[NO] Blir det flytende eller hengende tråd ?

Ronny Maarud skrev:

Bilde av RuterBåt / Boreal Oslofjord I foran Vestbanen og Nasjonalmuseet.
Skal få følge av Oslofjord II / III / IV og V.
De tar opp til 350 passasjerer (de gamle tar bare 236) Total lengde x Total bredde: 35.23 x 7.99 m.
Ladestasjon blir på Rådhusbrygge 4, ladetid beregnet til 5 minutter.
Tegnet av Multi Maritime og bygget i Tyrkia ved Sefine Shipyard

1642782034_Oslofjord1RDSC5249.jpg

Kunne like gjerne tatt et svart/hvitt bilde.

Knut Erik Hagen skrev:
Tom-Inge Kjensli skrev:
hjemmehavn er Hammerfest, det var snodig.

Boreal Sjø har hovedkontoret sitt i Hammerfest - og det var de som vant anbudet på å drifte baljene.

Det meste har sin naturlige forklaring.
Lurer på om Isbjørnklubben fortsatt eksisterer der oppe.

Har en original reklameplakat fra Den Norske Amerikalinjen i glass og ramme.
Jeg tagg den til meg på linjens kontor på Jernbanetorget, etter å ha stått å glodd på den mange ganger, tidlig 1970 tall.
Fikk den mot å love at jeg aldri skulle selge den, den er derfor ikke til slags.
Det selv om jeg vet at samlerverdien er femsifret i dag.

For de som besøker Oslo, så kan jeg anbefale en rundtur med øyfergene.
En times fjordcruise på den vanlige ruterbilletten er billig, og det er bra med plass ombord utenfor sommersesongen.
Båtrutene på Oslofjorden
Om vinteren er det bare rute B1 som kjøres, den går innom de fleste øyene.
For de som vi se skinner, så er det en bane fra slippen til hangaren på Gressholmen.

Knut Erik Hagen skrev:
En times fjordcruise på den vanlige ruterbilletten er billig, og det er bra med plass ombord utenfor sommersesongen.
Båtrutene på Oslofjorden
For de som vi se skinner, så er det en bane fra slippen til hangaren på Gressholmen.
Når du linker til kart med hele båtnettet så vil jeg faktisk si at det er flere linjer som går
B10 går hele uka. B11 og B20 i rush man fre.
Om så bare for å pirke. Ikke alle som besøker Oslo som vet forskjellen på disse linjene

Knut Andvord skrev:
Knut Erik Hagen skrev:
Båtrutene på Oslofjorden
Når du linker til kart med hele båtnettet så vil jeg faktisk si at det er flere linjer som går
B10 går hele uka. B11 og B20 i rush man fre.
Om så bare for å pirke. Ikke alle som besøker Oslo som vet forskjellen på disse linjene

Som innfødt i Oslo, anser jeg Nesoddbåten (B10, B11 og B20) på samme måte som fergene til Danmark og Kiel, den tar meg til et fremmed land (Nesoddlandet::glis::).
Feks var alt åpent på Nesodden når det var sjenkestopp i Oslo, så de tørste tok båten over til Signalen Sjøbad.

Øyene i indre Oslofjord ligger i samme takstsone som resten av Oslo.

Når det gjelder catering på turen, så har det pleid å være sommeråpne kiosker i tillegg til Gressholmen kro - eller bring din egen mat og drikke.
Jeg får ta en av fridagene jeg har nå i vinter og sjekke ut de nye fergene.

Tilbake
Topp Bunn