Stress Express, the real thing!

Stress Express, the real thing!

Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.

Flere vintre...

En overnatting i Alvesta

I oktober 2020 hadde kroppen begynt å fungere slik noenlunde igjen etter mer eller mindre sammenhengende sykdom siden høsten 2017. En av våre medlemmer...

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....

Det man finner under plattformene, det finner man under plattformene !

Antagelig bor det en liten nerd i meg også, som så mange andre av oss jernbane entusiaster. Det er faktisk ganske bra å være litt nerdig i...

En liten utflukt til Astilleros Españoles

Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....

New threads since the last time you were logged in!

Kollapse

• Arne Lie
    [DE] German 9-euro ticket successor is a fact: launch next year
    German 9-euro ticket successor is a fact: launch next year

A country-wide ticket called ‘Deutschlandticket’, will be the successor of the 9-euro ticket, the Federal government and the German states have decided. Minister of transport Volker Wissing announced the ticket in a tiktok-style video, saying the agreement is “the biggest reform ever for public transport in Germany”.

As part of the third relief package due to rising energy prices, Germany decided on a successor...
    19-10-22, 10:29
  • Arne Lie
    [DE] German government announces 9-euro ticket successor campaign
    German government announces 9-euro ticket successor campaign

The German federal government will launch a new flat-fee public transport ticket as part of a major new relief package aimed at cushioning the effects of rising inflation and energy costs, which was announced over the weekend.

A successor initiative for the 9-euro ticket launched in June has been the talk of the town for some time. The campaign, which was lauded by German Chancellor Olaf Scholz as “one of the...
    06-09-22, 14:52
  • Arne Lie
    [DE] Germany’s 9 euro ticket did not take (enough) cars off the road
    Germany’s 9 euro ticket did not take (enough) cars off the road

Germany’s much-lauded 9 euro ticket, which enables people to make unlimited use of public transport, has mostly resulted in additional journeys. It has not, as was hoped, resulted in people leaving their car at home, preliminary findings show.

Since the introduction of the 9 euro ticket in June, attention has been mostly focussed on ticket sales and passenger numbers. And by those metrics, the ticket certainly...
    10-08-22, 09:56
Beklager, du er ikke autorisert til å se denne siden

Nytt fra Jernbane.Net's fotogalleri !

Kollapse
Seneste opplastninger
Ukens Bilde
T43 113 mellom Nykroppa og Daglösen
Fotograf: "Jørn Ole Steina

Tidligere Ukens Bilde

Trender

Kollapse

• [DE] German 9-euro ticket successor is a fact: launch next year
    German 9-euro ticket successor is a fact: launch next year

A country-wide ticket called ‘Deutschlandticket’, will be the successor of the 9-euro ticket, the Federal government and the German states have decided. Minister of transport Volker Wissing announced the ticket in a tiktok-style video, saying the agreement is “the biggest reform ever for public transport in Germany”.

As part of the third relief package due to rising energy prices, Germany decided on a successor...
    19-10-22, 10:29
  • [DE] German government announces 9-euro ticket successor campaign
    German government announces 9-euro ticket successor campaign

The German federal government will launch a new flat-fee public transport ticket as part of a major new relief package aimed at cushioning the effects of rising inflation and energy costs, which was announced over the weekend.

A successor initiative for the 9-euro ticket launched in June has been the talk of the town for some time. The campaign, which was lauded by German Chancellor Olaf Scholz as “one of the...
    06-09-22, 14:52
  • [DE] Germany’s 9 euro ticket did not take (enough) cars off the road
    Germany’s 9 euro ticket did not take (enough) cars off the road

Germany’s much-lauded 9 euro ticket, which enables people to make unlimited use of public transport, has mostly resulted in additional journeys. It has not, as was hoped, resulted in people leaving their car at home, preliminary findings show.

Since the introduction of the 9 euro ticket in June, attention has been mostly focussed on ticket sales and passenger numbers. And by those metrics, the ticket certainly...
    10-08-22, 09:56
Laster inn kalender...
Laster inn kalender...

Tagger fra Forumsidene !

Kollapse

Dagens fødselsdager

Kollapse

Det er ingen medlemmer med fødselsdag i dag.

Jobber...
X