[SE] Värmlandstrafik AB månedskort
I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
En liten utflukt til Astilleros Españoles
Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
Med JC 57783 til Roma med tørrfisk
En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
[SE] Det er lenge til SJul
Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !
Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.
Det var dette med Jernbane og kaffe da.
Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X
-
Jernbane.Net Fra blått til rødt?
Ser nå at teksten på sidene har endret farge fra blått til rødt! Hva skjer eller har skjedd?
Hilsen
SveinTagger: Ingen
-
Opprinnelig postet av Svein Julton Se innleggSer nå at teksten på sidene har endret farge fra blått til rødt! Hva skjer eller har skjedd?
Ikke selve "hovedtekstene" som er endret, kun linkenes farge som endret.
Som sagt, en test som jeg hadde lyst til å gjøre.
-
Opprinnelig postet av Svein Julton Se innleggBack to "normal"
Kommentar
-
Egentlig var det sjefen over alle artikler som ville ha litt andre farger over tilværelsen ....
Kommentar
-
Opprinnelig postet av Ronny Maarud Se innlegg
Den andre var etter min mening, litt for mye Högt i det blå, men smaken er som baken.
Egentlig var det sjefen over alle artikler som ville ha litt andre farger over tilværelsen ....
Jeg klarer ikke å endre alle Prefiks over natta, det er mange innlegg som bør få nye Prefiks.
Vet ikke helt, om hvert Prefiks skal få sin ID farge, jeg hører gjerne andres meninger om dette.
Kommentar
-
Svein Julton kommenterte
04-08-22, 16:53
Jeg, for min del, håper det ikke blir en "glorete webside" med mange farger for ulike områder. Liker slikt ikke noe særlig.
Man blir litt tårøyd når man ser antall spor som kunne brukes ved malingsfabrikken på Alnabru.
Kommentar
-
;-) Ser ut som en godsterminal det der, tilhørte vel ikke malingsfabrikken vel?
-
Nå ligger det et lite eksperiment ute i prefiksene.
Grønn farge er alle typer trekkraft, lokomotiver, motorvogner.
Stasjoner og jernbanestrekninger har fått en brun tone, mens generelle jernbanefotografier merkes med en nyanse av de røde fargen.
Hva er så generelle jernbanefotografier ?
Enkelt sagt, det synes jeg passer der det er en salig blanding av bilder, miljø, tog, trafikk, stasjonshus etc etc, med andre ord en Herlig KOMPOTT av bilder.
Jeg er ikke sikker på om dette er den rette løsning, men vi kan jo prøve noen dager for å se om vi finner ut av dette.
Ellers så er det som det meste i Norge, alt kan reverseres ! :-)))
-
-
Svein Julton kommenterte
04-08-22, 17:52
;-) Ser ut som en godsterminal det der, tilhørte vel ikke malingsfabrikken vel?
Det må være mye rundt fabrikken som er blitt revet for å gi plass til hele gamle Alnabru, slik det så ut fram til nedleggelsen der.
Kommentar
-
Svein Julton kommenterte
09-08-22, 11:36
"Ellers så er det som det meste i Norge, alt kan reverseres ! :-)))"
på godfot med dem??? Nei det tror jeg ikke.
Når det gjelder jernbanepolitikk så har jeg stort sett gitt opp, det mangler ikke på svulstige planer hverken i Norge eller Sverige, men det mangler handlevilje til å sette igang.
Det fullstendig horribelt at man ikke ser nødvendigheten av å bygge en rask bane ut av Norge, men at man står i stampe i Østfold.
En bane ut av landet burde vært klar den dagen Fehmernsund tunnelen er ferdig bygget !
Akkurat det kan vi bare glemme ...... og i mens kjører vi i Norge på Cap Spor !
Kommentar
Jernbane.Net Statistikk
Kollapse
Emner: 1,512
Medlemmer: 118
Aktive medlemmer: 79
Velkommen til vårt nyeste medlem, Svein.Tevasvoll.
Hva skjer
Kollapse
Det er for øyeblikket 12 entusiastiske entusiaster online. 5 medlemmer og 7 gjester.
De fleste brukere noen gang online var 119 kl. 08:41 den 16-03-22.
Kommentar