Stillverk Mo i Rana

Laurenz Edelman

En ekte jernbaneentusiast
Medlem
Siden man nå sitter her å får man være flink å ta bilde å da. Under et år igjen så blir det fjernstyrt her.

1642855922_20220122_074858.jpg

1642855922_20220122_134738.jpg

Bra å få dette dokumentert. En sånn liten hvit timer har jeg også, den brukes når man koker egg og poteter. Hvilket bruksområde har den her?

Fint du tok bilde av dette, Mo i Rana er en litt spesiell stasjon, den er vel nesten 5 km lang. Lengst til høyre ser vi stikken som togene fra Ørtfjell (malm) kjører ned til Rana gruber sitt utskipingsanlegg.
Neste seksjon vi kommer til er der godstogene lastes, Godstogene til Bodø setter ut vogner i Mosjøen, Mo i Rana og Fauske før Bodø, mens Godstogene sørover skifter inn vogner på disse stedene.
Neste seksjon er en del sidespor som brukes til arbeidstog mm.
Siste seksjon er der passasjerene finnes.

Du får rette inn litt hvis jeg har fått noe feil her Laurenz::glis::

Mads Eilertsen skrev:
Bra å få dette dokumentert. En sånn liten hvit timer har jeg også, den brukes når man koker egg og poteter. Hvilket bruksområde har den her?

Det samme har jeg lurt på også! hahaha

Erik Skjelvik skrev:
Du får rette inn litt hvis jeg har fått noe feil her Laurenz::glis::

Det stemte det, ikke noe korrigering nødvendig.
Stasjonen er så lang at man fint rekker å gå på do etter at toget har tatt innkjør i nord.

Laurenz Edelman skrev:
Mads Eilertsen skrev:

Det samme har jeg lurt på også! hahaha

Timeren er for at TXP skal huske på å f.eks. låse venterommet når det er veldig travelt. Og eventuelt til eggkoking.

Tilbake
Topp Bunn