Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....

En liten utflukt til Astilleros Españoles

Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

En liten forandring på venstre side !

Kollapse

• Filter
  • Tid
  • Vis
Fjern alt
nye innlegg

• Jernbane.Net En liten forandring på venstre side !

Som noen sikkert har oppdaget i løpet av kvelden har teknikken arbeidet litt i venstre kant av skjermene våre.
    Nå vises de 16 seneste opplastede bilder ute til venstre, i stedet for 6 som vi har hatt en tid.
    Det bør bety at det nå er litt lettere å følge med på nylig opplastede bilder, og det er enklere å gå inn under hvert enkelt av disse 16 bilder for å gi poeng på bildene !

Teknikken på Jernbane.Net har en del å stå i med, og vi stanger dessverre hodet litt i veggen når det gjelder V-Bulletin og Supporten der, som ikke helt svarer til forventningene. Neste steg på veien er å få lagt tilbake linker fra innleggene til galleriene og motsatt.
    Det er en lei nøtt å knekke, da vi ikke ønsker å koble bort lenkene mellom det gamle forumet og bildegalleriet !
    Vi har to forum med underforum som skal "snakke" sammen med det samme bildegalleriet !
    Der behøves en nøtteknekker !
    Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Tidligere bildeserier i Postvognene.
    Über Cognacteuren på Flickr.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

Det ser bra ut med 16 bilder, men dessverre så får vi se bildene i 2-3 sekunder så forflytter bildene og dagens/ukens bilde seg helt nederst på venstre siden.. Det er dumt for da må man skrolle seg helt ned. Noen av oss veit det men ikke alle.. Går det an å få de på toppen av venstre siden konstant ?

Kommentar

• Ronny Maarud
      Ronny Maarud kommenterte
      Redigere en kommentar
      Nå skjønner jeg ikke hva du mener.
      Hva surfer du med når du ser dette ?

• Svein Julton
      Svein Julton kommenterte
      Redigere en kommentar
      Hvis du ikke klikker på "minus" ang Twitter så skjer dette Tore. Hadde samme opplevelse selv.

Opprinnelig postet av Tore Wahl Se innlegg
    Det ser bra ut med 16 bilder, men dessverre så får vi se bildene i 2-3 sekunder så forflytter bildene og dagens/ukens bilde seg helt nederst på venstre siden.. Det er dumt for da må man skrolle seg helt ned. Noen av oss veit det men ikke alle.. Går det an å få de på toppen av venstre siden konstant ?
    Svein Julton kommenterte
    18-09-22, 21:17
    Hvis du ikke klikker på "minus" ang Twitter så skjer dette Tore. Hadde samme opplevelse selv
    OK....det jeg tror dere forsøker å forklare er at når dere surfer på nettbrett eller mobiltelefon så forskyves bildene til høyre på nettbrettet eller mobiltelefonen med resultat at siden ser merkelig ut.

Hva skjer dersom dere velger å gå over til PC - visning i stedet for mobil visning ??

Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
    Ronny Maarud / YouTube.
    trainspottingbyronny.

Kommentar

Jeg bruker stort sett kun stasjonær PC når jeg er på jernbane.net.. Det er der jeg ser det. Prøvde nå igjen og alt ligger under Twitter meldinger. Dumt, for da ser man ikke dette før man skroller helt ned..

Kommentar

• Ronny Maarud
        Ronny Maarud kommenterte
        Redigere en kommentar
        Jeg forstår ikke helt hva du mener, og det er IKKE fordi jeg ikke vil forstå.

Hva mener du med under Twitter meldingene ?
        Har du klikket på Minus / Pluss knappen på Twitter fanen ?

På min PC klarer jeg ikke å gjenskape det du skriver, jeg klarer det om jeg bruker mobiltelefonen i Mobiltelefon modus, men om jeg går over til PC visning på telefonen forsvinner problemet.

Spørsmålet for å kunne gå videre med dette er : Bruker du Minus / Pluss knappene på de forskjellige fanene ?
        Sist redigert av Ronny Maarud; 19-09-22, 09:24. Årsak: Agurknytt melder om Tyrkleif i tastaturet !

• Svein Julton
        Svein Julton kommenterte
        Redigere en kommentar
        Kan man velge PC-visning på en iPhone? Visste ikke at det var en slik funksjon.

