Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
 

[NO] Hva skal man med fem slike ?

Hva skal man med fem slike i Norge ?
2 er vel allerede bevart, men tre til ?
Kan det være den ultimate lykken ?


...
X

[DE] Lønnsom gjenåpning av sidebaner i Tyskland vises i studie

Kollapse
  •  

  • [DE] Lønnsom gjenåpning av sidebaner i Tyskland vises i studie

    Benefits accrue from rural railway reopenings, study finds

    Reopening rural railways offers an important spectrum of benefits, according to a study commissioned by the Federal Ministry for Housing, Urban Development & Building. These range from positive effects on land use to advantages for local and regional economies, transport, the environment and society.

    The Räumliche Effekte reaktivierter Schienenstrecken im ländlichen Raum (Structural Effects of Reactivated Rail Routes in Rural Areas) study was conducted by PricewaterhouseCoopers WPG, and looked in detail at six reopening projects in rural areas, three of which were successful and three of which have not yet come to fruition.

    The authors identified 80 different outcomes and effects from reopening projects. Of these, 28 related to the local or regional economy, and another 28 were related to transport. A further 12 were concerned with spatial development or land use and planning, seven were impacts on the environment and five were societal.

    Noting that the size of Germany’s rail network had shrunk from 46 400 km in 1950 to 39 089 km in 2021, with 5 148 km closed since the railway reforms of 1994, the report says that 933 km were reactivated for passenger traffic between 1994 and 2020, with a further 364 km reopened for freight. It points out that Deutsche Bahn undertook in 2019 not to close any more lines and that it set up a taskforce to examine possible reopening schemes.

    Many reopening projects were more successful than expected, the authors say. They cite the example of the Schönbuchbahn near Stuttgart in Baden-Württemberg where passenger trains were reinstated in 1996; by 2000 the service was carrying 6 000 passengers a day compared with a forecast of just 2 500.

    Funding for reopening projects is available from various sources including the Gemeindeverkehrsfinanzierungsgesetz (Community Transport Finance Act), the report says. It notes that the criteria used to establish a standardised cost:benefit analysis were due to be updated by the end of 2021 in order to take account of environmental concerns, climate change and health.

    The routes analysed for the study were:
    • the 0∙7 km cross-border link from Sebnitz to Dolni Poustevna in the Czech Republic, reopened in 2014;
    • the 10∙1 km Stahringen – Stockach line in Baden-Württemberg, reopened in 1996;
    • the 32∙2 km Brügge – Meinerzhagen – Gummersbach line in Nordrhein-Westfalen, reopened in three stages in 2003-17;
    • the 48 km Schweinfurt – Kitzingen line in Bayern that last carried passenger trains in 1987 and which has been partly dismantled;
    • the 61 km Langenlonsheim – Büchenbeuren line in Rheinland-Pfalz that was last used in 1984;
    • the 26 km so-called Max and Moritz Bahn from Ernstthal am Rennsteig to Probstzella in Thüringen which was last used in 1997.

    The report suggests that reopening of closed rural routes would contribute to more equal living conditions across Germany as the railway would have a significant impact on the quality of life and would influence the location of businesses. Up to 3 million people could benefit from reopenings, the authors believe.

    Examining success and failure factors for reopening projects, the authors put forward recommendations that include the need for early and detailed infrastructure planning work and the requirement to consider future capacity needs. Another recommendation is that new or reopened stations should be seen as multi-use mobility hubs to ensure good connections between modes.

    The study emphasises the need to form ‘a strong and co-operative network’ among those involved in a project and to ensure ‘direct involvement of political decision-makers as supporters’, as well as ‘early public relations work’.

    • Ronny Maarud
      #1
      Ronny Maarud kommenterte
      Redigere en kommentar
      Påminner alle om at når man oppretter en tagg, så er det bra å bruke så mange som muligheten byr på, og så tror jeg man skal tenke på: Hva vil jeg søke etter ??
      Det er jo det som er hensikten med en tagg, man skal finne litt lettere fram når man søker etter noe.
    Å legge inn kommentarer er deaktivert.

Trender

Kollapse

  • [CH] Godstransport i Sveits: "Mer jernbane for mer gods" – SBB ønsker å vokse i sin kjernevirksomhet innen gods
    Godstransport i Sveits: "Mer jernbane for mer gods" – SBB ønsker å vokse i sin kjernevirksomhet innen gods

    SBB vil fortsette å fokusere på godstransport i fremtiden og utvide den. De ønsker «mer jernbane for mer gods» og skaper med «Suisse Cargo Logistics» grunnlaget for effektiv, automatisert og bærekraftig logistikk i Sveits. Innen 2050 kan 60 prosent mer gods transporteres med jernbane.

    Transporten av store og tunge varer er stadig avtagende, transporten...
    02-10-22, 13:55
  • [DK] Nå kører hele S-banenettet nu med ny digital teknologi
    Banedanmark har i forrige weekend taget det nye signalsystem i brug på de tre sidste strækninger på S-banen. Dermed kører hele S-banenettet nu med ny digital teknologi, der vil sikre passagererne mange flere tog til tiden.

    De millioner af passagerer, der hvert år tager S-toget i København, kan se frem til færre forsinkelser og aflysninger på grund af signalfejl. I weekenden blev de tre sidste S-togsstrækninger til hhv. Frederikssund, Høje Taastrup og Køge nemlig koblet på...
    01-10-22, 18:59
  • [EU] [GB] ALLRAIL blasts Eurostar’s reasoning for strategy change
    ALLRAIL blasts Eurostar’s reasoning for strategy change

    The Alliance of Passenger Rail New Entrants in Europe (ALLRAIL) has highlighted Eurostar’s recent change in strategy as one of the reasons why policymakers need to act swiftly to ensure competition through the Channel Tunnel.

    Eurostar recently announced changes to its service offering, and in a letter explaining its reasoning to the UK parliament’s Transport Select Committee it said it cannot respond to high demand....
    01-10-22, 09:40
  • [EU] CER urges Brussels to reduce price on low-cost energy and protect railways
    CER urges Brussels to reduce price on low-cost energy and protect railways

    The Community of European Railway and Infrastructure Companies (CER) stresses that railways need to be shielded from “skyrocketing” electricity prices in order to ensure the financial viability of the sector. It proposes a further reduction of proposed price cap for low-cost electricity.

    The European Commission is contemplating capping the price of wind, solar and nuclear to 180 euro per megawatt...
    01-10-22, 09:35
  • [DE] German long-distance timetable change brings higher ticket prices
    German long-distance timetable change brings higher ticket prices

    Germany’s new long-distance timetable will come into effect on December 11. According to Deutsche Bahn (DB), tickets prices will increase by an average of 4,9 percent as a result of unprecedented cost increases.

    DB says it currently faces its steepest increase in costs in the last 50 years, mainly as a result of elevated energy prices. Following a price adjust of an average of 4 percent for regional transport,...
    01-10-22, 09:30
Laster inn kalender...
Laster inn kalender...
Jobber...
X