[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....

En liten utflukt til Astilleros Españoles

Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg

• [Jernbane.Net] Om dere finner lignende opplegg i gallerier eller den gamle Postvogna

Når jeg rydder i den gamle Postvogna og i galleriene får man seg noen AAHAAA opplevelser i blant
    Dette bildet er en slik AHA opplevelse.
    Den eneste måte man kan klare dette på er å først laste opp bildet til Jernbane.Net server.
    Etter å ha lagret det opplastede bildet som da har Jernbane.Net logo og tekst, lastes det opp en gang til til photobucket !
    Det er faktisk den eneste måte som jeg her og nå kan se at dette kunststykket er utført på.
    Merkelig nok, om jeg bare tar selve bildeadressen opp i nytt vindu, slik som her på denne linken, da forsvinner vannmerket til photobucket

Unødig arbeid for den som rydder, det er egentlig bare å slette hele saken.
    Dessverre.

Om noen finner flere slike artige innfall, vær snill å marker slike med en lenke, så jeg kan rydde opp i trådene.
    På forhånd takk.

Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Tidligere bildeserier i Postvognene.
    Über Cognacteuren på Flickr.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

På snakk om artige innfall.
    I går hadde vi en som registrerte seg, betalte €10, slettet betalingen i samme øyeblikk, men medgav i dag at denne hadde vært inne å forsynt seg med bilder i galleriet.

Hva synes vi om den type oppførsel ?
    For meg er det ikke disse €10 som betyr noe, men at vedkommende gikk berserk i galleriet, det synes jeg er en utrolig frekkhet.
    Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

Kommentar

Legg inn vedkommende på en sperreliste?

Og generelt: Sperr nedlasting av bilder en viss tid etter registrering med betaling for nye 'medlemmer'?

Kommentar

Opprinnelig postet av Sven Pran Se innlegg
        Legg inn vedkommende på en sperreliste?

Og generelt: Sperr nedlasting av bilder en viss tid etter registrering med betaling for nye 'medlemmer'?
        Jeg satt å kjørte bil da registreringen fant sted, så personen fikk litt tid til å "arbeide" i fred før jeg rakk å slette og sperre vedkommende.
        Det er jo en årsak til at GJESTER ikke har all tilgang til alle forumdeler.

Dessverre viser denne hendelsen at man bør stramme inn enda mer, noe som går utover den som klarer å oppføre seg, og som behandler fotografene med respekt. Jeg har bedt vedkommende forklare seg, uten at jeg har noen større tro på at det vil komme noen vettuge ord og beklagelser.
        Som sagt, jeg overlever dem 10 euroen, det er ikke det som er saken.
        Det som er saken er den totale frekkhet og respektløshet som vedkommende utviste.
        Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
        Ronny Maarud / YouTube.
        trainspottingbyronny.

Kommentar

Hva synes vi? Frekt og respektløst. Håper vedkommende har nok selvinnsikt til å slette alle bildene, slik at Ronny slipper å være detektiv og følge med på om de dukker opp andre steder. Det er jo det som er trist, samt det at det tydeligvis er nødvendig med en sikkerhetsordning slik at man ikke kan trekke tilbake en betaling og forbli registrert en stund. Slikt burde ikke vært nødvendig.

Kommentar

Frekt og respektløst. Håper vedkommende har nok selvinnsikt til å slette alle bildene, slik at Ronny slipper å være detektiv og følge med på om de dukker opp andre stede
            Jeg har hatt en kort og konsis utveksling av meninger med vedkommende om dette.
            Den startet egentlig med at jeg til å begynne med trodde noe var feil i vårt system, men så oppdaget jeg jo hva som hadde hendt, og sperret vedkommende.

Siden du nevner dette med selvinnsikt da !
            Jeg tror ikke den finnes i særlig stor grad, det vitner dette svaret som kom på E-Post i løpet av natta som har gått, om at ikke finnes i større grad.

??

Bilderna användes för eget bruk. De skrevs ut på papper eftersom det inte går att mäta noggrant på skärm och de togs bort efter utskrift/mätning. Inga bilddata har sparats och inga kommer heller att spridas. Fotografens namn är Johan Långström, hans copyright fanns med på bilden/utskriften under hela processen.

Vari ligger kränkningen av rättigheter och det klandervärda beteendet, menar du?

Jag vill att du tar bort min registrering på forumet och också min 2 mån. provperiod direkt. Jag är inte van vid att behöva betala €10 för att bli illa bemött.

/HG

Jeg skal ikke avsløre så mye mer, men jeg kan fortelle at vi IKKE har, eller har hatt, en fotograf registrert hos oss med navnet Johan Långström.

For å sitere min lærerinne i tysk på skolen (herreminhatt, det er mer enn 50 år siden) at hun sa noe slikt som:
            Selbst die Götter kämpfen vergebens gegen die Dummheit !

Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
            Ronny Maarud / YouTube.
            trainspottingbyronny.

Kommentar

Men har h*n betalt 10€. Er det sånn å forstå (i flg denne) at man fritt kan hente bilder fordi man har betalt et mefl skap?

Kommentar

• Ronny Maarud
                Ronny Maarud kommenterte
                Redigere en kommentar
                Ja, i følge denne personen fungerer hans del av verden på den måten Knut.
                Litt på bakgrunn av denne hendelsen som det i snart to dager har pågått en større rydding av trådene i forumene!
                Det kommer mer informasjon om hvorfor, om ikke lenge.

Opprinnelig postet av Knut Andvord Se innlegg
              Men har h*n betalt 10€. Er det sånn å forstå (i flg denne) at man fritt kan hente bilder fordi man har betalt et mefl skap?
              Det er ikke slik vi skal oppføre oss mot hverandre som entusiaster.
              Når jeg får en E-Post om bruk av bilder sender jeg alltid uten unntak, en slik forespørsel til vedkommende fotograf, slik at spørrer og fotograf kan komme overens !
              Det har vært stående praksis fra min side i mange år.

Oftest har jeg fått takk fra fotografen når jeg har videresendt slike forespørsler, men ikke alltid.
              En av våre fotografer fikk i fjor en slik forespørsel på SMS, jeg fikk et "grynt" tilbake som svar.
              Siden den dagen kan jeg ikke huske å ha sett fotografen på Jernbane.Net !

Vi er alle forskjellige, og har forskjellige preferanser.
              Og takk for det !
              Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
              Ronny Maarud / YouTube.
              trainspottingbyronny.

Kommentar

Jobber...
              X