Motiv från Båstad station

• Trådstarter Trådstarter Michael Erhardsson
  • Startdato Startdato
  • Svar Svar 26
  • Sett Sett 5K
M

Michael Erhardsson

Guest
Båstad station 2009-07-06

Bastad080706.jpg

Michael Erhardsson - 2009-09-29 16:52
Båstad station 2009-07-06

"Spår 2"...rent skryt, det var nog en gång. Är "Båstad" egentligen fortfarande en station eller endast en hållplass, tack?

Min karta i pdf-format "Södra banregionen" är från 031001 och på denna är Båstad S en hållplass men Båstad N en station.

Vet nån var jag kan lasta ner nya utgåver av banverkets kartor. Jag hittar de inte längre på www.banverket.se... :-?

Hälsning,
Bodo

VeO - 2009-09-29 19:51

Enig. Dette er av det aller, aller "upperste" (noen som husker "Upper Ten" i "Hallo i uken"?) som er presentert her. Bravo Michael!

Mvh
Vestein

Jeg må innrømme at bildet absolutt har stemning, er velkomponert og gjør seg ekstra godt i svart-hvitt. Alikevel er det noe med damen som gjør at jeg synes bildet er mer spekulativt og spiller mer på kropp enn nødvendig. Bra med mennesker som gir liv til bildet, men det livet kommer lite frem her. Kommentarene til noen (NB! Ikke Vestein selv om innlegget ligger her) gjør meg egentlig sikrere i min sak. Noe vi kanskje bør tenke på når vi tar bilder? Vi tar hverdagsbilder (uansett antall tonn med stål eller mennesker), ikke noe som skal etterligne lyssky saker.

Kjetil R Jørgensen - 2009-09-30 17:04
Jeg må innrømme at bildet absolutt har stemning, er velkomponert og gjør seg ekstra godt i svart-hvitt. Alikevel er det noe med damen som gjør at jeg synes bildet er mer spekulativt og spiller mer på kropp enn nødvendig.

Mummpitz! Tull! :-P

Kvinnen går med sin bagasje langs perrongen og tilhør dermed stasjonsmiljøen. Hun är kledd etter sommerværet. Hun har en kropp slik alle mennesker og dyr har. Pent, mindre pent eller stygg er en smakssak og spiller ingen rolle. Untatt kanskje fotografen som muligens ville ha absolutt henne med på foto. Meg hadde han kanskje ikke tatt med til tross for at jeg har mye mer kropp å vise. :-}

Hilsen,
Bodo

BGM - 2009-09-30 17:45

Jeg må innrømme at bildet absolutt har stemning, er velkomponert og gjør seg ekstra godt i svart-hvitt. Alikevel er det noe med damen som gjør at jeg synes bildet er mer spekulativt og spiller mer på kropp enn nødvendig.

Kvinnen går med sin bagasje langs perrongen og tilhør dermed stasjonsmiljøen. Hun är kledd etter sommerværet. Hun har en kropp slik alle mennesker og dyr har. Pent, mindre pent eller stygg er en smakssak og spiller ingen rolle. Untatt kanskje fotografen som muligens ville ha absolutt henne med på foto. Meg hadde han kanskje ikke tatt med til tross for at jeg har mye mer kropp å vise. :-}

Hilsen,
Bodo

Tull? Har du lest tråden? Neppe. Da ville du sett dette: "Ok, jeg innrømmer at jeg ikke vet hva som er mest interessant her..!" Greit nok at det tydeligvis var sagt med ironi, men for å si det slik: Det er ikke alltid jeg lurer på hvorfor hvorfor menn er overrepresentert på forum som dette. Ellers er din tolkning like god (eller dårlig) som min.

Kjetil R Jørgensen - 2009-09-30 23:23

Hilsen,
Bodo

Tull? Har du lest tråden? Neppe. Da ville du sett dette: "Ok, jeg innrømmer at jeg ikke vet hva som er mest interessant her..!" Greit nok at det tydeligvis var sagt med ironi, men for å si det slik: Det er ikke alltid jeg lurer på hvorfor hvorfor menn er overrepresentert på forum som dette. Ellers er din tolkning like god (eller dårlig) som min.

