[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....

En liten utflukt til Astilleros Españoles

Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg

• Sommertid nå, men vintertid på innlegg

Jeg har lagt merke til klokkeslettet til innleggene blir angitt med vintertid og ikke sommertid. Bug i programmet?

Hilsen
    Svein

Neiii.
    Du sendte dette 14.25, min klokke er nå 14.33.
    Gå inn under din profil å se om du kjører egen klokke.
    Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Tidligere bildeserier i Postvognene.
    Über Cognacteuren på Flickr.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

Kommentar

• Svein Julton
      Svein Julton kommenterte
      Redigere en kommentar
      Innstillingen er på GMT + 1 time.

Her er skjermdump
    Klokke.jpg

Hilsen
    Svein

Kommentar

Opprinnelig postet av Svein Julton Se innlegg
      Her er skjermdump
      Klokke.jpg
      Samme innstilling hos meg. Jeg er ganske sikker på at vintertid ikke er aktivert sentralt, men jeg ser på det hjemme.
      Min tid er nå 15.10.
      Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
      Ronny Maarud / YouTube.
      trainspottingbyronny.

Kommentar

• Sven Pran
        Sven Pran kommenterte
        Redigere en kommentar
        Men tidsstemplingen for dette innlegget fra deg vises som 14:09 hos meg

Mitt siste innlegg postet 1517 er logget 1417 her :-)
      Beste hilsen Arne L

Kommentar

Jeg tok en titt på min egen profil og der fant jeg: GMT+1:00 og DST AV
        Min klokke har alltid fulgt norsk standardtid så vel før som etter siste overgang fra vintertid til sommertid.

Dersom jeg tolker innstillingen hos meg korrekt er det i grunnen rart at jeg nå har riktig tid (norsk sommertid) ettersom profilen sier DST AV ('daylight saving time off')?.

Hoppsan! Nå ser jeg at tidsstemplingen for innlegget ble 14:29. Kanskje jeeg burde endre spesifikasjonen til DST ON eller noe slikt?
        Sist redigert av Sven Pran; 05-04-22, 15:33. Årsak: Oppdaget at tidsstemplingen på innlegget er feil

Kommentar

Opprinnelig postet av Arne Lie Se innlegg
          Mitt siste innlegg postet 1517 er logget 1417 her :-)
          15.21 er det klokket på serveren.
          Mitt naturlige spørsmål blir følgelig: Har noen av dere endret i innstillingen i profilen deres ?
          Klokka mi er nå 15.34.
          Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
          Ronny Maarud / YouTube.
          trainspottingbyronny.

Kommentar

Har ikke "rørt noe" i innstillingene mine iaf
            Beste hilsen Arne L

Kommentar

Nå rettet jeg min kundeprofil til:
              Registrer DST-innstillinger automatisk
              Det gjorde susen

mvh Sven

Kommentar

• Svein Julton
                Svein Julton kommenterte
                Redigere en kommentar
                satte opp samme jeg også, så ikke den "boksen" ;-)

Ja da skal det bli spennende å se hva dere får for resultat nå ?

Sådan sider bruksanvisningen: Hvis sommertid for øyeblikket er trådt i kraft for tidssonen ovenfor, aktiver dette alternativet slik at gjestene vil se de riktige tidene på innlegg og arrangementer. Dette har ingen effekt på registrerte brukere ettersom de kontrollerer DST-alternativene sine i bruker-CP.

Glemte å opplyse om Min Tid, som var 16.23
              Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
              Ronny Maarud / YouTube.
              trainspottingbyronny.

Kommentar

• Sven Pran
                Sven Pran kommenterte
                Redigere en kommentar
                Jeg må innrømme at jeg etter laang tankevirksomhet fremdeles ikke begriper hva denne setningen her nedenfor betyr eller hvem den gjelder for:

'Hvis sommertid for øyeblikket er trådt i kraft for tidssonen ovenfor, aktiver dette alternativet slik at gjestene vil se de riktige tidene på innlegg og arrangementer.'
                (Sitat fra den danske bruksanvisningen referert ovenfor).

