Kunngjøring

Kollapse
Ingen kunngjøring ennå.

Til alle våre "wannabes" !

Kollapse
Dette emnet er fastlimt.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg

• Jernbane.Net Til alle våre "wannabes" !

Til alle våre "wannabes"!
    Jeg forstår at dere "wannabes" gjerne ønsker å tilhøre en interessant sosial plattform hvor man kan snakke hobbyprat uten utsvevende dikkedarier og merkelige argumentasjoner.

For å kunne inngå i denne hyggelige lille gruppen av mennesker som er genuint interessert i kollektivtrafikk, og som har valgt medlemskap hos Jernbane.Net, så stilles det noe små ufravikelige krav.
    Et av disse kravene er at man følger de regler som du, når du søker om medlemskap, kvitterer for at du aksepterer.
    Ingen kvittering, intet medlemskap.

Et annet krav som også er ufravikelig er at vi registrerer oss med vårt eget navn, vi krever til og med en adresse.
    Adressen skal være der du bor, ikke der du TROR at du bor.

For å få lov å omgås med siviliserte og dannede mennesker kreves også at du betaler en årlig billett, for å få delta på reisen.

Nesten daglig har vi en eller flere "wannabes" som IKKE har lyst til å delta på våre vilkår.
    Det sier seg selv at vi siviliserte jernbaneinteresserte ikke har den minste lille lyst til å falle ned på dine vilkår.

Smutthullet var en liten del av Nordishavet !
    Du kan sikkert finne et sådant her på Jernbane.Net også, men da spiller du utenfor boksen.

Vil du delta med oss velsoignerte, så gjør du det på våre vilkår !

Velkommen !

Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Tidligere bildeserier i Postvognene.
    Über Cognacteuren på Flickr.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

Jernbane.Net var stengt i natt på grunn av en svensk morroklump som i flere dager har forsøkt flere alternative intelligente løsninger for å registrere seg !
    Jeg kan bare beklage at dette sikkert har vært en ulempe for alle dere som følger vanlig vett & etikett !
    Synes det er rimelig greit å sove litt om natta, derfor stengte jeg nettstedet !
    Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

Kommentar

Til vedkommende som registrerte seg for ca 20 minutter siden !

God kveld.

Takk for din interesse for å bli medlem på Jernbane.Net og din innbetaling på NOK 200 via vår donasjonside..
      Jeg kommer til å tilbakebetale beløpet på 200 norske kroner om noen minutter da medlemsavgiften er satt til €30 pr. år.

Det er viktig at registreringen skjer på siden som heter: Register - Jernbane.Net og at du der i tillegg til å fylle inn alle personlige opplysninger betaler avgiften for ett års medlemskap.

Beklageligvis rakk jeg å gjøre tilbakebetalingen til deg, før jeg oppdaget at den E-Postadresse du hadde oppgitt på Pay Pal ikke fungerte.
      Dette gjør meg usikker på om betalingen kommer tilbake til deg, men jeg håper selvsagt at beløpet går tilbake til din konto.

Jeg regner med at du forstår at dette er utenfor min kontroll på grunn av feil i E-Postadressen-

Mvh Ronny M.
      Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
      Ronny Maarud / YouTube.
      trainspottingbyronny.

Kommentar

Uttrykket wannabe brukes gjerne om personer som i stor grad ønsker å oppnå berømmelse i en eller annen form, men som mangler det talent, de ferdigheter eller de kunnskaper som kreves.
        Uttrykket kommer av de engelske ordene "want to be".

Det er vel litt drøyt å tro at man blir berømt av å være medlem her på Jernbane.Net, men jeg vet minst to eksempler på fotografer, uten å gå dypt inn i den materien, som har profilert seg såpass at disse har hatt en liten biintekt av jernbanehobbyen.
        Jeg synes det er helt flott ....
        Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
        Ronny Maarud / YouTube.
        trainspottingbyronny.

