[EU][EÖS] Hvordan kom du i kontakt med Jernbane.Net ?

Ronny Maarud

@Cognacteuren
Medlem av ledelsen
Administrator
Moderator
Medlem
Premium Class
Siden vi faktisk fyller år i höst, 20 stykker tilsammen, så hade det värt interessant å få höre: Hvordan kom du fram til dette Nettstedet ?
En ren tilfeldighet, ble du tipset eller ble det bare slik ?
Skyt lös.

Vi vil vite.

Ronny Maarud skrev:
Siden vi faktisk fyller år i höst, 20 stykker tilsammen, så hade det värt interessant å få höre: Hvordan kom du fram til dette Nettstedet ?
Skyt lös.

Vi vil vite.
Etter Åstaulykken hadde jeg skrevet en artikkel i Aftenposten: 'Når man "bestiller" jernbaneulykker'. Denne fikk åpenbart en god del oppmerksomhet, bl.a. fortalte TXP på Ski stasjon at de hadde satt den opp på oppslagstavlen der.

Min halvbror (Erik Hardeng) kontaktet meg og gjorde meg oppmerksom på jernbane.net der det var spørsmål om forfatteren kunne være Overingeniør Pran i NSB.

Jeg kjente den gangen ikke til jernbane.net, men lfant frem til nettstgedet og forklarte slektskapet med min onkel. Senere har jeg fulgt med mer eller mindre regelmessig her.

Den gang Postvogna lå under NJK Solør/Odal's domene (jernbane.net kom vel noe senere), tror vi skal tilbake til vår eller sommer 2000.

Filip Dundic skrev:
Den gang Postvogna lå under NJK Solør/Odal's domene (jernbane.net kom vel noe senere), tror vi skal tilbake til vår eller sommer 2000.

Jeg er nok også tilbake til den tiden..

Filip Dundic skrev:
Apropos dette:
Jeg husker ikke når jeg skrev min artikkel ('Når man "bestiller" jernbaneulykker') annet enn at det må ha vært etter at havarikommisjonen la frem sin rapport om åstaulykken.
Men i mitt arkiv er artikkelen datert 25.januar 2000 så den må være eldre enn det.

tror det var Rolf Thoresen som hintet meg om siden, og senere Ståle Hatlelid som fikk meg aktiv.

Det husker jeg faktiskt ikke.
Profilen min sier at jeg registrerte meg 04.01.2008 11:16. Jeg vet ikke en gang om dette stemmer...

Som Lokomotivförer i både Sverige,SJ, og Norge,NSB,, numer pensjonert, har jeg altidd varit intressert av vad som skrives på nettet og at Jernbane.net har gode bilder, mv. blev jeg intressert av netsteddet og blev aktiv for nåen år siden.

Bodo G. Meier skrev:
Profilen min sier at jeg registrerte meg 04.01.2008 11:16. Jeg vet ikke en gang om dette stemmer...

Den datoen kan du nok ta med to klyper salt.
I fölge profilen min ble jeg med fra oktober 2007.
Det stemmer ikke helt :)

Förr i tiden var en herr E. Norge-redaktören i Today's Railways Europe. Och någon gång nämndes denna sida där.

Bodo G. Meier skrev:
Når var det du hadde fuglekasse(r) i Trondheim? Det var da vi ble kjent iallfall.

Ronny Maarud skrev:
Skyt lös.

Vi vil vite.
Søkte på noen bilder på google så kom jernbane.net opp :) Blir det jubeleumsbok i år? ;D

Sven Pran skrev:
Bodo G. Meier skrev:
Når var det du hadde fuglekasse(r) i Trondheim? Det var da vi ble kjent iallfall.

Den første fuglekassen med innebygget videokamera som kikket ovenfra inn i reiret hadde jeg i 2005.

Tror jeg ramlet inn her en gang mens jeg var Txp i Asker - Heggedal - Spikkestad. Tror det var omlag 2002-2003. Husker Herr Maarud haiket med Follum kippen, og Txp Asker hilste til toget ved passering - noe som var svært uvanlig i Asker på den tiden, med mindre man skulle til Spikkestad og X skiven måtte vises.

Jeg husker rett og slett ikke, men man surfet rundt på nettet etter steder som dette og da jernbane.net kom opp så har det vært favoritten min siden den gang.. Begynner å bli noen år siden nå og ikke minst blitt noen bilder til galleriet.. Takker og bukker for et flott og ryddig forum hvor man har samlet enormt mye på jernbanefronten fra inn og utland.. ::24::::glis::

Kari Korkala skrev:
Som Lokomotivförer i både Sverige,SJ, og Norge,NSB,, numer pensjonert, har jeg altidd varit intressert av vad som skrives på nettet og at Jernbane.net har gode bilder, mv. blev jeg intressert av netsteddet og blev aktiv for nåen år siden.

Lokförare i Sverige och Norge...
Men ditt namn gör mig nyfiken och låter mig anta att du är finlandsvensk, om du tillåter mig denna indiskreta fråga?
Dessutom skriver du en mycket intressant blandning av svenska och norska, tycker jag som talar svenska och norska endast som främmande språk.

Purfinne är jag, född i Nokia och flyttade till Sverige vid sex års ålder.."svorsken" kommer sig av sjutton år i Norge. :- )

Det hadde vært fint om vi i dagene som kommer kunne forsøke å finne fram til det aller første bildet som du delte med oss andre på Jernbane.Net. Det vil si, et bilde som du delte etter at vi sjøsatte bildeopplastingen for alle.
Vi hadde jo en ganske lang periode hvor mange sendte bilder på mail, som så ble redigert og lastet opp av "sentralkommandoen" i Hedemark.
Det var jo to slike hovedkvarter, et i Vallset og et på Roverud.

Skal vi se hva vi får til utover høsten ?

Jeg skal jo ha lastet opp et helt drøss med bilder på morgenen 01.01.1970.
Men så var det dette med klyper og salt igjen. ;-)

Jeg tror at dette bilde må ha vært et av mine første:

Y1%201319.jpg

Jeg ble tipset om Jernbane.net av en kollega på jernbanen, og det første bildet var nok Mz 1415 på Grorud Verksted.

Tilbake
Topp Bunn