Der er også lige et par billeder med sukkertoget fra Tommerup.
Med venlig hilsen
Jesper Andersen

Med venlig hilsen
Jesper Andersen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Ronny Maarud skrev:Noen som husker historien rundt dette DSB lokomotivet som badet i Korsør eller om det var Nyborg en gang i tiden ?
Tim Jonasen skrev:Ronny Maarud skrev:Noen som husker historien rundt dette DSB lokomotivet som badet i Korsør eller om det var Nyborg en gang i tiden ?
Det var Korsør se linket [www.jernbanen.dk]
Hilsen
Tim Jonasen
Tim Jonasen skrev:Her er to billeder mere af sukkertog, det første hvor MY 1111 rangere hen til sukkervogne (den laver lige omløb) efter vogneudveksling i sukkerfabrikken for at køre tilbage til Odense og det andet billede var toget lige ved at tage afsted. Sukkerfabrikkens område ligger helt til venstre som I kan se fabrikkens to tårn ligger helt til venstre i billede nr.1.
Hilsen
Tim Jonasen
Ronny Maarud skrev:Ser jeg en eller to remiser langt der borte ?
Tim Jonasen skrev:Ronny Maarud skrev:Ser jeg en eller to remiser langt der borte ?
Ja med røde porter og den port til højre er til busser og den anden ved siden af brugte man til at stille Køffen under efterårsperiode hvor man hvert år lod en køf stationere i Assens til brug til rangering. Behov for køffen var stor mandag-fredag.
Hilsen
Tim Jonasen
Tim Jonasen skrev:Jeg kunne ikke lægge billedet på rigtig plads da der mangler Assensbanen i databasen.
Hilsen
Tim Jonasen
Thor Bernhard Tobiassen skrev:Interessant. Jeg er imidlertid ikke særlig kjent i Danmark i dette området. Så vidt jeg ser av kartet ligger Assens nærmest kysten. Vil det si at det her var importhavn for sukker, eller var det her det foregikk videreforedling i fabrikk?. Hva foregikk i Odense som gjorde at man hadde behov for denne type transport?
Tim Jonasen skrev:Her er et billede med lidt indhold af sukkerfabrikkens indre område som I kan se til venstre. Toget ankommer fra Odense og afventer rangering.
![]()
Vi bruker essensielle informasjonskapsler for å få dette nettstedet til å fungere, og valgfrie informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din.