På min iPhone er rekkefølgen nedover på skjermen slik:

Innholdsliste
        Trainspotter Corner
        Baneavdeling med Signalposten
        Så kommer Videoteket
        Nyeste artikler og nyheter!
        Jernbane.net på Twitter
        Nytt til Bildegalleriene
        Dagens bilde
        Ukens bilde
        Tagger fra Nyhetssidene
        Booking.com
        Booking.com
        Tagger fra forumene
        Trender i Forum og Nyhetsbilde
        Nyeste innlegg i alle forum!
        Nyeste Blogg Poster!
        Grupper
        Kalender
        Hva skjer
        Jernbane.net Statistikk

Svein Julton kommenterte
      19-09-22, 09:32
      Det tør jeg ikke svare på da jeg aldri har holdt i en iPhone.
      Jeg vil vel synes at det er litt merkelig om det ikke går an, da jo Apple sies å ligge i framkant i konkurransen med Android telefoner.

På min telefon finner jeg innstillingene nede i høyre hjørne, når jeg surfer enten med Google Chrome eller Samsung nettleserne.
      Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
      Ronny Maarud / YouTube.
      trainspottingbyronny.

Kommentar

• Ronny Maarud
        Ronny Maarud kommenterte
        Redigere en kommentar
        Svein Julton kommenterte
        19-09-22, 09:32
        Pssst....glemte å stille samme spørsmål til deg!
        Bruker du Pluss & Minus på fanene ?

• Svein Julton
        Svein Julton kommenterte
        Redigere en kommentar
        iPhone og iPad bruker Safari nettleser og da ser nok skjermbildet annerledes ut.

OY.... nå skjønte jeg det... Twitter knappen stod på - Nå forandret jeg den til + og alt ok... Beklager "reklamasjonen" 🤔 Sendte tekst melding med bilder, så bare glem dem Ronny...👍😊

Kommentar

I et forsøk på å gjenskape "feilen" som Tore melder om kommer her tre Skjermdumper
        Føset viser toppen av siden sett på PC, med innehold under alle faner unntatt Booking.Com gjemt !
        Da ser det slik ut på min skjerm

Startside Jernbane.Net på PC

På den nedre halvdelen ser det slik ut, med samme forutsettinger som på øverste bildet
        Her er alle faner satt i hvileposisjon, men kan foldes ut dersom man ønsker.

Startside Jernbane.Net på PC

Tilsist, en skjermdump av min mobiltelefon.
        På denne er alt under kalenderen ikke med, men forutsettingene er like her som på PC visningen.
        Startside Jernbane.Net på Andriod mobiltelefon

Lengst ned til høyre på dette siste bildet av tre finnes en Hamburgermeny på min telefon.
        Der stiller man om telefonen til Mobil eller PC visning i Samsung Android.

Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
        Ronny Maarud / YouTube.
        trainspottingbyronny.

Kommentar

Se her du, nå skjønner jeg problemet mitt.. Har ikke fått med meg disse - og + knappene som man kan trykke på.. Fint med denne opplysningen fra deg.. 👍😊

Kommentar

Opprinnelig postet av Tore Wahl Se innlegg
            Se her du, nå skjønner jeg problemet mitt.. Har ikke fått med meg disse - og + knappene som man kan trykke på.. Fint med denne opplysningen fra deg.. 👍😊
            Godt.
            Nå flytter jeg opp Bildemodulen over Twittermodulen på "yttersidene" ved lelighet får jeg ta samme justeringen på "innersiden" !
            Forhåpentlig er vi litt nærmere en løsning som er bedre for alle.
            Hilsen Ronny

Jernbane.Net på TWITTER.
            Ronny Maarud / YouTube.
            trainspottingbyronny.

Kommentar

Den løsningen høres god ut...

Kommentar

• Svein Julton
                Svein Julton kommenterte
                Redigere en kommentar
                synes også det ser bedre ut med bildemodulen øverst.

• Ronny Maarud
                Ronny Maarud kommenterte
                Redigere en kommentar
                Blir nok nødt til å gjøte ytterligere en endrig.
                Det jeg gjorde i dag ble ikke bra.
            Jobber...
            X