Stress Express, the real thing!

Stress Express, the real thing!

Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.

Flere vintre...
 

En overnatting i Alvesta

I oktober 2020 hadde kroppen begynt å fungere slik noenlunde igjen etter mer eller mindre sammenhengende sykdom siden høsten 2017. En av våre medlemmer...
 

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

Det man finner under plattformene, det finner man under plattformene !


Antagelig bor det en liten nerd i meg også, som så mange andre av oss jernbane entusiaster. Det er faktisk ganske bra å være litt nerdig i...
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....

New threads since the last time you were logged in!

Kollapse

  • Arne Lie
    [NO] Sporveien: Vi sparer energi
    Temperaturen inne på T-banen er satt ned fra 17 til 15 grader. Nå tar Sporveien flere grep for å spare strøm.

    – Vi gjør de tiltakene vi kan gjøre, og involverer også tiltak som merkes for dem som jobber i Sporveien, sier kommunikasjonssjef i Sporveien, Ina Helen Østby.

    De reisende vil nok merke at temperaturen i alle T-banevogner er satt ned til 15 grader, men det gjøres også strømsparingstiltak andre steder.

    – Når strømprisene har vært ekstraordinært...
    23-11-22, 10:08
  • Arne Lie
    [NO] Senker temperaturen på stasjonene for å spare strøm
    Senker temperaturen på stasjonene for å spare strøm

    Nå senkes temperaturen på 334 togstasjoner landet over. Det reduserer energiforbruket med 10 prosent, og sparer staten for 13 millioner kroner årlig.

    Det er tid for å stramme inn livreima og redusere strømforbruket. I gjennomsnitt bruker Bane NOR om lag 40 millioner kilowattimer per år på venterommene. Ved å senke temperaturen regner vi med å kunne spare rundt fire millioner kilowattimer. Det vil redusere våre...
    04-10-22, 09:18
  • Arne Lie
    [CH] Nå ruller alle SBB Re 460-lokomotivene mer energieffektivt og er klare for ytterlige 20år i tjeneste
    Nå ruller alle SBB Re 460-lokomotivene mer energieffektivt og er klare for ytterlige 20 år i tjeneste

    Moderniseringen av Re 460-lokomotivene har pågått siden 2017. Mange energibesparende tiltak ble også iverksatt.
    I anledning de åpne dagene i begynnelsen av oktober 2022 på Yverdon-les-Bains-anlegget, vil den 119. og siste fornyede Re 460 bli satt i drift.

    Innen høsten 2022 skal alle de 119 Re 460-lokomotivene ved SBB-anlegget i Yverdon-les-Bains være modernisert....
    21-09-22, 09:27
Beklager, du er ikke autorisert til å se denne siden

Nytt fra Jernbane.Net's fotogalleri !

Kollapse
Seneste opplastninger
Dagens bilde
dgens bilde
Lokomotivfører tar bilder av lokomotivet han skal føre!
Fotograf: Svein Julton

Tidligere Dagens Bilder

Ukens Bilde
T43 113 mellom Nykroppa og Daglösen
Fotograf: "Jørn Ole Steina

Tidligere Ukens Bilde

Trender

Kollapse

  • [NO] Sporveien: Vi sparer energi
    Temperaturen inne på T-banen er satt ned fra 17 til 15 grader. Nå tar Sporveien flere grep for å spare strøm.

    – Vi gjør de tiltakene vi kan gjøre, og involverer også tiltak som merkes for dem som jobber i Sporveien, sier kommunikasjonssjef i Sporveien, Ina Helen Østby.

    De reisende vil nok merke at temperaturen i alle T-banevogner er satt ned til 15 grader, men det gjøres også strømsparingstiltak andre steder.

    – Når strømprisene har vært ekstraordinært...
    23-11-22, 10:08
  • [NO] Senker temperaturen på stasjonene for å spare strøm
    Senker temperaturen på stasjonene for å spare strøm

    Nå senkes temperaturen på 334 togstasjoner landet over. Det reduserer energiforbruket med 10 prosent, og sparer staten for 13 millioner kroner årlig.

    Det er tid for å stramme inn livreima og redusere strømforbruket. I gjennomsnitt bruker Bane NOR om lag 40 millioner kilowattimer per år på venterommene. Ved å senke temperaturen regner vi med å kunne spare rundt fire millioner kilowattimer. Det vil redusere våre...
    04-10-22, 09:18
  • [CH] Nå ruller alle SBB Re 460-lokomotivene mer energieffektivt og er klare for ytterlige 20år i tjeneste
    Nå ruller alle SBB Re 460-lokomotivene mer energieffektivt og er klare for ytterlige 20 år i tjeneste

    Moderniseringen av Re 460-lokomotivene har pågått siden 2017. Mange energibesparende tiltak ble også iverksatt.
    I anledning de åpne dagene i begynnelsen av oktober 2022 på Yverdon-les-Bains-anlegget, vil den 119. og siste fornyede Re 460 bli satt i drift.

    Innen høsten 2022 skal alle de 119 Re 460-lokomotivene ved SBB-anlegget i Yverdon-les-Bains være modernisert....
    21-09-22, 09:27
Laster inn kalender...
Laster inn kalender...

Tagger fra Forumsidene !

Kollapse

Dagens fødselsdager

Kollapse

Det er ingen medlemmer med fødselsdag i dag.

Jobber...
X