[DK] Århus banegård

Petter Ramsdal

Ekstra Godt Kjent Medlem
Medlem
Tirsdag ble det tid til å rusle rundt Århus banegård og se på hudormene som kom og gikk.
Her er noen bilder:

16694aastn02x1x.jpg

aastn03.jpg

aastn04.jpg

Petter

Flere IC-3"ere:
aastn05.jpg

Det finnes fortsatt IC-3 sett i den opprinnelige fargesettingen:
aastn06.jpg

En staselig stasjonsbygning:
aastn07.jpg

Petter

>>Det finnes fortsatt IC-3 sett i den opprinnelige fargesettingen:
MF-sæt 68 og 75 er som de sidste to ud af 96 togsæt, stadig hvide.

Mvh
Morten L.

Den kjøretråden som er satt opp over et spor eller to på Århus banegård - har jeg ofte lurt på hvorfor er der.

Dette virker som en god anledning til å få utredet fenomenet... (-:

Andreas W. - 21/3/2008 17:40

Den kjøretråden som er satt opp over et spor eller to på Århus banegård - har jeg ofte lurt på hvorfor er der.

Dette virker som en god anledning til å få utredet fenomenet... (-:

Det er en afskedsgave til Århus" tidligere borgmester Thorkild Simonsen.
Simonsen stoppede som borgmester for at blive indenrigsminister i 1997. Han var forkæmper for at få jernbanen fra Fredericia til Århus elektricifiseret, så da han stoppede var det en kærkommen lejlighed til at hænge nogle køreledninger op, for at vise Thorkild at køreledningerne nu var nået til Århus.
Idag hænger ledningerne ikke engang over sporene, da disse er blevet ombygget og flyttet lidt siden masterne blev sat op.
Dette lille projekt forsinkede elektricifiseringen af strækningen fra Fredericia til Padborg med 10 dage. Jeg har en god ven der arbejdede med netop elektricifiseringen i Søndejylland dengang, og han var rasende over at der skulle bruges energi og penge, på dette latterlige projekt.

Martin

Tilbake
Topp Bunn