Stress Express, the real thing!

Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.

Flere vintre i rad kjørte jeg skibusser til og fra forskjellige destinasjoner i Alpene.
De fleste ganger til Østerrike, men også Sveits o Frankrike.
Alt som oftest var dette rene pendelturer, ned på fredag, og tilbake i Oslo området sent søndag kveld, eller natt mot mandag.

Det var Lion Alpin som var arrangøren av reisene. Vi samlet opp skiturister over store deler av Sverige, men også i Oslo og noen andre påstigningsplasser rundt Oslofjorden. Når vi kom til Varberg skulle vi med Lion Ferry over til Grena på ettermiddagen.
Før vi kjørte ombord på sørgående ble alle turister sortert til rett buss, noen som skulle til Zell am See ble satt i den bussen, de som skulle til Kitzbühl havnet i den bussen og slik holdt det på til alle var i rett buss.
Rett person, rett beksømstøvler, rett skistaver, det gjaldt å holde orden på seg selv og sitt.

På hjemveien skjedde motsatt sortering, men da i Grenå før fergen avgikk.
Når vi kom til Varberg var det bare å sette kursen til rett busslinje ................for sluttdestinasjon !

Video i bussene var ganske nytt på denne tiden, akkurat som pølsekokere, og på søndag formiddag ble det kjørt film etter frokoststoppen i Tyskland.
En av søndagene som vi rullet inn på fergekaien i Grenå, tar bussvertinnen mikrofonen, "harkler" seg litt før hun forkynner. Godt folk, Stress Express har gjort det igjen, vi er framme i Grenå ved fergen før filmer er ferdig.
Så hørte jeg et diskret sukk: Jeg får aldri sett ferdig den forbT¤%#" filmen !

Pssst...pølsekokere i buss, det er en hekt annen story......

Klikk på bildet for større versjon

Navn: aa27800aa28700.jpg
Visninger: 3430
Størrelse: 337.2 KB
ID: 12198

​​​​​​​Bildet er tatt i Zell am See under en annen skitur fra Stavanger.