Kommentar

Opprinnelig postet av Ronny Maarud Se innlegg
          Til vedkommende som registrerte seg for ca 20 minutter siden !

God kveld.

Takk for din interesse for å bli medlem på Jernbane.Net og din innbetaling på NOK 200 via vår donasjonside..
          Jeg kommer til å tilbakebetale beløpet på 200 norske kroner om noen minutter da medlemsavgiften er satt til €30 pr. år.

Det er viktig at registreringen skjer på siden som heter: Register - Jernbane.Net og at du der i tillegg til å fylle inn alle personlige opplysninger betaler avgiften for ett års medlemskap.

Beklageligvis rakk jeg å gjøre tilbakebetalingen til deg, før jeg oppdaget at den E-Postadresse du hadde oppgitt på Pay Pal ikke fungerte.
          Dette gjør meg usikker på om betalingen kommer tilbake til deg, men jeg håper selvsagt at beløpet går tilbake til din konto.

Jeg regner med at du forstår at dette er utenfor min kontroll på grunn av feil i E-Postadressen-

Mvh Ronny M.
          Av og til opplever man en del høyst interessante og noen ganske påfallende og sammenfallende hendelser, som påvirker Jernbane.Net
          Da man driver et entusiastisk nettsted for entusiaster som entusiasmerer medlemmer i Norge og det store utland, er det ikke til at jeg ofte funderer på hvor mye rart man skal måtte oppleve for å drifte Jernbane.Net !
          Jeg kan trøste med at Jernbane.Net har gjennomgått den granskningen som var ønsket, uten at resultatet ble som antagelig var ønsket !
          Med andre ord en bortebom !

Moralen for oss alle er:
          Oppgi rett adresse og en fungerende E-Post, når du ønsker å tegne et medlemskap !
          Skal man klage på noe, så er det en alltid en stor fordel at E-Postadressen din fungerer !

Jeg kan på mange måter skjønne at det er mange som ikke vil forstå at noe som har vært gratis i 25 år, nå koster penger.
          Men vi skal nok da også betenke at det er en mengde mennesker opp gjennom mange år, som frivillig har valgt å støtte Jernbane.Net sin drift.

Mange har også kjøpt sine hotellovernattinger gjennom mange år, som rene støttekjøp for å holde driften i gang.
          Det sier seg selv at etter 2 år med mer eller mindre reiseforbud, så har reklamefinansieringen gjennom Booking.Com gitt liten uttelling.
          Dette ligger i sakens natur, jeg tror ikke man må være rakettforsker for å forstå det.

Jeg opplever det som ganske trist at et antall personer så godt som daglig forsøker å komme forbi registreringen, uten å betale en mindre medlemsavgift, som sikrer at alle har tilgang til et nettsted som ikke er overøst med reklame.
          For meg er det ikke så veldig hyggelig å måtte sperre slike forsøk.
          Tiden dette tar, kan jeg med fordel bruke til annet, som gavner felleskapet !
          Det er heller ikke veldig hyggelig å måtte stenge forumavdelinger og registreringsmuligheter på natten, for å slippe å våkne til anarkiet !
          Dette går utover jernbaneinteresserte som opptrer som man kan og bør forvente av voksne mennesker.

I sum kan vi vel si det så enkelt, at dersom du ikke kan koste på deg ca 0.83 øre dagen etter dagens kurs for å ha fri tilgang til nettstedet, så bør det nok vurderes å finne et annet sted hvor du kan oppnå noe som uten kostnad ligner Jernbane.Net.

Jeg sier bevisst NOE SOM LIGNER, da det ikke finnes maken til Jernbane.Net

Ha en fortsatt god søndag, i Aremark, på Kongsvinger i Mellerud i Montauban, og alle andre steder hvor vi ferdes.
          Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
          Ronny Maarud / YouTube.
          trainspottingbyronny.

Kommentar

Jobber...
          X