Jo, jeg har lest alle innleggene i tråden. Også det med setningen du siterer her - før jeg skrev min kommentar!
Jeg spør: hvordan ville du komponert et lignende bilde uten at det spiller mer på kropp enn nødvendig? Måtte kvinnen være kledd i heltekkende burka?

Vi mennesker er utstyrt med fantasi. Du vill altid finne noen, mann eller kvinne, som blir inspirert av ditt eller datt. Mulighetene er uendelige. Og dette er helt fascinerende!
Personligen syns jeg at reklame som benytter seg av våre primærdrifter og instinkter (mot hvilke vi er biologisk helt forsvarsløse) er skikkelig ille og ekkelt. Når du personligen syns at bildet er for kroppsfiksert er det helt o.k. for meg.

Hilsen,
Bodo

Kjetil R Jørgensen - 2009-09-30 17:04 Jeg må innrømme at bildet absolutt har stemning, er velkomponert og gjør seg ekstra godt i svart-hvitt. Alikevel er det noe med damen som gjør at jeg synes bildet er mer spekulativt og spiller mer på kropp enn nødvendig.
Mummpitz! Tull! :-P Kvinnen går med sin bagasje langs perrongen og tilhør dermed stasjonsmiljøen. Hun är kledd etter sommerværet. Hun har en kropp slik alle mennesker og dyr har. Pent, mindre pent eller stygg er en smakssak og spiller ingen rolle. Untatt kanskje fotografen som muligens ville ha absolutt henne med på foto. Meg hadde han kanskje ikke tatt med til tross for at jeg har mye mer kropp å vise. :-} Hilsen, Bodo
Tull? Har du lest tråden? Neppe. Da ville du sett dette: &quot

Det er forskjell på å like damer, og det å være en mannsgris! Man tar ikke fra en dame verdigheten, om man snur seg etter henne på gata.

Ronny Maarud - 2009-10-01 18:10

Jan-Inge Hansen - 2009-10-01 15:53 Det er forskjell på å like damer, og det å være en mannsgris! Man tar ikke fra en dame verdigheten, om man snur seg etter henne på gata.

Helt klart, det finnes noen usynlige grenselinjer, for noen er disse grensene desverre töyd noe for langt !

Jeg er jo selv den som startet dette med "Ukens hekk" jeg har forsök å gjöre det på en måte som hverken skal krenke eller gjöre det mulig å gjennkjenne noen! Jeg for min del er svärt klar over at det er i grenselandet, men jeg föler vel egentlig at jeg hittil ikke har ramla helt over streken.

Enig med de to siste ærede, synes det som blir vist fram i denne "klassen" på ingen måte krenker noen. Å kalle dette overtramp blir noe i overkant fintfølende.

Mvh
Vestein

VeO - 2009-10-01 20:09

Jan-Inge Hansen - 2009-10-01 15:53 Det er forskjell på å like damer, og det å være en mannsgris! Man tar ikke fra en dame verdigheten, om man snur seg etter henne på gata.

Helt klart, det finnes noen usynlige grenselinjer, for noen er disse grensene desverre töyd noe for langt !

Jeg er jo selv den som startet dette med "Ukens hekk" jeg har forsök å gjöre det på en måte som hverken skal krenke eller gjöre det mulig å gjennkjenne noen! Jeg for min del er svärt klar over at det er i grenselandet, men jeg föler vel egentlig at jeg hittil ikke har ramla helt over streken.

Enig med de to siste ærede, synes det som blir vist fram i denne "klassen" på ingen måte krenker noen. Å kalle dette overtramp blir noe i overkant fintfølende.

Mvh
Vestein

Unnskyld at jeg spør, men har noen kalt det overtramp?

Det er betrakteren som bestemmer seg for hva dette bildet viser.
Jeg ser et fantastisk flott bilde av en dame som sleper på sine kofferter bortover plattformen.
All honnør til fotografen, dette er fotokunst.

Kjetil R Jørgensen - 2009-10-01 23:00
VeO - 2009-10-01 20:09

Jeg er jo selv den som startet dette med &quot

Tilbake
Topp Bunn