Stress Express, the real thing!

Stress Express, the real thing!

Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.

Flere vintre...
 

En overnatting i Alvesta

I oktober 2020 hadde kroppen begynt å fungere slik noenlunde igjen etter mer eller mindre sammenhengende sykdom siden høsten 2017. En av våre medlemmer...
 

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

Det man finner under plattformene, det finner man under plattformene !


Antagelig bor det en liten nerd i meg også, som så mange andre av oss jernbane entusiaster. Det er faktisk ganske bra å være litt nerdig i...
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....

Dette er et lukket rom.
Bare medlemmer av Jernbane.Net har tilgang til denne forumdelen.

Jernbanen i Norge og resten av Europa er i ferd med å gå over fra optisk signalering, til digital signalering. Utbyggingen skjer for tiden i rask takt i store deler av Europa. I denne avdelingen er vi grenseløst interessert i togsikring systemer, spesielt det gamle systemet, som snart må vikeplassen for det digitale.

The railway in Norway and the rest of Europe is in the process of switching from optical signaling to digital signaling. The development is currently taking place at a rapid pace in large parts of Europe. In this department, we are interested in train safety systems, especially the old system, which will soon have to give way to the digital.

Forumene Emner Innlegg Siste innlegg
Ingen forum funnet. Det kan være fordi du ikke er medlem.

Semaforer - Signaler !

Kollapse
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Besvart
  • Vis
  • Nye emner
Fjern alt
nye innlegg
Det er ingen samtaler i denne kanalen.
 
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg
Logg inn på kontoen din for å se tråder og innleggene du abonnerer på
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Besvart
  • Vis
  • Sorter etter
  • FORTSETT !
Fjern alt
nye innlegg
Ingen emner funnet.
  • Filter
  • Tid
Fjern alt

Videoteket viser nå: Gult Belegg på Meheia

Kollapse

Trafikkinformasjon - Norge - Danmark - Sverige

Kollapse

Nyeste artikler og nyheter !

Kollapse

  • Arne Lie
    [UG] African Development Bank supports Uganda rail link renewals
    av Arne Lie
    African Development Bank supports Uganda rail link renewals

    UGANDA: The African Development Bank has approved a US$301m financing package to support the ongoing renovation of Uganda Railways Corp’s metre-gauge main line between Kampala and the Kenyan border at Malaba.

    The mix of loans and grants was approved by AfDB Group’s board on November 30; the package has also been endorsed by Uganda’s cabinet and parliament.

    As well as the 221 km line from the...
    10-12-22, 09:44
  • Arne Lie
    [DE] German rail network gets another 1 billion for modernisation
    av Arne Lie
    German rail network gets another 1 billion for modernisation

    The Federal Ministry for Digital Affairs and Transport (BMDV) and Deutsche Bahn (DB) will direct an additional 1 billion euros towards the modernisation and digitisation of the German railways. Around 2.7 billion euros is now earmarked for investment.

    The overarching goal of the plan is to rollout ETCS across the country. In tandem, old non-ETCS compatible interlockings will be replaced by digital ones. A uniform...
    10-12-22, 09:39
  • Arne Lie
    [ES] Operail: if we don’t transport Russian cargo, we will lose more next year
    av Arne Lie
    Operail: if we don’t transport Russian cargo, we will lose more next year

    The Estonian state-owned rail freight company Operail is at odds with its owner, the Estonian state, over the possibility of transporting cargo originating from Russia or Belarus. The company wants to be able to this, as it has already lost half of its volumes this year.

    Operail last week announced that it plans to transport nickel from Russia to Finland, as the FInnishnational railway undertaking...
    10-12-22, 09:34
  • Arne Lie
    Svar til [NO] Hvilket EL 14 lok bør bevares som museumslok?
    av Arne Lie
    Er nok ingen som har betvilt museets hensikter. Fremgangsmåten var likevel lite smart.
    09-12-22, 21:30
  • Ståle Ualand
    Svar til [NO] Hvilket EL 14 lok bør bevares som museumslok?
    av Ståle Ualand
    Museet har svart at deres utspill var basert på samtaler med lokførere om hvilke lok som var best.... Mulig at Cargonet sin noe skarpe tone kan skyldes mistanke om at museet bokstavelig har vært rundt og sett på lokomotivene og skrevet ut fra dette? Mange ganger ser det ut som skriftspråk kan lage misforståelser.

    Sånn jeg ser det så har museet denne gang de beste hensikter. Cargonet har antydet at det kan være lurt å ta et av de siste lok som utrangeres. Museet ser ut til...
    09-12-22, 17:14

Nye medlemsfotografier til galleriene !

Kollapse
Seneste opplastninger
Dagens bilde
dgens bilde
Green Cargo Rc4 1155 og Rc4 1197 med containertog passerer Mellerud
Fotograf: Ronny Maarud

Tidligere Dagens Bilder

Ukens Bilde
SL 79/II 137 lyssatt som Juletrikken 2022 Panto vinker innefra
Fotograf: "Knut Erik Hagen

Tidligere Ukens Bilde

Jernbane.Net på Twitter

Kollapse

For tiden uten innhold !

Booking.Com

Kollapse

Tagger fra Nyhetsidene

Kollapse

amtrak (12) banenor (48) china (17) dsb (15) ertms (13) finland (19) fornebubanen (21) letbanen (14) london (14) networkrail (11) norwegian (24) oslo (16) renfe (16) russia (17) sas (23) sbb (13) sjt (15) stadler (27) stockholm (32) strike (15) tyskland (15) tågföretagen (21) uic (21) ukraina (35) vytog (14)

Trender i Forum og Nyhetsbildet !

Kollapse

Nyeste tråder i forumene !

Kollapse

Nyeste Blogg Poster !

Kollapse

Grupper

Kollapse

Laster inn kalender...
Laster inn kalender...
Jobber...
X