Ronny Maarud
@Cognacteuren
Medlem av ledelsen
Administrator
Moderator
Premium Class
Medlem
Verifisert medlem
- Litteratur og kildehenvisninger.
Etter flere diskusjoner på senere år, om hvordan vi skriver nummer på jernbanevogner sto det ganske klart for meg at det var mer eller mindre hensiktsløst å samle godsvogner under hvert enkelt land. Når det gjelder historisk materiell har det sin hensikt, men etter som tiden går og jernbanen blir mer og mer grensebrytende, så tror jeg at det er mer formålstjenlig å samle godsvogner i et stort arkiv.
Det er nå nesten så at jeg kan si at godsvogner fra alle 1435 mm baneforvaltninger / land i Europa nå er samlet under ett oppslag.
Jeg påstår ikke at denne samlesiden er perfekt, jeg påstår heller ikke at den er feilfri, på flere steder var det nødvendig med noen kompromisser.
Den kommer nok heller aldri å bli ferdig !
Den som nå vi laste opp godsvogns bilder fra 1435mm banene i Europa, md unntak av den store øya Grande Bretagne og den noe mindre holmen hvor vi finner rødhårede pubgjester i hopetall leter opp Litraene ved å dobbeltsjekke koden med fire siffer (9221) som du finner mellom VKM (S-VRTAB) og Individ nummeret (510) !
Etter mange ukers arbeid med dette prosjektet ser jeg fram mot noen hviledager. før jeg setter tennene i neste prosjekt.
Jeg setter pris på at vi fortsatt kjører 5 om dagen, men tenk gjerne over at man ikke MÅ LASTE OPP 5 bilder daglig.
Står man over en dag, så blir det jo 10 bilder neste dag.
Står man over en hel uke, så blir det mange bilder når kvoten er 5 OM dagen.
Klart er at 5 om dagen har hjulpet meg med tidsforbruket som er gått med på å revidere godsvogner.
Per dags dato inneholder godsvognsamlingen 1.662 bilder.
Botaniser gjerne blant en del av disse du også.
Det er nå nesten så at jeg kan si at godsvogner fra alle 1435 mm baneforvaltninger / land i Europa nå er samlet under ett oppslag.
Jeg påstår ikke at denne samlesiden er perfekt, jeg påstår heller ikke at den er feilfri, på flere steder var det nødvendig med noen kompromisser.
Den kommer nok heller aldri å bli ferdig !
Den som nå vi laste opp godsvogns bilder fra 1435mm banene i Europa, md unntak av den store øya Grande Bretagne og den noe mindre holmen hvor vi finner rødhårede pubgjester i hopetall leter opp Litraene ved å dobbeltsjekke koden med fire siffer (9221) som du finner mellom VKM (S-VRTAB) og Individ nummeret (510) !
Etter mange ukers arbeid med dette prosjektet ser jeg fram mot noen hviledager. før jeg setter tennene i neste prosjekt.
Jeg setter pris på at vi fortsatt kjører 5 om dagen, men tenk gjerne over at man ikke MÅ LASTE OPP 5 bilder daglig.
Står man over en dag, så blir det jo 10 bilder neste dag.
Står man over en hel uke, så blir det mange bilder når kvoten er 5 OM dagen.
Klart er at 5 om dagen har hjulpet meg med tidsforbruket som er gått med på å revidere godsvogner.
Per dags dato inneholder godsvognsamlingen 1.662 bilder.
Botaniser gjerne blant en del av disse du også.