[DK] Lidt damp fra arkiverne

Karsten Gill

Ekstra Godt Kjent Medlem
Administrator
Medlem
Premium Class
Over julen havde jeg lidt tid til at dykke ned i mappen med gamle sort/hvid-negativer.

Første billede er fra et af de traditionelle juletog, som kørte mellem Aabenraa og Rødekro i adventstiden. Nogle få gange var det en E-maskine, som gæstede byen, her E 991, muligvis 1983

1357478811_aab_e991.jpg

Samme type maskine, og dog er der forkskel: Freunde des Schienenverkers Flensburg (FSF) købte i 1982 S1266, som her ses i Rødekro, I dag er her el-master og støjskærme...

1357478811_rq_s1266.jpg

Lige et billede mere, denne gang af K 564, som jeg husker som den maskine som hyppigst kørte Aabenraa-juletoget.
Her er vi i december 1986, fotograferet med en grovkornet ISO 400 Kodak Tri-X-pan film.

1357479477_aab_k564_1986.jpg

Ronny Maarud skrev:
Dette bildet har havnet under SJ F, men kan det virkelig være rett ?
Det er en ex-svensk 2C1 - kan det være andet?

Fra AD's hjemmeside:

"...musste aber am 15.07.1990 wegen eines Kesselschadens abgestellt werden. Diese Dampflok wurde nach jahrelanger Standszeit im ehemaligen Betriebswerk Flensburg an einen Schrotthändler verkauft, mit der Auflage die lokomotiv nicht zu verschrotten, sondern als Denkmal aufzustellen."

Jeg har ikke kunne finde det nogen steder, men hvis min dårlige hukommelse ikke fejler helt, så mener jeg at den står opstillet et eller andet sted i Holland, men jeg husker det kun meget svagt....

Tilbake
Topp Bunn