[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....

En liten utflukt til Astilleros Españoles

Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg

• Så var det en endring igjen !

SÅ var det på tide med en liten endring igjen.

Der hvor du skaper innlegg finnes i overskriftområdet, tre forskjellige felter.
    Lengst til venstre finner du noen forskjellige Ikoner som man kan bruke dersom man lyster.
    Lengst til høyre forfatter du jo en overskrift, ikke for kort, ikke for lang.
    Blir overskriften for lang, får du opplyst antall tegn som du må ta bort, blir den for kort, får du beskjed om hvor mange flere bokstaver du må sette sammen i ord.

I MIDTEN av disse tre felt, finner du et Prefiksfelt, men flere valg !

Hva kan vi bruke dette til ?

Jo, om du står midt i spagaten om et år eller to å skal lete etter noe om et damplokomotiv, da er det himla praktisk å kunne markere i søkefeltet i forumene at du vil se tråder om damplokomotiv. Du kan velge tidsperioder, du kan velge om du vil se tråder med bilder, tråder fra i går, tråder som omhandler kjøringer med damplokomotiver.

Om du bare vil markere hvilket land du skriver noe om, finnes nå de landene som jeg av erfaring ved at de fleste skriver noe om og fra ferdig lagt opp.
    Dette er også HIMLA kjekt å ha, om du leter etter noe fra et spesifikk land.

OBS: DU KAN DESSVERRE IKKE velge land som prefiks og legge til damplokomotiver som underprefiks.
    Det går kun å legge til et prefiks !
    I slike tilfeller ville jeg personlig velge å skrive ISO koden på gamlemåten [FI] for Finland som et eksempel, dernest ville jeg da velge å sette inn damplokomotiv som frefiks.

ISO kodene vi bruker består av TO bokstaver, IKKE TRE eller FIRE ?

Himla kjekt bygget !
    [Jernbane.Net] vil bli brukt på alle meldinger som omhandler driften og eventuelle arrangementer som vi tenker oss å arrangere.

Test å bruk funksjonen, men det vil ikke gi store resultater før flere av oss setter bruken av dette i system.
    Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Tidligere bildeserier i Postvognene.
    Über Cognacteuren på Flickr.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

Slik ser det ut i praksis, legg merke til den lille ringen oppe til høyre i bildet.
    Husk på, at dette ikke fungerer med mindre ingen bruker prefiksene når du starter en tråd.

Slik ser det ut i praksis, legg merke til den lille ringen oppe til høyre i bildet.

Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Tidligere bildeserier i Postvognene.
    Über Cognacteuren på Flickr.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

Kommentar

Jobber...
    X