Hvem har tilgang til Super 8 og lysbildefremviser ?

Ronny Maarud

@Cognacteuren
Medlem av ledelsen
Administrator
Moderator
Medlem
Premium Class
Event 2 av 2 i 2015 er nå avklart, og vi ser allerede fram og inn i 2016.
Vi har flere baller i luften, men en idé er vi kommet lenger med i tankene en andre.
Derfor spør vi allerede nå :
Hvem har tilgang til moderne saker som en Super 8 og lysbildefremviser ?

Det er ingen hast med å svare nå, men vi vil gjerne ha ett tips dersom DU sitter med en av 2 ønskede apparater i fungerende stand.

Trevligt!:) Jag har tillgång till duk, diaprojektor och projektorbord.

Med vänlig hälsning

Arne A

I løpet av vårvinteren 2016 blir det avholdt en Dias og Super 8 aften.
Stedet er ikke fastlagt i dag, men vi tenker mulighet for overnatting for den som så ønsker, men selvsagt mat og jernbanesnakk for den bare ønsker en trivelig nostalgiaften.
Vi laborer i øyeblikket med to alternative byer:
1: Karlstad.
(fordelaktig, det går å ta seg til byen med tog fra alle kanter)
2: Falköping.
(fordelaktig med tog fra mange kanter, og mulighet for overnatting i Sveriges eneste riktige Jernbanehotell, med direkte utsikt til trafikken, og GOD mat. )

Dette vil bli ett event hvor det digitale ikke har en mulighet til å trenge vekk det analoge.
Bøst støvet av gamle dias, og album.

Vi kommer tilbake når tid og sted faller på plass.

God Jul og Godt Nytt.

Den ikke digitale dagen blir den 20 februar og starten på dagens eventyr blir 12.00.
Vi venter på ett par bekreftelser för vi offentligjör sted for oppmöte. Begrenset antall plasser gjör at vi må sette strek ved 15 deltagere.
Vi kan opplyse om at stedet vil bli i Värmland, mer kommer om kort tid.

Du kan allerede nå melde din interesse ved å enten sende ett PM i topp innlegget. Eller du kan svare i denne tråden.
Först til mölla gjelder.

Göran Bæckström skrev:
Intresserad av att delta. Tar inte med mig några diabilder - de av intresse har jag digiraliserat och visat här!

Det blir artig at du kommer Göran

Og dermed kommer vi med en oppfordring til alle.
Det er bra om så mange som mulig tar med seg dias eller super 8 film, selv gamle album er bra om du har med.

Vi kjører helt analogt denne dag. (tu)

Då har Jernbane.net härmed nöjet att avslöja att den analoga dagen/kvällen den 20 februari kommer att genomföras i Kristinehamn. Med start ca kl. 12.00 inleds eftermiddagen med ett besök hos TÅGAB, där vi under sakkunnig guidning får en rundvisning på området. Ta med kamera!-cam

Vi får låna en lokal för att sedan genomföra den analoga delen av dagen. Det blir klassisk dia- och filmafton. Du tar med dina bästa diabilder eller Super 8-filmer som vi gärna vill se. Tar du inte med några bilder/film är du givetvis lika välkommen ändå.:)

Nu till det praktiska. Som nämnts tidigare är antalet deltagare begränsat till 15 personer. Vi tänker att de flesta deltagare har behov av övernattning 20-21 februari. Vi rekommenderar Park Hotell i Kristinehamn där ett enkelrum kostar 765 SEK/natt inkl. frukost: http://www.parkhotell-kristinehamn.nu/ I skrivande stund finns 12 lediga enkelrum. Inga rum är förbokade utan principen först till kvarn gäller om man vill boka rum.

Andra alternativ för övernattning i Kristinehamn finns via denna länk: http://www.hotellkristinehamn.se/

Event-teamet hos Jernbane.net återkommer inom kort med lite mer detaljer kring eventet.

För anmälan gäller alltså ett PM till Jernbane.net Event alternativt svar direkt i denna tråden, samt om du behöver övernattning att du själv bokar detta på något av de alternativ som föreslås eller på annat sätt. Meddela gärna om du tar med diabilder eller Super 8-film.

Välkommen till trevlig samvaro i Värmland!

Event-teamet

Håper mange har mulighet til å bli med på dette eventet. Vi kartlegger tog/tåg forbindelser til Kristinehamn og kommer tilbake med info.
Velkommen til treff i "Nohab-city" i analogt modus (tu)
Trenger du overnatting bør du omgående booke rom!

mvh
Arne, Arne og Ronny

En sjekk på resrobot gir disse tåganknytningene til/fra Kristinehamn den 20 og 21 februar nærmest møtetidspunkt kl 1200.

fra Oslo kl 0856 SJ. Ankomst Kristinehamn kl1145, retur fra Kristinehamn 21 febr kl 1308 SJ, ankommer Oslo kl 1609

Fra Gøteborg kl 0840 TÅGAB. Ankomst Kristinehamn kl 1130, retur fra Kristinehamn 21 febr kl 1057 TÅGAB, ankommer Gøteborg kl 1325

Fra Stockholm kl 0814 SJ. Ankommer Kristinehamn kl 1017, retur fra Kristinehamn 21 febr kl 1147 SJ, ankommer Stockholm kl 1354 SJ

Forbehold om feil, den enkelte må selv kontrollere korrekte tidspunkt :cool:

mvh

Og akkurat nå koster en enkel Oslo - Kristinehamn t/r aktuelle dager 195 svenske kroner pr. vei på 2 klasse.
Om man legger på en 100 lapp ingår frokost, kaffe - frukt på 1ste klasse på lørdag.

