[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....

En liten utflukt til Astilleros Españoles

Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg

• Jernbane.Net Kunsten å sette inn bilder i fra eksterne kilder.

I dag skal vi vise hvordan vi best setter inn bilder fra eksterne kilder.
    Det finnes selvsagt mulighet til å laste opp bilder til din egne mediakonto, men er egentlig helt unødvendig.
    Metoden som jeg nå kommer å beskrive er plass og trafikksparende for vår server, og for din egen Media Mappe, derfor anbefaler jeg denne metoden.

Det eneste vi skal være påpasselige med er å verne om © rettighetene, og det er således kledelig å skrive inn fotografens navn.

I denne tråden kommer jeg til å kjøre store bilder, men når DU skal sette inn bilder skal du forminske bildene til en passelig størrelse.
    300 pix i bredden duger, da bildene blir klikkbare til stor format.
    Bildene vil altså fungere som en link !

Studer bildet nedenfor, forklarende tekst kommer under !

1: Begynn med å finne bildet du vil dele.
    2: Bruk høyre musknapp og klikk med denne i bildet.
    3: Studer teksten som kommer opp på arkfanen.
    4: Velg riktig adresse.
    Dersom du vil velge bildet (det vil du jo, det er jo derfor du leser dette) så klikker du på KOPIER BILDEADRESSEN.... Den ser nesten slik ut https:// www. maarud. photo/postvogna/Steg_001.jpg )mellomslag er gjort for at du skal kunne lese linkens adresse.

Nå begynner MORROA, og jeg anbefaler at du studerer neste bilde grundig !

Det aller første vi gjør er å lime inn adressen, den du kopierte på bildet !

Deretter fjerner du hakeparentesen der hvor det står: Hent EKSTERN FIL og referanse blablabla .....

Vil man være riktig flink, så skriver man inn tittelen på bildet og fotografens navn der hvor det står TITTEL

Så går vi til størrelse, jeg setter alltid bildene til 300 og passer på at det står TILPASSET over bredde og høyde.

Til slutt så velger vi plassering av bildet.
    Jeg velger nesten alltid venstre på små bilder i nyhetsartikler, da flyter teksten rundt bildet.
    På mine egne bilder velger jeg som oftest sentrert !

Smaken er som Baken !

Så kommer det som Alltid - Alltid er det aller viktigste: FORHÅNDSVIS, juster dersom du ikke er fornøyd, er du fornøyd: PUBLISER !

Spørsmål til dette ?

Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Tidligere bildeserier i Postvognene.
    Über Cognacteuren på Flickr.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.
Jobber...
X