[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....

En liten utflukt til Astilleros Españoles

Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg

• Ronny Maarud
    kommenterte Kjetil Refsnes Jørgensens svar
    Jeg håper at det skal bli enda bedre med tiden Kjetil.

• Ronny Maarud
    svarte
    Jeg staver meg fram Kjetil

Legg igjen en kommentar:

• Kjetil Refsnes Jørgensen
    svarte
    Hvis dette kan leses, har jeg også tatt skrittet over i den nye verden. Og førsteinntrykket er meget bra.

Legg igjen en kommentar:

• Ronny Maarud
    svarte
    Test å skriv et innlegg helt på nytt nå Trygve.
    Ikke et svar på dette, men et helt enkelt nytt innlegg.

Om da toget kommer med i din signatur, så er det min feil

Det vi gjør er å gå inn på profilsiden vår, finner "blyanten" og går inn å endrer litt i Profilen.
    Jeg satte inn bildet ditt mellom taggene [ img ] adresse for bildet [ / img ] med hensikt har jeg dratt ut tagger og teksten så man kan se hva jeg mener i "pjaksis" !

Legg igjen en kommentar:

• Trygve Kåsa
    svarte
    Dette er egentlig ikke noe annet enn å forsikre meg om at det jeg skriver, faktisk popper opp i Postvogna versjon 4 ?
    Og det trur jeg vel det gjør! Synes denne versjonen virker framoverlent, ryddig og oversiktlig jeg. Men mer kan jeg ikke bidra med foreløpig, jeg får først dukke litt mer ned i forum-materien ?

/Trygve
    Sist redigert av Trygve Kåsa; 21-02-22, 11:14. Årsak: Redigerte inn signaturbildet, for å sjekke om det funker.. og det gjør det visst :) Men hvordan kan jeg evt få lagt det inn som fast signatru.. i mine innlegg?

Legg igjen en kommentar:

• [Jernbane.Net] POSTVOGNA ! Hva hender NÅ ??

Om noen timer blir den Gamle Gode Postvogna hensatt på et sidespor i Cyberverdenen.
    Hva skjer etter at stoppklossene er lagt ut, og hva har hendt tidligere ?

Allerede den 21 desember 2021 begynte jobben med å legge til rette for en ny utgave av Postvogna. Noe av det første som ble gjort, og som bød på noen store utfordringer var å få lastet opp en fungerende rå og usminket testversjon.
    Det tok et antall forsøk for den første versjonen kunne "snakke" med oss.
    Litt etter litt har Forum motoren blitt tilpasset hva som vi synes er ønskelig at den skal kunne levere til oss.

En oppgave som har kostet mange dager arbeid, er å oversette all tekst fra US Engelsk til norsk. I romjula skjedde det en generaltabbe, da overtegnede trykket på feil knapp i feil moment.
    Da ble alt slettet, det var bare å begynne på nytt !

Nå er vi kommet så langt at vi kan begynne å trimme inn den nye forum motoren. Derfor har 45 av våre støttespillere bitt invitert til å test kjøre "togsettet" sammen med oss i en par ukers tid.
    På den måte har vi fått skrellet av noen småfeil, og vi har oppdaget ett og annen som ikke er bra.
    Det finnes sikkert flere skjønnhets og funksjonsfeil som vi behøver assistanse med å få isolere.

Derfor, når parodien av en 5 mil på ski i et land langt borte i øst avsluttes i dag, håper jeg at dere som er gitt muligheten til i en periode å kunne delta i det nye forumet, går inn å sjekker litt rundt.
    Det er viktig for oss alle, da det er slik at jo flere som vet hvordan det brukes, desto flere timer i døgnet finnes det noen som kan hjelpe den som eventuell sitter fast med et problem.
    Sammen er vi som kjent mange, en er litt ensomt å være.

Jeg kommer i løpet av dagen å underholde dere med flere tråder om overgangen til versjon 4 av Postvogna
Jobber...
X