[DK] Historisk rangering i Aalborg

Status
Stengt for ytterligere svar.

Martin Uldall

Ekstra Godt Kjent Medlem
Medlem
Premium Class
Fik langt om længe sat gang i et lille projekt med at få scannet nogle billeder af ældre dato.
Faldt over disse par stykker der i den grad er historie idag.
Ikke mange af de bygninger der ses på billedet eksisterer idag.
Aalborg havn har gennemgået en voldsom forandring de sidste 10 år, dog ikke udelukkende med et forbedret resultat

1360249500_ab_havn_sept2001-1.jpg

En af de få tilbageværende bygninger (mig bekendt) er den gamle værfts kantine der ses bag Köf'en på billedet her.
Værftet lukkede allerede i 1988.

1360249500_Ab-havn_sept2001.jpg

Det er da hyggelige billeder. Tak for dem. Hvad gør kød 260 for tiden? Står den stadig i Aalborg og samler rust?
Hilsen
Tim Jonasen

Tim Jonasen skrev:
Det er da hyggelige billeder. Tak for dem. Hvad gør kød 260 for tiden? Står den stadig i Aalborg og samler rust?
Hilsen
Tim Jonasen[/quote

Min smartphone driller så skal det selvfølgelig være Køf og ikke kød. Beklager ulejligheden.
Hilsen
Tim Jonasen

Tim Jonasen skrev:
Hilsen
Tim Jonasen

Min smartphone driller så skal det selvfølgelig være Køf og ikke kød. Beklager ulejligheden.
Hilsen
Tim Jonasen

Umiddelbart at se, så ejes Köf'en af DB-Schenker og opholder sig på østhavnen i Aalborg.
Jeg er dog ikke sikker på at det stadig forholder sig sådan, da det efterhånden er nogle år siden jeg sidst var opdateret om baneforhold i "dobbelt A"

Hej Martin
Som nordjyde er disse foto rigtigt gode.....synes mange år siden, men trods alt kun godt 10 år siden...
Området har forandret sig markant idag.

Skønne billeder....åh hvilke minder!
Martin, har du også billeder fra rangertræk i Rørdal? - Så kom hit frem med dem :Bank

Mht Køf 260, så befinder den sig stadig på Østhavnen i Aalborg, inde bag lås og slå på Royal Arctic´s område.

Hej, "halling".
Kan ikke give dig svaret. Men derimod stille spørgsmålet: Hvor og af hvem kunne du forestille dig, at den skulle bruges????

nikolaj hansen skrev:
jonni

Padby som du siger, den køff de bruger i Padby tilhører DSB

halling
Ja det er 285 som tilhører DSB og den anden (276) som tilhører DBSRS. Sidstnævnte laver ingenting ligesom 260 i Aalborg.
Hilsen
Tim Jonasen

Erik Kjærgaard skrev:
Hej, "halling".
Kan ikke give dig svaret. Men derimod stille spørgsmålet: Hvor og af hvem kunne du forestille dig, at den skulle bruges????

Som jeg skrev tidligere, så er jeg ikke voldsomt opdateret i lokalmiljøet omkring jernbanen i Ab, men, kunne det tænkes at den står derude fordi "man" er stålsatte i troen på at der kommer rigtig gang i trafikken til Abø.?
Selvom det vel efterhånden vil være smartere (rentabelt) at skaffe sig noget rangerkraft, når behovet opstår, fremfor at lade köf'en forfalde og så bekoste en dyr istandsættelse..
Blot et par strøtanker...

Martin Uldall

jeg tror nærmere er at man ikke har andre steder at placere køff 260, og så er den gemt af vejen, lige som man har gjort ved køff 276 i Padby.

halling

Hej Ole

Køff 276 er en DBSRS køff
Køff 285 er en DSB køff

så jeg tror nu ikke at køff 276, står reserve for køff 285.
hvis 276 skal køre for DSB i stedet for 285, skal DSB betale DBSRS for at låne 276.

hvis 285 brækker ned, har DSB andre køffer i landet de kan låne.

halling

Jeg er godt klar over ejerskabet... men i mine noter står følgende: 12.12.2010 - Køf 276 udlejet til DSB, som reserve for Køf 285.
Så du får den nok ikke til Esbjerg lige med det samme... Hr. Halling Olesen...

Halling Olesen / nikolaj hansen skrev:
Hej mærkelige vedkommende Ronny Maarud

jeg hedder Nikolaj halling hansen, hvorfor tror du jeg hedder olesen ?

stave kan du heller ikke.

halling

Njaaaa...stave kan nok være ett problem ser jeg, men jeg kan lese !
Jeg trodde det var i Danmark som i stort sett resten av verden at man skrev navnord med STOR bokstav som første bokstav i navnet.
Det burde således bli : Nikolaj Halling Hansen ikke Nikolaj halling hansen ( en petitess, men likevel )

Ja, ikke vet jeg, men kombinasjonen Nikolaj Halling Hansen gir null treff i telefonboken for Danmark, om vi kun søker på Halling Hansen finnes det så langt jeg kan se 7 treff i hele Danmark, det er ganske interessant :D
Men siden du bor i vakre Skærbæk å kan se til Vadehavet mer eller mindre, så blir nok dette bra (tu)

Hej ole

Jeg er godt klar over ejerskabet... men i mine noter står følgende: 12.12.2010 - Køf 276 udlejet til DSB, som reserve for Køf 285.
Så du får den nok ikke til Esbjerg lige med det samme... Hr. Halling Olesen...

jeg tror du er forkert i Byen Hr Dinesen, eller hvem der nu gemmer sig bag det navn ???

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx !!!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn