Jeg er på besøk hos min bror som bor her i Mellerud i Sør-Sverige,
å jeg har mange ganger lagt merke til denne jernbanestrekningen å bestemte meg for at i denne helga når jeg er på besøk hos han at jeg skulle jeg ta denne strekninga i nermere øyensyn.
Strekningen her kan neppe ha hatt trafikk på mange år da sporet er brutt der E45 krysser linja, å halve strekningen er blitt gang å sykkelvei.
så her kommer et par bilder
Henger fortsatt igjen litt KL de første metrene
hmmm dette var en snedig innretning. jernbaneskinner oppå tykke stålplater :-?
Her har det tydligvis vært en sporveksel før. sikkert et spor som har gått inn til Mellerud stasjon vil jeg tru.
Her er sporet brutt,
Her fortsetter sporet videre mot Dals Rostock
Sporet ser ut til å ha god kvalitet selv om det ser ut til at det ikke har vært trafikk her på mange år. sporet ligger på pukkballast og betongsviller. og er lite overgrodd.
Regner med at dette har vært en Blokktelefon? eller tar jeg feil?
Regner med dette er et relèskap eller noe lignende. turte ikke åpne det da en god del Veps hadde tatt bolig inni dette skapet
Er igjen noen baliser i sporet enda også.
trur ikke man trenger være redd for "Livsfarlig Ledning" noe mer nei :les:
Hva er dette for slags skilt? :-?
En teknisk innretning som ikke jeg helt vet hva er for noe :???:
Etterhvert kom jeg til enden av sporet å kom til noe som lignet en gammel lokstall. men bak ryggen min ligger det en trafostasjon så dette bygget har nok en sammenheng med dette huset.
Hit men ikke lenger. her ligger nok grunnen til at dette sporet ikke er fjerna enda. det er vel et spor som ligger i beredskap i tilfelle flytinng av en trafo eller omformer vil jeg tru.
En vinsj vil jeg tru dette er. kansje en vinsj for å trekke ut det som står på skinner inni det bygget jeg viste bildet av.
Slik ser strekninga ut videre. her ligger strekninga som en fin Gang å sykkelsti helt fram til Dals Rostock
jeg Gikk nesten helt bort til Dals Rostock. langt var det å en fin tur ble det
Ja dette var bildene fra den lille ekspedisjonen jeg hadde
det var veldig varmt å sola arbeidet godt på huden min å gjorde meg ganske solbrent :-8 men angrer ikke på at jeg gikk denne turen
Håper dette var interessante bilder da 
å jeg har mange ganger lagt merke til denne jernbanestrekningen å bestemte meg for at i denne helga når jeg er på besøk hos han at jeg skulle jeg ta denne strekninga i nermere øyensyn.
Strekningen her kan neppe ha hatt trafikk på mange år da sporet er brutt der E45 krysser linja, å halve strekningen er blitt gang å sykkelvei.
så her kommer et par bilder

Henger fortsatt igjen litt KL de første metrene

hmmm dette var en snedig innretning. jernbaneskinner oppå tykke stålplater :-?

Her har det tydligvis vært en sporveksel før. sikkert et spor som har gått inn til Mellerud stasjon vil jeg tru.

Her er sporet brutt,

Her fortsetter sporet videre mot Dals Rostock

Sporet ser ut til å ha god kvalitet selv om det ser ut til at det ikke har vært trafikk her på mange år. sporet ligger på pukkballast og betongsviller. og er lite overgrodd.

Regner med at dette har vært en Blokktelefon? eller tar jeg feil?

Regner med dette er et relèskap eller noe lignende. turte ikke åpne det da en god del Veps hadde tatt bolig inni dette skapet

Er igjen noen baliser i sporet enda også.

trur ikke man trenger være redd for "Livsfarlig Ledning" noe mer nei :les:

Hva er dette for slags skilt? :-?

En teknisk innretning som ikke jeg helt vet hva er for noe :???:

Etterhvert kom jeg til enden av sporet å kom til noe som lignet en gammel lokstall. men bak ryggen min ligger det en trafostasjon så dette bygget har nok en sammenheng med dette huset.

Hit men ikke lenger. her ligger nok grunnen til at dette sporet ikke er fjerna enda. det er vel et spor som ligger i beredskap i tilfelle flytinng av en trafo eller omformer vil jeg tru.

En vinsj vil jeg tru dette er. kansje en vinsj for å trekke ut det som står på skinner inni det bygget jeg viste bildet av.

Ja dette var bildene fra den lille ekspedisjonen jeg hadde