[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....

En liten utflukt til Astilleros Españoles

Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg

• Blokkerte sporingsforsøk

Jeg får nå ofte melding fra systemet som beskytter min PC at forsøk på sporing fra jernbane.net (og tilsvarende for andre nettsteder) er blokkert, men jeg kan ikke se at dette har noen som helst konsekvenser for min kontakt med jernbane.net?

Er det noen som vet mer om hva dette innebærer, for eksempel at jernbane.net ikke får de opplysninger om min tilkopling til internett som de ber om?

Opprinnelig postet av Sven Pran Se innlegg
    Jeg får nå ofte melding fra systemet som beskytter min PC at forsøk på sporing fra jernbane.net (og tilsvarende for andre nettsteder) er blokkert, men jeg kan ikke se at dette har noen som helst konsekvenser for min kontakt med jernbane.net?

Er det noen som vet mer om hva dette innebærer, for eksempel at jernbane.net ikke får de opplysninger om min tilkopling til internett som de ber om?
    Jeg vet ikke helt hva du mener nå, men vi har ikke endret noe med våre systemer for å stoppe forum spam.
    Det er heller ikke bygget inn noen funksjoner som sporer hva som hender når medlemmer besøker våre sider. Det interessante er om dette er noe du opplever på alle våre sider, eller kun i galleriet, eller bare i forum.
    Like interessant er det om andre har gjort samme observasjon.

Når det gjelder "snekkervirksomhet" på nettstedet siste døgn, så har det foregått en del arbeid. Jeg vet at en av våre "mekanikere" har opplevd at det har blitt sendt ut noen feilmeldinger, fra nettstedet. Dette har forbindelse med at vi skal forsøke å få til en lenge ønsket funksjon, derfor kan det komme flere feilmeldinger de nærmeste timer.

Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Tidligere bildeserier i Postvognene.
    Über Cognacteuren på Flickr.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

Kommentar

• Sven Pran
      Sven Pran kommenterte
      Redigere en kommentar
      Takk for dette.
      For å gjøre en ting helt klart: Jeg hadde en revisjon av mitt system for noen dager siden og antar at denne 'beskyttelsen' ble aktivert da. Det er altså ingen grunn til å tro at årsaken nylig har oppstått på jernbane.net.
      Alle slike rapporter til meg synes å komme fra 'grunn-adressen' - altså for eksempel 'jernbane.net'. (Tilsvarende synes å være tilfelle for andre noder som jeg har kontakt med)
      Noe som kanskje er interessant er at jeg har vært sammenhengende tilkoplet internett siden ca. klokken 17 i dag. Det har nok tatt vel en time før jeg første gang da gikk inn på jernbane.net.

Min logg viser at jeg har fått rapporter om 'blokkerte sporingsforsøk' klokken: 18:27, 18:29 og nå klokken 21:35 da jeg gikk inn igjen på forumet siste gangen.

Nå bekymrer ikke dette meg i det hele tatt så lenge jeg ikke har andre indikasjoner på at noe er (alvorlig) feil, men jeg stusser litt over hva disse rapportene egentlig innebærer, og da selvfølgelig om det på den noden jeg besøker (jernbane.net) kommer opp noen 'rare' meldinger i denne forbindelsen?

Ellers er jeg mest innstilt på å ignorere alt sammen (så lenge det ikke kommer opp meldinger som gjelder noder jeg absolutt ikke vil ha noe å gjøre med).

Da jeg for mer enn 50 år siden var i aktiv jobb med bl.a. elektronikk og data sa vi at: 'det er menneskelig å feile, men det kreves en datamaskin for å lage det komplette kaos'!

mvh Sven

Sven Pran kommenterte
    15-05-22, 22:06
    Nå bekymrer ikke dette meg i det hele tatt så lenge jeg ikke har andre indikasjoner på at noe er (alvorlig) feil, men jeg stusser litt over hva disse rapportene egentlig innebærer, og da selvfølgelig om det på den noden jeg besøker (jernbane.net) kommer opp noen 'rare' meldinger i denne forbindelsen?
    Jeg kom til å tenke på at vi ikke har hatt noen oppfølger på ditt spørsmål.
    Får du fortsatt disse advarslene ?
    Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

Kommentar

Ja, men de bekymrer meg ikke. Jeg mistenker at jernbane.net sender en eller annen form for 'hvem der? hver(???) gang jeg åpner et av forumene eller henter inn en ny melding?

Jeg vet ikke om det er noen sammenheng og jeg har ikke aktivert VPN (Virtuelt Privat Nett), men når jeg henter opp AVG-konfigureringen min får jeg bl.a. vite at:

Identiteten din er skjult
      Vi randomiserer regelmessig fingeravtrykket du etterlater i nettleseren for å skjule identiteten din på nettet

Det ser ut som dette skjer minst en gang i minuttet, men jeg vet ikke om noe problem på grunn av dette, hverken hos meg eller de stedene jeg 'besøker'
      Så da ,sover, iallfall jeg rolig.

Forresten: Ser det for jernbane.net ut som jeg stadig bytter IP.adresse?

Kommentar

Opprinnelig postet av Sven Pran Se innlegg

Forresten: Ser det for jernbane.net ut som jeg stadig bytter IP.adresse?
        Det er notert, jeg har i grunnen ikke tenkt over IP adressen din.
        IP adressene logges, men jeg har ikke brydd meg med å se på dette hos dere som har vært med i mange år.
        Det er litt interessant å se hvordan en del av "gjestene" anstrenger seg :-)))
        Men det er som sagt, det er ikke noe jeg legger noe særlig energi i, å følge med på.

Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
        Ronny Maarud / YouTube.
        trainspottingbyronny.

Kommentar

Jobber...
        X