Østersund i juni - Di3 615 hogges opp

• Trådstarter Trådstarter Kjell Klevsand
  • Startdato Startdato
  • Svar Svar 21
  • Sett Sett 13K
K

Kjell Klevsand

Etter flere års lagring i et vognskjul på Marienborg i Trondheim, møter Di3 615 nå sin skjebne, i disse dager, på banegården i Østersund.
Trist, men sånn er livet, sikkert.....
Boggier blir lagret som reservedeler, kjøleanlegget er solgt til en entusiast, kunne arbeiderne fortelle.
Forøvrig visste de ikke så mye om sjølve transaksjonen som hadde ført NOHAB en til Østersund. Men trodde at den var blitt med "på handelen" ved kjøp av to andre lok.
Kanskje vet andre noe om dette, og kanskje har det vært emne i Postvogna før, uten at jeg har fått det med meg.
Vel, fikk i hvert fall noen bilder av seansen.

1340146907_di3615-opphogging-1-800px.jpg

1340146907_di3615-opphogging-2-800px.jpg

1340146907_di3615-opphogging-3-800px.jpg

Tore Wahl skrev:
Nå må vi være forsiktige med slike possitve uttalelser om hugging av Nohaber.. Maarud...B)- Du kan risikere å få problemer med "fansen" >:Dquote]

Allt har en "best føre dato" Tore ! :)-D
Til og med øl og Di3. (:D

Stämmer bra det.
Tänk om vi människor också kunde få delar utbytta då och då och därmed förlänga vårt liv med 15-20 år.
...vore kanske inte så bra, då måste våra barnbarn lyssna på RonnyM :)
Morgonens status på 615...
hugging3.jpg

För övrigt så var det 3T som köpte kylarna, de är väl mer lokägare än entusiaster

Når det gjelder NoHAB lok så har jeg banna i kjerka før, og kommer sikkert til å gjøre det igjen. (:D
Men for å snakke alvor, jeg lot med blende av disse lokomotivene som smågutt, nå er jeg ikke smågutt lenger, og jeg innser at allt har en best føre dato, både lokomotiver, og jeg. det er klinke klart at disse gamle lokomotiver har gjort en kjempejobb, og gjør det fortsatt, men allt har en ende, og jeg skulle gjerne sett at samtlige av disse nå blir satt på ett sidespor og erstattet med noe nyere, og mer miljøvenlig.
Og det er jo gjerne det vi påstår at jernbanen er, miljøvenlig.

Arfbeidsmiljøet plager ikke meg, det store miljøet plager meg heller ikke så mye, men skal man forfekte at jernbanen er miljøvenlig så må man snart ta steget ut av steinalderen. Jeg ser fram til den dagen diss GM maskinene kun brukes i veterantog.

Ronny Maarud skrev:
Når det gjelder NoHAB lok så har jeg banna i kjerka før, og kommer sikkert til å gjøre det igjen. (:D
.........................
Og det er jo gjerne det vi påstår at jernbanen er, miljøvenlig.

Ikke uenig, menjeg ante at noe av "NOHAB Menigheten" kanskje ikke ville være helt enig! :Bank

Tilbake
Topp Bunn