Hector ved grensen

Laurenz Edelman

En ekte jernbaneentusiast
Medlem
Planen for i dag var å kjøpe litt "Harry" på andre siden av grensen. Det ble litt av en tur. Midt i Kongsvinger begynner motor"n å koke etter å ha vært sånn passe varm en stund. Fullt på vann, sjekket føler på radiator og så kjører vi videre. Det gikk dårlig... koker igjen etter et par kilometer. Heldigvis var Skodaforhandleren like ved å en ny termostat ble kjøpt inn. Litt kronglete å få inn den når alt verktøy jeg hadde i bilen var et sett skiftnøkler av engelsk standard.... Og så passet ikke den ene skruen igjen da gjengen var ødelagt. Men etter mye om og men fikk jeg skikk på bilen og etter en laaaang dag er vi endelig hjemme.

Pga kontroll ved grensen fikk jeg med meg at bomen gikk ned og det var jo litt flask. Syns jeg fortjente det :-D

Hpim1163.jpg

Bildet ble skikkelig internasjonalt på mange måter. Et norskt lokomotiv trekker svenske vogner. Det eies av et svensk selskap med norske eiere. Det norske loket er i Sverige mens noen av de svenske vogner fremdeles er i Norge. Bedre blir det vel ikke :-8

Har ikke sett at Hector har trukket slike gamle vogner før. Noen som vet årsaken, og hvor deres egne vogner er?

Hector har ofte hatt disse i tillegg til de faste containerne, gjerne 6-8 vg. Første bilde var fint, den eneste som hadde varer å deklarere var Hectorrail.

Erik Skjelvik - 2009-07-02 00:20

Hector har ofte hatt disse i tillegg til de faste containerne, gjerne 6-8 vg. Første bilde var fint, den eneste som hadde varer å deklarere var Hectorrail.

Derfor de kjørte så sakte :-}

Det var forøvrig kontroll inn til Sverige så du kan ha rett.

Erik Skjelvik - 2009-07-02 00:20

Jeg kommenterte Laurenz sitt bilde, ikke Lars sitt:)

De lukkede vognene i Follum-toget har jeg sett før :) Ellers er det jo svært sjelden med kun disse vognene.

At det er sommerferie på Hønefoss er tydelig! Toget til Hønefoss imorges hadde kun fire vogner.

Du var heldig med at saksepantografen var i bruk på dette bildet også! Sjeldent.

Tilbake
Topp Bunn