Derimot synes det nå klart for meg at jeg har fått tidsstemplingene som vises i mitt eget forum til å bli korrekte ved å endre parameteren for DST i min egen profil slik jeg har beskrevet tidligere.

Sven Pran kommenterte
              05-04-22, 18:04
              Jeg må innrømme at jeg etter laang tankevirksomhet fremdeles ikke begriper hva neste setning her betyr eller hvem den gjelder for:
              'Hvis sommertid for øyeblikket er trådt i kraft for tidssonen ovenfor, aktiver dette alternativet slik at gjestene vil se de riktige tidene på innlegg og arrangementer.'
              (Sitat fra den danske bruksanvisningen referert ovenfor).

Derimot synes det nå klart for meg at jeg har fått tidsstemplingene i mitt eget forum til å bli korrekte ved å endre parameteren for DST i min egen profil slik jeg har beskrevet tidligere.
              Det som jeg sier er at vi alle har en mobiltelefon, ingen av oss stiller om klokka i mobiltelefonen når det er klokkepinsing vår og høst.
              Slik skal det fungere her også, med mindre man ikke endrer innstillinger i sin egen profil.

I og med at flere melder at klokka i innleggene er feil, så er det naturlig for meg å se på hovedinnstillingene til forumet.
              Der står det at selv om jeg endrer til sommertid nå, så vil det ikke ha noen betydelse for allerede registrerte medlemmer, fordi alle medlemmer kan endre i sitt personlige kontrollpanel..
              Dette har ingen effekt på registrerte brukere ettersom de kontrollerer DST-alternativene sine i bruker-CP.

Vi får se nåe da, om alle har fått angitt riktig tid på sine innlegg.
              Klokka er straks 18.12
              Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
              Ronny Maarud / YouTube.
              trainspottingbyronny.

Kommentar

Det enda jag tyckte var galet var att veckan började med Söndag så nu ändrade jag min inställning till Måndag

Kommentar

• Ronny Maarud
                  Ronny Maarud kommenterte
                  Redigere en kommentar
                  Hele greia er litt merkelig, da jeg vet at jeg satte mandag som ukens første dag som standard.
                  Det samme med tiden.

• Sven Pran
                  Sven Pran kommenterte
                  Redigere en kommentar
                  Takk for den - dette var jeg ikke oppmerksom på, nå har jeg korrigert min egen forum-kalender tilsvarende.

Vi har en internasjonal standard, ISO-8601 for alle kalender-begrepene og der defineres bl.a. mandag som første dag i uken.

Det finnes (selvfølgelig?) land som ikke følger denne standarden i alle detaljer, det mest kjente unntaket er kanskje USA som skriver dato med måned/dag-år.
                  Men jeg synes nok at vi bør bestrebe oss på å følge denne standarden så langt som mulig.

mvh Sven

Opprinnelig postet av Svein Julton Se innlegg
                Jeg har lagt merke til klokkeslettet til innleggene blir angitt med vintertid og ikke sommertid. Bug i programmet?
                Noen som fortsatt har feil tidsone ?
                Sommertid - Vintertid ?

Fikk noen små hint om at klokka går feil på serveren / forumet.
                Derfor tar jeg en runde til med dette med sommer / vintertid.

Normalt skal programmet takle omstillingen automatisk, men dersom den ikke har gjort det på dine enheter gjør vi som så:

Under der du skal sette inn ditt profilbilde finner du følgende :

Min Profil -> Endre Innstillinger -> Mine konto innstillinger

Scroll litt ned på siden, så finner du innstillinger for dato og tid.
                DST-korreksjon lar du stå på automatikk.

Men over DST innstillingene for automatikk finner du en tidsonevelger.
                For oss i Norden / Vest Europa velger vi GMT +1
                Er du i tvil, let opp den linjen hvor du finner hovedstaden i et land i tidssonen du befinner deg i.

Dette skal normalt endres automatisk, men med data kan ting hende !

Når du likevel er inne å justerer i profilen din, pass på å legg til passfotoet ditt, eller annet bilde av deg selv som du synes passer.

Da er det lettere å si hei, neste gang vi møter deg på Moss Sentralstasjon.

Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
                Ronny Maarud / YouTube.
                trainspottingbyronny.

Kommentar

Jobber...
                X