    • [SE] augusti rullar de nya spårvagnarna i Lund
      ...
      01-07-22, 14:55
    • [SE] Trefaldig veterantur startar i Uppsala

      Trefaldig veterantur startar i Uppsala

      Tre äldre färdsätt på en dag. Det blir möjligt när Lennakatten, Svenska Spårvägssällskapet och Stromma slår ihop sig till Veteranturen. Denna unika upplevelse kommer att gå lördagar i sommar.

      Att åka som förr i tiden är både spännande och väcker minnen. Stromma, Lennakatten och Svenska Spårvägssällskapet har tagit fasta på det och startar i sommar Veteranturen. Den innebär en resa med ett historiskt tåg,...
      30-06-22, 10:48
    Laster inn kalender...
    Laster inn kalender...
    Jobber...
    X