1 resenär
1 klass 295 SEK

Platsreservation Ingår
Kan ej ombokas
Frukost Ingår
Internet ombord Ingår

Tenker du å overnatte på Park-hotellet må du booke...
Rommene går unna og det er ikke mange igjen:H

mvh

Arne, Arne og Ronny

Ett spörsmål til eventgruppa : Visst er det så at dersom du ikke skal overnatte at du likevel må melde deg på. Det på grunn av plassen i konferranserommet som er begrenset?
Visst er det så ?

Arne Lie skrev:
Svaret er ja og ja:D

mvh

Takk og takk.
Mange baller i luften, der fikk jeg denne ned på bakken igjen.
Altså: Påmelding som gjelder, for liten og for stor, uansett overnatting eller ikke.
På snakk om overnattingen, det er snart fullsatt hotell sies det fra den kanten.
Dobbelrom er ikke å oppdrive.

Ronny Maarud skrev:
Og akkurat nå koster en enkel Oslo - Kristinehamn t/r aktuelle dager 195 svenske kroner pr. vei på 2 klasse.
Om man legger på en 100 lapp ingår frokost, kaffe - frukt på 1ste klasse på lørdag.

1 resenär
1 klass 295 SEK

Platsreservation Ingår
Kan ej ombokas
Frukost Ingår
Internet ombord Ingår

Dagens priser fra Oslo er :

Avgång SJ Snabbtåg 08:56
Ankomst 11:45
Byten 0
Restid 02:49

Andre klasse:
Kan ej ombokas 195:-
Kan ombokas* 332:-
Kan återbetalas* 421:-

Første klasse:
Kan ej ombokas 295:-
Kan ombokas* 438:-
Kan återbetalas* 669:-

Med tanke på hva du får for pengene anbefales: Første klasse: Kan ej ombokas 295:-

Jeg må rette en stor takk til eventgruppa og håper at motivasjonen både blant arrangør og deltakere vedvarer.

Selv er jeg forhindret denne gangen grunnet en avtale med Bjørn Kjos samme lørdag (OSL-FUE) men jeg kommer sterkere tilbake neste gang.

Kos dere!

Yngve

Yngve Øines skrev:
Jeg må rette en stor takk til eventgruppa og håper at motivasjonen både blant arrangør og deltakere vedvarer.

Selv er jeg forhindret denne gangen grunnet en avtale med Bjørn Kjos samme lørdag (OSL-FUE) men jeg kommer sterkere tilbake neste gang.

Kos dere!

Yngve

Jeg er glad for entusiasmen til Arne & Arne, og håper som du at den vedvarer.
Synd at du skal treffe Kjos.
Uten å si for mye kan jeg vel nevne såvidt at det blir blant annet svensk 891 mm jernbane fra 1970tallet og DDR fra samme tidsperiode på programmet, pluss en god del mer. B)-

Ronny Maarud skrev:
I skrivende stund er det kun 2 enkeltrom igjen för hotellet er fullt, det vil si, det finnes 4 dobbelrom igjen, og prisen er ikke helt ublu for det heller.
Blir trivelig med ett eget entusiasthotell :D

Jeg kan ikke svare sikkert på jeg kan delta denne gangen, men hvis det åpner seg muligheter og det er plass.... så vil jeg sjekke med dere når tiden er der...:)
Dette møte ser meget interessant ut må jeg si...:R og plassen det holdes på ..(tu)

Som framgått av information tidigare ska vi genomföra ett studiebesök hos TÅGAB i Kristinehamn med tillhörande analog afton lördagen den 20 februari. Nu är nästan alla platser till eventet bokade så ta chansen att delta i en spännande dag i trevligt sällskap, där kanske Kristinehamn rentav visar upp sig i vinterskrud. Här följer några bilder från TÅGAB-city en härlig vinterdag år 2010.

Välkommen till Khn!
1454319113_IMG_8887-1.jpg

Många godståg på bangården.
1454319113_T__GAB_Rc2___BB_008_i_Kristinehamn.jpg

Kanske T43 107 finns på plats i Kristinehamn den 20:e februari?
1454319113_IMG_8892-1.jpg

Du kan åka bekvämt med X2000 till Kristinehamn från både Oslo och Stockholm.
1454319113_SJ_AB_X2000_i_Kristinehamn.jpg

TÅGAB Z65 208 med en intressant historia.
1454319113_IMG_8900-1.jpg

GM-muller vid lokstationen.
1454319668_IMG_8931-1.jpg

Jepp, de sista platserna går snart under klubban.:) Så funderar du på att delta i eventet så är det dags att göra slag i saken.

Tilbake
Topp Bunn