Gjestevisning er begrenset

CargoLink

Hyggelig å se lokomotivet i åndalsnes lørdag å få seg en prat med Victor Herland, Øyvind Dvergsdal og Arne Aaeng også.
1389734786_1-_SC_1252.JPG

Sånn skal det være Olestad.
Laste opp, og lage innlegg. (tu)

Fint med et nytt innslag på Rauma- og Dovrebanen. Får ta meg en tur ut og knipse doningen når det blir levelig ute.

Det blir nok fint å se en sånn en på Raumabanen. Gleder meg til flere bilder når den er i action!

Det var da et ufyselig vær den dagen. Jeg holder nok fortsatt en knapp på uteaktiviter på andre årstider.

Går til begynne me diesel hele veien. Det eg ikke liker er at NSB har sperret tankanlegget i Åndalsnes så man får ikke brukt "dieselkort" å ikke får fylt diesel cargolink å det samme he NSB gjort me tankanlegget på Alnabru. Nødløsning er fra tankbil (statoil) å få fylt da

Vi får se hvordan denne "saken" utvikler seg. Når det gjelder tankanlegg generellt ved jernbanen, skulle disse vært eid og drevet av Jernbaneverket med en til enhver tid leverandør som er mest prisgunstig. På denne måten ville ikke sånne "konfliktsituasjoner" oppstå, men det kan jo hende saken kommer i media...

På den andre siden så står ethvert selskap fritt til å avgjøre om de vil leie ut sine fasiliteter til andre selskaper eller ikke. Er ingen selvfølge å få tilgang på andre selskap sine fasiliteter.

Såfremt areal er tilgjengelig, står vel Cargolink fritt til å montere egen tank og pumpe for å kunne kjøpe inn diesel i store kvanta, og dermed få rimeligere drivstoff.

Da NSB ble delt i NSB og Jbv så ble tankanleggene NSB sine. Alle ha brukt disse. Det på Åndalsnes ble sperret for andre når CN la ned godstrafikken. Dette er så barnslig gjort av CN. At alle operatører skal ha egne anlegg blir for dumt. Dette ender vell med at JBV tar over alle anlegg, noe som de burde for lenge siden..

Ja dette hørtes lite smart. Betyr dette at NSB ikke fyller 93-settene sine på denne fyllestasjonen? Spør siden jeg oppfattet at NSB eier stasjonen nå og fordi cargoLink ikke konkurerer med dem (går jeg ut i fra)

Mvh

Slapp av, ikke lag storm i et vannglass. Det meste bruker å gå seg til (:P)

Dette er ikke noe som er unikt for Åndalsnes, det var samme forhold på Kongsvinger.
Om det er endret nå, det vet jeg ikke.
Har ikke tanket der siden 2005/6 eller når det var sist. :D

Idag var CL tog 5902 smekkfullt ved Marstein på tur opp å me bekjent er det første gang siden de startet mandagkveld denne uken :) Ikke lange toget da, men var 28 containere og 2 semier bak T66K714

Leif Johnny Olestad skrev:
Idag var CL tog 5902 smekkfullt ved Marstein på tur opp å me bekjent er det første gang siden de startet mandagkveld denne uken :) Ikke lange toget da, men var 28 containere og 2 semier bak T66K714

Hvilken toglengde var det da ca?

Tilbake
Topp Bunn