[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....

En liten utflukt til Astilleros Españoles

Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg

• Ronny Maarud
    svarte
    Opprinnelig postet av Sven Pran Se innlegg
    Men hvor var det blitt av 14 emner med til sammen 13 innlegg - kan dette fortelle noe?
    14 emner med 13 svar er flyttet til Artikler.
    Der er det nå 3 "blanke" oppføringer.
    Disse "blanke" kommer av at jeg glemte å slette henvisninger om at innleggene er flyttet

Overskriftene i trådene er fete, til man har besøk tråden.
    Kommer det noe nytt i tråden, blir toppinnlegget markert med Fet Stil igjen.

Legg igjen en kommentar:

• Sven Pran
    svarte
    Hyggelig at du finner dette interessant, jeg tar det om en utfordring (som riktignok irriterer meg siden jeg ikke forstår noe).
    1: I Ekspressgodstoget er det ifølge innledningen nå 117 emner og 321 innlegg, jeg vet ikke om dette sier deg noe.
    2: På den siden som 'HER på DENNE siden' viser link til finner jeg ingenting som indikerer uleste innlegg, muligens bortsett fra:.
    3: - at overskriften 'artikler' i listen over forumavdelinger vises med fet skrift mens de andre overskriftene vises med vanlig skrift?
    4: Velger jeg en annen forumavdeling i denne listen vises isteden denne med fet skrift (så lenge det varer).

Men jeg har ikke klart å finne noe som synes ulest noen steder?

mvh Sven

Nå 20 minutter senere gikk jeg inn igjen for å se om det var noen endring av interesse.
    Antall emner var redusert til 103 og antall innlegg til 308.
    Like etterpå hadde antall emner gått opp til 104 og antall innlegg til 310, dette passet jo bra med bildene av snegle på utfart

Men hvor var det blitt av 14 emner med til sammen 13 innlegg - kan dette fortelle noe?

Og så plutselig kunne jeg lese: inneholder ingen uleste innlegg - BRAVO! (Min nysgjerrighet er vekket kraftig!)
    Sist redigert av Sven Pran; 20-03-22, 09:37.

Legg igjen en kommentar:

• Ronny Maarud
    svarte
    Opprinnelig postet av Sven Pran Se innlegg
    Jeg har et problem med å ta / lage en meningsfylt skjermdump her ettersom jeg må ha med musepekeren og tilhørende tekstrute i dumpen.
    Men du bør kunne se 'problemet' hvis du fører din musepeker inn over et av ikonene i oversikten over forumene.
    Da får jeg opp en liten firkantet rute med teksten enten 'inneholder uleste innlegg' eller 'inneholder ingen uleste innlegg' ettersom hva statusen er for det aktuelle forumet.

Bortsett fra for trafikklyset! Der får jeg opp den samme lille firkanten, men alltid med teksten 'inneholder uleste innlegg' uansett hva status jeg har der.

Jeg er ikke sikker, men mener at dette er noe som har endret seg i løpet av de siste dagene?
    mvh Sven
    Interessant dette der.
    Jeg hadde jo uleste meldinger i den forumavdelingen, men nå har jeg lest alle, og det indikerer nå at jeg ikke har noen uleste meldinger der.

Jeg tror, tror ..... som sagt, jeg tror at du har uleste meldinger i den forumdelen. Jeg tror også, at dersom du IKKE SER noen slike, så kommer det av at meldingene som du ikke ser er flyttet til en annen side. Dette er noe jeg tror kan ha hendt, jeg sier ikke at det er slik det er.

Nå ble det flyttet en god del innlegg tidligere i dag, fra den forumdelen, jeg tror muligens at dersom du går inn på siden disse er flyttet til, åpner disse, så tror jeg at indikeringen hos deg kan forsvinne.

Om min teori holder stikk, så finner du uleste meldinger HER på DENNE siden.

Legg igjen en kommentar:

• Sven Pran
    svarte
    Jeg har et problem med å ta / lage en meningsfylt skjermdump her ettersom jeg må ha med musepekeren og tilhørende tekstrute i dumpen.
    Men du bør kunne se 'problemet' hvis du fører din musepeker inn over et av ikonene i oversikten over forumene.
    Da får jeg opp en liten firkantet rute med teksten enten 'inneholder uleste innlegg' eller 'inneholder ingen uleste innlegg' ettersom hva statusen er for det aktuelle forumet.

Bortsett fra for trafikklyset! Der får jeg opp den samme lille firkanten, men alltid med teksten 'inneholder uleste innlegg' uansett hva status jeg har der.

Jeg er ikke sikker, men mener at dette er noe som har endret seg i løpet av de siste dagene?
    mvh Sven

Legg igjen en kommentar:

• Ronny Maarud
    svarte
    Om du er snill å tar en skjermdump å sender til meg, så jeg får se hva du mener.
    Jeg forstår ikke helt at du får noen melding om Uleste tråder der.

Legg igjen en kommentar:

• Sven Pran
    kommenterte Ronny Maaruds svar
    Men jeg får hele tiden 'Inneholder uleste innlegg' selv om jeg ikke klarer å finne noen innlegg som jeg ikke allerede har lest?
    Det har da ikke vært slik tidligere?

• Ronny Maarud
    svarte
    Her er "skifting" tillatt, og hovedsignalet er satt på kjør !

Dette står å lese i den forklarende teksten, har ingen sammenheng med leste eller uleste meldinger.

Legg igjen en kommentar:

• Sven Pran
    startet et emne Inneholder uleste innlegg ???

Inneholder uleste innlegg ???

Trafikklyset på Ekspressgodstoget forteller meg at denne vogna inneholder uleste innlegg. Men hvor er de???
    Jeg finner ingen og klarer ikke å bli kvitt varselet.

(Forøvrig hadde det kanskje vært kjekt med en tydeligere markering i selve trafikklyset, nå er det vanskelig å tyde. Hadde vært en ide å innføre det gule lyset også i denne armaturen?)
Jobber...
X