[DK] MZ1401 de sidste par dage

  • Trådstarter Trådstarter Jens Ehlers
  • Startdato Startdato
  • Svar Svar 5
  • Sett Sett 3K
J

Jens Ehlers

Mandag den 29/7 kørte MZ1401 godstog til Taulov, og returnerede derefter til Padborg.

Mvh Jens Ehlers

[video]

1375188069_P7290064b.jpg
 
Ja, tenk om dette kunne vært gjort i Norge når en elektrisk bane stenges og det må kjøres alternativ bane med diesellok! Operatører har normalt ikke stående ekstra dieseltrekkraft til dette og når Dovrebanen stenges og Rørosbanen må benyttes, trengs diesellok. Da kunne Jernbaneverkets lok/Jernbanemuseets diesellok trå til samtidig som en fikk kjennskap til hvordan tilstanden for det enkelte lok er. Dessverre er dette umulig med både den måten bevaring og tilskuddsfilosofi fungerer. Museumslok i Norge SKAL ikke tjene penger og leies ut kommersielt. Basta! Det var kun GM-gruppen som i sin tid "klarte dette" og da satte "staten" en stopper for den virksomheten ved å benytte sitt tilsyn fullt ut. Resultatet er at enda mer av godset havner på veien... :S
 
det er så sant som du sier der
det er helt for gjævelig at museumstogene ikke skall tjene penger
hvorfor er det sånn tru

Arne Aaeng skrev:
Ja, tenk om dette kunne vært gjort i Norge når en elektrisk bane stenges og det må kjøres alternativ bane med diesellok! Operatører har normalt ikke stående ekstra dieseltrekkraft til dette og når Dovrebanen stenges og Rørosbanen må benyttes, trengs diesellok. Da kunne Jernbaneverkets lok/Jernbanemuseets diesellok trå til samtidig som en fikk kjennskap til hvordan tilstanden for det enkelte lok er. Dessverre er dette umulig med både den måten bevaring og tilskuddsfilosofi fungerer. Museumslok i Norge SKAL ikke tjene penger og leies ut kommersielt. Basta! Det var kun GM-gruppen som i sin tid "klarte dette" og da satte "staten" en stopper for den virksomheten ved å benytte sitt tilsyn fullt ut. Resultatet er at enda mer av godset havner på veien... :S
 
Arne Aaeng skrev:
Ja, tenk om dette kunne vært gjort i Norge når en elektrisk bane stenges og det må kjøres alternativ bane med diesellok! Operatører har normalt ikke stående ekstra dieseltrekkraft til dette og når Dovrebanen stenges og Rørosbanen må benyttes, trengs diesellok. Da kunne Jernbaneverkets lok/Jernbanemuseets diesellok trå til samtidig som en fikk kjennskap til hvordan tilstanden for det enkelte lok er. Dessverre er dette umulig med både den måten bevaring og tilskuddsfilosofi fungerer. Museumslok i Norge SKAL ikke tjene penger og leies ut kommersielt. Basta! Det var kun GM-gruppen som i sin tid "klarte dette" og da satte "staten" en stopper for den virksomheten ved å benytte sitt tilsyn fullt ut. Resultatet er at enda mer av godset havner på veien... :S

Så ikke dette før nå Arne, men hvordan mener du at museumstogstrafikkens opphør hos GM Gruppen sendte flere lastebiler ut på veien ?
 
Tilbake
Topp Bunn