[DK] Denmark Dansk Cab View i 4K: Vendsysselbanen i snøvær

Hei alle sammen.

Jeg heter Jesper og driver YouTube-kanalen 'North Jutland Rail Views'.

I samarbeid med lokførere hos Nordjyske Jernbaner har vi begynt å filme linjene i Nordjylland i 4K 60FPS for å dokumentere strekningene i høy kvalitet.

Vi har nettopp lagt ut en tur fra Hjørring til Aalborg i snøvær (LINT 41), og jeg ville gjerne høre hva ekspertene her inne synes om kvaliteten og våres nye HUD-grafikk?

Vi prøver å lage "Slow TV" med fokus på ro og utsikt.

Her er videoen:

Mye enklere å gjøre lenken slik, bare som et tips.
Jeg ser fram mot mengder av stoff fra dere i nord Jylland.

@Ronny Maarud
Tusind tak for tippet, Ronny! Og tak for velkomsten. Det sætter jeg stor pris på. Der er masser af materiale på vej fra Vendsyssel, så vi skal nok holde "Postvogna" opdateret. :-)

Nå har jeg vært en tur til Skørping (y)
Skal lage en kopp kaffe før jeg tar en tur til Ålborg Lufthavn.

Synes kvaliteten er bra, særlig med tanke på vinterværet.

Spørsmål om luftledningene over Limfjordbroen: Skal det strekkes tråd over broen også, eller skal det være batteridrift over broen ?

Tusind tak for tippet, Ronny!

Bare hyggelig.
Du finner Ikonet til Vimeo og Youtube ca i midten av verktøylinjen.

God 'tur' videre mot flyplassen da - og nyt kaffen! ☕ Takk for at du følger med.

Angående broen: Ja, den får den helt store omgangen! Det blir trukket kjøreledning (tråd) hele veien over Jernbanebroen over Limfjorden og videre ut til Aalborg Lufthavn.

Det er nettopp den delen av nettet i Vendsyssel som blir elektrifisert i denne omgang, slik at DSB i fremtiden kan kjøre sine elektriske tog direkte til flyplassen.

Så ingen batterier der – det blir 'gammeldags' strøm ovenfra.

Tenkte jeg kunne dele litt 'Behind the Scenes' med dere også. Her er et par stemningsbilder fra vinterdagene i Vendsyssel.

På to av bildene ser dere også selve kamera-riggen (DJI Action) i aksjon i frontruten. Det gir et lite inntrykk av 'arbeidsplassen' vår når vi rigger til. Det gjelder å holde tungen rett i munnen i minusgradene!
iR0qAvLyMr6EW3TaAWAuBNSmC2-4JGcVOm-WYmo_FUwtjt2C68Fue4ziqYdbQ0IZ2he-DLh6Cyfv=s640-c-fcrop64=1,20000000dfffffff-rw-nd-v1
iycxUX5ua-VYgxPgocwxiTpT8lQD5o0LISCQjzd2lpNp-aAln5SAosq5Lb_VVx-lfg0CFR6P0rgHRw=s640-c-fcrop64=1,20000000dfffffff-rw-nd-v1
UaehlJXTcMZGys-OzR3LLKr2FJrqzCp6OTpYYP4pksPjRV5myo2xJZBz8D6W-8yoKshF8bW4upqQ4g=s640-c-fcrop64=1,46a00000b95fffff-rw-nd-v1

Tenkte jeg kunne dele litt 'Behind the Scenes' med dere også. Her er et par stemningsbilder fra vinterdagene i Vendsyssel.

På to av bildene ser dere også selve kamera-riggen (DJI Action) i aksjon i frontruten. Det gir et lite inntrykk av 'arbeidsplassen' vår når vi rigger til. Det gjelder å holde tungen rett i munnen i minusgradene!
iR0qAvLyMr6EW3TaAWAuBNSmC2-4JGcVOm-WYmo_FUwtjt2C68Fue4ziqYdbQ0IZ2he-DLh6Cyfv=s640-c-fcrop64=1,20000000dfffffff-rw-nd-v1
iycxUX5ua-VYgxPgocwxiTpT8lQD5o0LISCQjzd2lpNp-aAln5SAosq5Lb_VVx-lfg0CFR6P0rgHRw=s640-c-fcrop64=1,20000000dfffffff-rw-nd-v1
UaehlJXTcMZGys-OzR3LLKr2FJrqzCp6OTpYYP4pksPjRV5myo2xJZBz8D6W-8yoKshF8bW4upqQ4g=s640-c-fcrop64=1,46a00000b95fffff-rw-nd-v1

Ser man på. ser man på.

En par saker som jeg la merke til straks før lufthavnen var «risten» på høyre side.
Hva var det til ?
Vedlikehold ?

Jeg er litt usikker på nøyaktig hvilken 'rist' du tenker på. Har du et cirka tidspunkt (minuttall) i videoen hvor den synes? Så skal jeg sjekke det opp med lokførerne ved anledning, om det er vedlikehold eller noget teknisk! :)

Jeg er litt usikker på nøyaktig hvilken 'rist' du tenker på. Har du et cirka tidspunkt (minuttall) i videoen hvor den synes? Så skal jeg sjekke det opp med lokførerne ved anledning, om det er vedlikehold eller noget teknisk! :)

Straks før du kjører inn til Århus Lufthavn på høyre side.

Tilbake
Topp Bunn