Nordic Re Finance Re 482 settes i trafikk

Frode Kalleberg

Ekstra Godt Kjent Medlem
Medlem
Premium Class
Fem lokomotiv er leid ut til Railcare og erstatter Bure s BR 185 lokomotiv i malmtrafikken, Re 482.044 er det siste loket som har ankommet og vil bli lakkert grønn/blå som øvrige lokomotiv hos denne eieren. Det er fire lokomotiv igjen i Sveits som skal gå ut leasingperioden før de kommer til Sverige etter hvert.

Frode
 
Ronny Maarud skrev:
Takk Frode.
Undres på hva Bure lokomotivene skal brukes til framover ....

Et par Bure er observert i Hector tog i Norge. Tidligere også i Green Cargo tog i Sverige.

De 5 sveitserlokene som er levert er nå formelt godkjent for bruk i Norge. Det 6. stod ikke på lista over godkjente enheter i brevet fra Statens Jernbanetilsyn.
 
Ronny Maarud skrev:
Takk Frode.
Undres på hva Bure lokomotivene skal brukes til framover ....

Det meldes på Facebook at 185 414 i dette nu er satt opp i kveldens tog 4817 til Heimdal. 4817 er Green Cargo og det 3. togparet selskapet har satt i gang på Trøndelag. Oppstart var i går kveld.
 
Ståle Ualand skrev:
Ronny Maarud skrev:
Takk Frode.
Undres på hva Bure lokomotivene skal brukes til framover ....

Det meldes på Facebook at 185 414 i dette nu er satt opp i kveldens tog 4817 til Heimdal. 4817 er Green Cargo og det 3. togparet selskapet har satt i gang på Trøndelag. Oppstart var i går kveld.
Sto en svart Bure i vognlasten fra Sverige på Alnabru idag. Fikk ikke med meg nr, men da er det vel denne da. ::glis::
 
Per Thorstensen skrev:
Persontogene i Norge sliter med mangel på virksomme lokomotiv.
Kanskje dette nå kan løses?

Tror det er bedre at NorskeTog tar ansvar og feks. leier 3 stk. "nye" Vectron lokomotiv for bruk hos Go-Ahead.
Da kan de 3 stk. Go-Ahead El18 lokomotivene gis/leies ut til Vy og SJ Nord slik at de har mer reserver.

Det er helt tydelig at El18 lokomotivene sliter med mangel på reservedeler eller mangel på en "midlife upgrade".
 
Tilbake
Topp Bunn